Gå til innhold

Når ringer man politiet?

Zeeza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når vi er inne på flisespikking så går grensa på 75 km/t, ved 76 km/t så er du over grensa og får førerkortet beslaglagt.

Grensen er 26km/t eller mer over fartsgrenser ved hastigheter lavere enn 60km/t så mister du førerrett. Om du skal formulere deg må du si at "om din hastighet er mer enn 25km/t over aktuall fartsgrense", gensen går ikke på 25, men over 25. Grensen er derfor 26km/t.

Du skrev opprinnelig "Grensen for førerkortbeslag er 75km/t i ei 50-sone.", noe som derfor er en feilpostulering.

http://www.lovdata.n...629-0492-0.html

Endret av Halsoy
Lenke til kommentar

Grensen er 26km/t eller mer over fartsgrenser ved hastigheter lavere enn 60km/t så mister du førerrett. Om du skal formulere deg må du si at "om din hastighet er mer enn 25km/t over aktuall fartsgrense", gensen går ikke på 25, men over 25. Grensen er derfor 26km/t.

Du skrev opprinnelig "Grensen for førerkortbeslag er 75km/t i ei 50-sone.", noe som derfor er en feilpostulering.

http://www.lovdata.n...629-0492-0.html

Som om ikke det holder.. 25,9 er også over 25.

Men ikke nok over til at lappen ryker.. :)

Altså er ikke ditt forslag til formulering heller korrekt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv ringt inn en gang.

Det var på ringveien i Oslo, det lå bildeler strødd utover det ene kjørefeltet.

Var kveld og rett bak en sving, skapte en del farlige situasjoner siden alle bare kastet seg over i venstre felt (Utrolig hvor mange som bare kastet seg over i annet felt, uten å sjekke om det var "plass").

Ringte politiet, og fikk bare til svar at jeg ikke skulle ringe dem for slike ting, hvis ikke det allerede var en ulykke. Hun anbefalte meg å varsle vegvesenet, så la hun på.

Lenke til kommentar
Ringte politiet, og fikk bare til svar at jeg ikke skulle ringe dem for slike ting, hvis ikke det allerede var en ulykke. Hun anbefalte meg å varsle vegvesenet, så la hun på.

Tåpelig at ikke politiet tar ansvar i slike situasjoner og videreformidler dette til vegvesenet.

Lenke til kommentar

Jeg ringte politiet i Oslo om en bil som sto midt i veien ved utgangen av Vålerengatunnelen nordgående. De takket for at jeg ringte. Nå er det kanskje litt forskjell på bildeler og en hel bil, men jeg har ikke opplevd å få «kjeft» for å ha ringt.

Lenke til kommentar

Jeg ringte politiet i Oslo om en bil som sto midt i veien ved utgangen av Vålerengatunnelen nordgående. De takket for at jeg ringte. Nå er det kanskje litt forskjell på bildeler og en hel bil, men jeg har ikke opplevd å få «kjeft» for å ha ringt.

Ofte har de endel å gjøre på sentralene, og må sile "politioppdrag" fra "ikke-politioppdrag". Da blir det endel "takk-hadet" og dessverre ikke tid til å småprate. Noen som synes det er frekt at de ikke fikk takk for hjelpen, men det er fem på vent på linja som faktisk trenger reell hjelp.

Men i de aller fleste tilfeller får man samme takk som du fikk :-)

Lenke til kommentar

I situasjoner som det, hvilket nummer ringte du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...