Gavekort Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Hei! Jeg har et problem med en Windows 7 datamaskin her som ikke kommer på internett fordi den ikke har en DNS-server tilkoblet. Grunnen til at jeg antar det er fordi jeg kan pinge ip-adresser fint, men så snart jeg prøver å pinge en URL så kutter den ut. Jeg har sjekket for VPN-tilkoblinger og lignende, så det skal være standard WiFi, koblet rett til internett. Ethernet har akkurat samme problemet. Jeg prøvde å sette DNS-serveren til Google Public DNS 8.8.8.8, men får fortsatt samme problem. Noen ideer? Lenke til kommentar
Veileder Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Hvilken router har du? Prøv i såfall å sette fast dns i innstillingene til denne. Sliter andre pc'er med å komme på nett også? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Det er ikke router som er problemet. Vi har titalls maskiner som kobles til her, og denne maskinen har hatt problemer på flere nettverk. Lenke til kommentar
Veileder Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Forsøk å tilbakestille TCP/IP via cmd. netsh winsock reset, og restart maskinen etterpå. Endret 23. juli 2013 av Veileder 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Forsøk å tilbakestille TCP/IP via cmd. netsh winsock reset, og restart maskinen etterpå. Steike! Det fungerte. Nå ble jeg glad! Tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå