nomore Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Helt korrekt. Heldigvis er det ikke eg som betaler mobilregningen Lenke til kommentar
hopp1a Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Har aldri ringt dem, og med mindre noen er i ferd med å stryke med eller liknende kommer jeg aldri til å gjøre det. Kommer heller aldri til å prate med dem, med mindre jeg trenger nytt pass. Pga denne: http://www.youtube.com/watch?v=6wXkI4t7nuc 2 Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Har aldri ringt dem, og med mindre noen er i ferd med å stryke med eller liknende kommer jeg aldri til å gjøre det. Kommer heller aldri til å prate med dem, med mindre jeg trenger nytt pass. Pga denne: http://www.youtube.c...h?v=6wXkI4t7nuc Bor du i USA tøffen? 6 Lenke til kommentar
hopp1a Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Bor du i USA tøffen? Tøffere enn toget jeg. Og nei. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 det eneste som er sikkert her er at du er i overkant gira på å ringe politiet for den minste Han virker mer gira på å varsle om en idiotsjåfør, så du som kommer i motgående slipper å få vedkommende gjennom panseret ditt. 4 Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) Når vi er inne på flisespikking så går grensa på 75 km/t, ved 76 km/t så er du over grensa og får førerkortet beslaglagt. Grensen er 26km/t eller mer over fartsgrenser ved hastigheter lavere enn 60km/t så mister du førerrett. Om du skal formulere deg må du si at "om din hastighet er mer enn 25km/t over aktuall fartsgrense", gensen går ikke på 25, men over 25. Grensen er derfor 26km/t. Du skrev opprinnelig "Grensen for førerkortbeslag er 75km/t i ei 50-sone.", noe som derfor er en feilpostulering. http://www.lovdata.n...629-0492-0.html Endret 27. juli 2013 av Halsoy Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Grensen er 26km/t eller mer over fartsgrenser ved hastigheter lavere enn 60km/t så mister du førerrett. Om du skal formulere deg må du si at "om din hastighet er mer enn 25km/t over aktuall fartsgrense", gensen går ikke på 25, men over 25. Grensen er derfor 26km/t. Du skrev opprinnelig "Grensen for førerkortbeslag er 75km/t i ei 50-sone.", noe som derfor er en feilpostulering. http://www.lovdata.n...629-0492-0.html Som om ikke det holder.. 25,9 er også over 25. Men ikke nok over til at lappen ryker.. Altså er ikke ditt forslag til formulering heller korrekt. Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Du har nok rett der. I alle fall, 25 er ikke grensen Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) http://www.dagbladet...afikk/28611382/ Ganske imponerende, eller skuffende, at ingen her ringer politiet. edit: Beklager, min feil. Flere ringte Politiet. :/ Endret 9. august 2013 av nomore Lenke til kommentar
Makky Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Har selv ringt inn en gang. Det var på ringveien i Oslo, det lå bildeler strødd utover det ene kjørefeltet. Var kveld og rett bak en sving, skapte en del farlige situasjoner siden alle bare kastet seg over i venstre felt (Utrolig hvor mange som bare kastet seg over i annet felt, uten å sjekke om det var "plass"). Ringte politiet, og fikk bare til svar at jeg ikke skulle ringe dem for slike ting, hvis ikke det allerede var en ulykke. Hun anbefalte meg å varsle vegvesenet, så la hun på. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Den er eg enig i. Vegtrafikksentralen er tilgjengelig på 175. De sender ut rett mannskap til å rydde opp. Hvilket nummer ringte du? 112 eller 02800? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Ringte politiet, og fikk bare til svar at jeg ikke skulle ringe dem for slike ting, hvis ikke det allerede var en ulykke. Hun anbefalte meg å varsle vegvesenet, så la hun på. Tåpelig at ikke politiet tar ansvar i slike situasjoner og videreformidler dette til vegvesenet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Ringte politiet, og fikk bare til svar at jeg ikke skulle ringe dem for slike ting, hvis ikke det allerede var en ulykke. Hun anbefalte meg å varsle vegvesenet, så la hun på. Jeg ringte politiet i Oslo om en bil som sto midt i veien ved utgangen av Vålerengatunnelen nordgående. De takket for at jeg ringte. Nå er det kanskje litt forskjell på bildeler og en hel bil, men jeg har ikke opplevd å få «kjeft» for å ha ringt. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Jeg ringte politiet i Oslo om en bil som sto midt i veien ved utgangen av Vålerengatunnelen nordgående. De takket for at jeg ringte. Nå er det kanskje litt forskjell på bildeler og en hel bil, men jeg har ikke opplevd å få «kjeft» for å ha ringt. Ofte har de endel å gjøre på sentralene, og må sile "politioppdrag" fra "ikke-politioppdrag". Da blir det endel "takk-hadet" og dessverre ikke tid til å småprate. Noen som synes det er frekt at de ikke fikk takk for hjelpen, men det er fem på vent på linja som faktisk trenger reell hjelp. Men i de aller fleste tilfeller får man samme takk som du fikk :-) Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Jeg ringte politiet i Oslo om en bil som sto midt i veien ved utgangen av Vålerengatunnelen nordgående. De takket for at jeg ringte. Nå er det kanskje litt forskjell på bildeler og en hel bil, men jeg har ikke opplevd å få «kjeft» for å ha ringt. I situasjoner som det, hvilket nummer ringte du? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 I situasjoner som det, hvilket nummer ringte du? 02800. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 skal man varsle \ si ifra, kan man bruke 02800, er det nød, så bruker man nødnummeret(112).. Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hva er nød? har ligget bak en jeg 95% sikker på fyllekjørte. Jeg kjørte motorsykkel så fikk ikke ringt, men i en situasjon som det, er det 02800 eller 112? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå