Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet hva dere tenker. "Enda en sånn tråd igjen!"

Men denne er, kanskje, litt anderledes..

Jeg er utvikler som i jobbsammenheng hovedsaklig jobber med .NET og MS SQL. Altså hovedsaklig Windows-teknologier.

På et rent personlig plan begynner jeg derimot å få mer og mer sansen for Javascript og framsideutvikling, og jeg tror det er det jeg ønsker å jobbe mer med framover.

Tidligere har jeg vært veldig på "mekke sjøl" sida av ting. Jeg har elsket å fikle med HW, få ting opp og gå som jeg har bygd selv, kødde til ting og fikse de igjen. Men jeg begynner å bli gammel og liker nå mye bedre at ting Bare Funker.

Jeg planlegger å bruke ~15000 på ny pc hjemme i løpet av sensommeren/høsten, og har seriøst begynt å vurdere Mac som hovedpc. Sikler veldig på 27" iMac selv om det ligger litt i øverste prissjiktet i forhold til det jeg tenker å bruke.

I tillegg har jeg lyst å bruke den til endel spilling. Jeg er ikke avhengig av å kjøre alle spill på OMTWTF1000AAAF i 4k oppløsning. Det holder at det går glatt på middels kvalitet. Jeg spiller for story, ikke for grafikkorgasme... Ser iMacen kommer med GT660M/675M, hvordan ligger disse an i forhold til dagens desktop-kort?

Noen som har noen råd å komme med? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på hva du ønsker tilbakemelding på.

Husk at en iMac (og hvilken som helst annen nyere Mac) kan kjøre Windows, Linux, eller hvilket som helst annet OS du ønsker, derimot kan ikke en hvilken som helst annen maskin kjøre OSX (med noen få fine hackintosh-unntak).

GT660M/675M er notebook-kort og er langt fra vasst, men burde kunne dra det meste av spill som ikke krever high-end GPU.

Ellers kan jeg bare si at jeg fint kan anbefale en iMac. Du får fantastisk maskinpakke som er en fryd å bruke. Så kan du få lov til å velge foretrukket OS helt selv, men personlig vil jeg anbefale OSX i bunn, også kjøre Windows i VM, slik at du kan kode så mye .NET du bare ønsker. Både VMWare Fusion og VirtualBox funker som en drøm i OSX.

Som arbeidsstasjon foretrekker jeg faktisk et slikt oppsett. For gaming er det klart at det er billigere måter å få et mye kraftigere grafikkmonster i hende.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...