Gelbear Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Leter etter cpu-kjøler som vil passe med mine Kingston Hyper X beast ram brikker. http://www.legitrevi...m/article/2098/ Kingston HyperX Module Heights: HyperX Beast: 46.4mm Hadde jeg visst dette på forhånd, ville jeg selvsagt kjøpt lave moduler. Hadde ikke tenkt vannkjøling. Men kan muligens overtales... +vet ikke om jeg blir å hive meg på overklokkingsbølgen...så kansje jeg ikke trenger ny kjøler???? Tenker også på kjøling i selve kabinettet, CM Scout II, http://www.coolermas...roduct_id=10014 har kun den vifta som fulgte med(blåser ut bak), samt en ekstra som inntak foran. Tenker da på å bytte ut disse med 2 eller 4 stk fra Noctua. Eneste kriteriet er at det må være så lite lyd som mulig. Er forvist til soverommet med pcn grunnet familieforøkelse^^, HK: Asus P8Z77-V Pro GPU: Asus ROG Matrix HD 7970 Platinum Endret 23. juli 2013 av Gelbear Lenke til kommentar
Gelbear Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Har foresten 6 connectors på mb/hk; 4 stk 4-pin chassis fan 1 stk cpu fan 1 stk optional cpu fan Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Kanskje Hyper 212 vil passe? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Hyper 212 vil nok passe. Selv ville jeg nok ha valgt noen av de ferdigløsningen fra Corsair når det kommer til vannkjøling. Noctua igjen vil bli for stort uten LP ram Lenke til kommentar
Gelbear Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Bråker ikke disse viftene til Corsair? Må de da byttes ut med andre? Hva med denne da? http://www.eteknix.c...-cooler-review/ Her er vertfall plass til minnebrikkene. EDIT : Ser jeg bare har plass til 162mm i høyden, denne er 170mm EDIT 2: Plass til 172mm, fant video på youtube. Og hva tror dere om resten av kabinettet? Er det bare å sette inn 4 noctua 120mm(2 i front og 2 opp/bak)? Eller vil det være greit med 2 stk 140mm?(en foran og en oppover) Endret 23. juli 2013 av Gelbear Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 kjøp en aio vannkjøler å sett på scythe gentle typhoon ap-14 Lenke til kommentar
Gelbear Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 kjøp en aio vannkjøler å sett på scythe gentle typhoon ap-14 Ser den ligger på 21 dbA. Så ikke så ille ut, men slik jeg har skjønt det leverer feks Noctua NF-A14 FLX mer luft med mindre/lik støy? Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Ser den ligger på 21 dbA. Så ikke så ille ut, men slik jeg har skjønt det leverer feks Noctua NF-A14 FLX mer luft med mindre/lik støy? a14 vil ikke passe på en 120mm rad. GT ap-14 har høyere pressure, og er vel det beste du får på en rad. a14 har "bare" 1.5 mmh2o mens ap-15 har 2.9 (fant ikke ap-14, men den er nok godt over 2 likevell) Jeg har mange vifter, de fleste ikke i bruk lengre, men jeg er klart mest fornøyd med ap-14. Noctua NFF12 er vel det beste valget om du vil ha noctua, men jeg sverger til ap-14 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Har selv en Corsair h70 som er 2 år gammel, byttet ut viftene med ett par noctua 120mm vifter i push pull config. Stille og rolig igrunn, har satt på ett par low noise adaptere. Har ikke noe imot luftkjølere, men den som du linker til har jeg ikke vært borti Har personlig et Fractal xlR2 kabinett, en 140mm i front, en 120mm i bunn. radiator til h70 i bakkant. og 2x140mm i topp som blåser alt av varmen ut Det eneste du bør være obs på et at du ikke roter det til og lager stillestående luft inni kabinettet med for eks alle vifter pekende innover. Sånn generelt så fungerer front og nedre som inntak og bak og topp som utblås Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå