Penesmurfen Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Hei! Jeg lurer veldig på de største forskjellene/ fordelene på 2 sykler. Gaffel, gir, ramme etc. Nr. 1: Birkebeiner Racing fra 2006. Nr. 2: O.Nine Birkebeiner-D fra 2012. Jeg har tilgang til Nr. 1 som er veldig lite brukt, og som jeg har prøvd på et par turer. Den trenger noe fiksing for 1.500-2.000 kr. Jeg har hatt Merida før, og liker hvordan de oppfører seg. Nr. 2 kan jeg få kjøpt relativt billig, den er så godt som ubrukt. Jeg sykler en god del, både i skog/ sti, og asfalt til og fra jobb. Lommeboka mi vil bli en god del tynnere hvis jeg går for Nr. 2, så spørsmålet er om den er verdt det. Håper på gode svar! Lenke til kommentar
Christopher Almquist Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Det er dessverre for øyeblikket ikke et bilde på alternativ 1 :/ Men jeg må si, alternativ 2 hadde en sinnsyk fargekombo I like! Lenke til kommentar
Penesmurfen Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Nr. 1 ser slik ut, Aner ikke hvorfor Merida ikke har bilder på alle modeller Enig i at den ser bra ut! Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Får ikke det bildet til å stemme. Speccen fra merida sier #1 har v-bremser Lenke til kommentar
Penesmurfen Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Får ikke det bildet til å stemme. Speccen fra merida sier #1 har v-bremser Du har helt rett sverreb! Ifølge Merida sitt "sykler Arkiv" kom ut en Birkebeiner Racing med OG uten disc i 2006. De ser helt like ut, fargemessig Fant etter litt googling et bilde: Nr. 1 Men nå er jeg mer interessert i meninger om speccsa på disse to modellene, og om det er stor forskjell på komponenter iom. at det skiller 6 år mellom dem. Håper på noen gode svar Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Vi har vel alt vært inne på det viktigste tenker jeg. V-bremser hadde ikke jeg kjørt med ihvertfall. Dempere må sjekkes nøye på brukte sykler. På #2 ville jeg ha gjort den om til 2x10 med bash og byttet dekk, ellers er den en helt ok utstyrt sykkel (Og begge deler er enkle endringer). Lenke til kommentar
Penesmurfen Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 Takk for svar:) Hvilke dekk vil du anbefale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå