Harald1008 Skrevet 23. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2013 Hei! I går kjøpte jeg meg et gainward gtx 770 skjermkort. Jeg installerte det, men skjermen sa at den ikke fant noe bilde eller noe sånt. Jeg har sjekket over alt på pcen, men finner den ikke. En ting jeg lurer på er om en 6pin+2pin er det samme som en 8pin. Skjermkortet trenger en 8pin og en 6pin strøm, og jeg satt det med 2 6pin og et adapter til 8pin på den ene. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2013 Hei! I går kjøpte jeg meg et gainward gtx 770 skjermkort. Jeg installerte det, men skjermen sa at den ikke fant noe bilde eller noe sånt. Jeg har sjekket over alt på pcen, men finner den ikke. En ting jeg lurer på er om en 6pin+2pin er det samme som en 8pin. Skjermkortet trenger en 8pin og en 6pin strøm, og jeg satt det med 2 6pin og et adapter til 8pin på den ene. Pci-e strømkabler skal være en 6pin hvor det sitter fast en 2pin i tillegg. Så ja, 8pin er er en 6+2pin. Lenke til kommentar
Harald1008 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2013 s Pci-e strømkabler skal være en 6pin hvor det sitter fast en 2pin i tillegg. Så ja, 8pin er er en 6+2pin. så det er ikke farlig å sette en 6pin+2pin i en 8pin inngang? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2013 s så det er ikke farlig å sette en 6pin+2pin i en 8pin inngang? Det er sjelden noe som passer på feil plass i pcverden. Google pci-e power cable så ser du hvordan de skal se ut. Lenke til kommentar
Harald1008 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2013 Det er sjelden noe som passer på feil plass i pcverden. Google pci-e power cable så ser du hvordan de skal se ut. men pcen vil ikke bli ødelagt, sprenge, kortslutte? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2013 Nå burde jeg kanskje ha sjekket dette før jeg skriver dette, men det kan jo hende at en pin som er jord har blitt koblet på feil plass siden du bruker rare kabler. Jeg ville prøvd å få tak i 8+6. Lenke til kommentar
Harald1008 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juli 2013 jeg prøvde å koble en 6pin+2pin i en 8pin inngang, og det virket, men pcen min finner ikke skjermkortet!! hva gjør jeg? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2013 jeg prøvde å koble en 6pin+2pin i en 8pin inngang, og det virket, men pcen min finner ikke skjermkortet!! hva gjør jeg? Prøv i en annen maskin om mulig, men det er godt mulig du har et defekt kort. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2013 Om kortet ikke har den strømmen den trenger så piper det gjerne Kan være greit å legge merke til. Lenke til kommentar
robert0 Skrevet 24. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2013 sjekk instilligene i bios, sjekk at det står på pci express osv, jeg måtte gjøre dette for noen uker siden da jeg kjøpte samme kortet. hovudkortet mitt er Asus P8Z68-V PRO Lenke til kommentar
Harald1008 Skrevet 3. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. november 2013 Funket å oppdatwre bios sjekk instilligene i bios, sjekk at det står på pci express osv, jeg måtte gjøre dette for noen uker siden da jeg kjøpte samme kortet. hovudkortet mitt er Asus P8Z68-V PRO 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå