Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bulk på bruktbil


Anbefalte innlegg

Kjøpte for ca 3 uker siden en golf hos møller. Har vært på ferie og når jeg skulle vaske bilen i dag oppdaget jeg at kanalen er trøkket inn på høyre side. Hvordan er rettighetene mine i forhold til det? Jeg har to års bruktbil garanti og jeg har ikke fått noen opplysninger om noen skader på bilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, den var nyvasket og polert men det gikk ikke an å se denne skaden uten å bøye seg ned på kne. Selv da var det ikke lett å se skaden. Samboeren min klarte ikke å finne den før jeg viste hvor det var. Først trodde jeg kanalen bare var slik, men så sammenlignet jeg med andre siden og den var ikke sånn. Så så jeg at det var uregelmessig form og at det var en bulk.

 

Det står ikke i kontrakten at bilen selges som den er heldigvis.

Lenke til kommentar

Hvis du er heldig kan den faktisk fikses uten lakkarbeid også (lakkarbeid er nødvendig om man trekker den ut)

 

Eksempel på en som fikser sånt uten lakkskader: http://caropractor1.no/

Han fikset 6 bulker på bilen min for et par mnd siden, tok vel en drøy time eller noe sånt.. Fantastisk bra utført jobb.

 

Høres bra ut. Beste er å fikse uten lakk sikkert. Vet ikke hva slags metoder møller bruker?

 

Bulker i kanal er ganske greit å fikse. De sveiser på midlertidige pinner og banker (drar) ut med glidehammer. Og så må det ikke ruste etterpå.

 

At de behandler det mener du?

Lenke til kommentar

Møller bruker stort sett tradisjonell oppretting, men noen avdelinger er flinke til å gjøre lokale jobber også.

 

Caropractor1 lager et lite hull som verktøyet kommer inn gjennom (dersom det ikke lar seg gjøre å komme til på annet vis, så rettes bulkene fra baksiden.

Hullet tettes igjen og behandles med tynnstoff (tectyl).

Hullet lages på et sted der det ikke er synlig etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...