geekfreak Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Jeg skal bestille meg en ny A3, også lurer jeg litt på dette COD-systemet. Har noen vært borti dette? Er det en "sømløs" overgang som de sier når sylindrene går av/på? Hva vil dere anbefale? Det står mellom 1,4 TFSI 122hk S-tronic og 1,4 TFSI COD 140hk S-tronic. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Du kan vel slå av COD-funksjonen hvis du vil tror jeg? Hvis det er det som bekymrer deg.... Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Hvis man kan det hadde det vært ok. Er vel noe responstid på at sylindrene skal reagere, og jeg er usikker på hvordan det føles. Er ingen biler i området her hvor jeg får prøvd COD-systemet. Da får jeg nesten ringe en Audi forhandler og høre. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Jeg var en stund fristet til å kjøpe den nye Golfen med 140 hk, og så da ganske mange tester av denne på Youtube. Det var ingen som hadde noe negativt å si om denne funksjonen. Jeg fikk så absolutt et inntrykk av at overgangen er sømløs, uten at jeg selv har prøvd denne motoren. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Da får jeg nesten ringe en Audi forhandler og høre. Har lest at du ikke merker det, men sjekk med Audi - ble usikker på omdet bare er start/stopp du kan slå av eller hele COD/ACT systemet. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Det ble en ledig bil på torsdag som jeg skal prøve med COD-systemet, så da kan jeg komme med en update etter det! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Da venter vi i spenning. Alle tester jeg har lest har bare skryt av systemet, og selve "innkoblingen" av de siste sylindrene ved behov skal skje veldig hurtig og helt umerkelig. Noe helt annet enn V8-6-4 som Cadillac hadde på 80-tallet: http://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_V8_engine#368_and_V8-6-4 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Må ærlig innrømme at jeg aldri har hørt om COD før jeg leste denne posten, men jeg fikk levert ny Audi A3 2.0 TDI i midten av mars, og jeg skrur manuelt av start/stopp funksjonen hver gang jeg bruker bilen (har ikke funnet en måte å permanent deaktivere funksjonen, men så har jeg ikke leitet heller) fordi tregheten merkes veldig godt i rundkjøringer når du har små luker å utnytte (med funksjonen på så ender jeg opp med å trykke hardere på gasspedalen uten å få noe reaksjon, som medfører at jeg midt uti rundkjøringa plutselig akselerer som en fartsidiot).. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Start/stop kan ikke kodes bort. På min -13 A3 TFSI er det knapt merkbart, den går uansett lydløst på tomgang, og starter igjen lynraskt. COD har jeg ikke prøvd. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2013 Da har jeg prøvd bilen og jeg syns COD-systemet var greit nok. Den går ned til 2 sylindere når den har kommet opp en bakketopp og på vei ned en bakke og noen ganger på flata hvis farten ikke er for høy. Ellers kjente jeg ikke noe responstid akkurat. Mange sier bensinforbruket skal være mye lavere her, men etter å ha kjørt denne testbilen og mine to tidligere Audi'er (2.0 TDI og 1,6) så syns jeg ikke det var store forskjellen på forbruket. Start/stopp-funksjonen må slås av manuelt ved hver start av bilen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Du kan ikke regne med dieselforbruk på en bensinmotor, diesel har visstnok mer energi pr liter drivstoff. Min TFSI går på ca 0,5 på langtur, mens en 1.6 TDi går ned mot 0,4 på samme kjøring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå