Gå til innhold

Beste Bilkamera 1000 - 2500,-

johome

Anbefalte innlegg

Jeg er interresert i å skaffe meg et bilkamera i prisklassen 1000 - 2500,-

Kameraet må kunne kjøpes i Norge.

Jeg ser på nettet at det er ganske mange å velge mellom , men har ikke sett noen tester av dem.

Vil selvsagt ha kamera som har best mulig kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blackvue ser interressant ut , men har bare en modell som kan ta opp i 1080p , og den koster ca 2500,- fra billigste nettbutikk.

Den har heller ikke noen LCD skjerm ( som i mitt tilfelle er et stort minus ), slik at man kan følge med på hva som bli tatt opp + replay.

_____

Aiptek X3 kan ta opp i 1080p , har LCD skjerm , og man kan få den til ca 1200 ,- fra billigste nettbutikk

Jeg ser at man kan få den for ca 750,- på Ebay , men vet ikke hvor trygt det er å handle der.

Her er en video tatt med kameraet :

http://www.youtube.com/watch?v=reSXBcB6JW0

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg har bestilt meg et Vicovation TF2+

http://dashcamtalk.com/vico-tf2-plus/

Jeg valgte det pga. et godt rykte når det gjelder robusthet/pålitelighet og god videokvalitet også i mørket. Det skal visstnok også tåle varme godt. At bildevinkelen kan velges mellom 140 og 160 grader er en fordel. Det leveres med både sugekoppfeste og teipfeste. Det har ikke GPS, men det er greit for min del.

Det er nok litt større rent fysisk (i hvert fall mer kantete i formen) enn mange andre bilkameraer, men det vil passe fint i min bil uansett.

Er det noen som har erfaring med det kameraet, eller andre fra Vicovation?

Edit: Jeg ser nå at trådstarter har som krav at kameraet må kunne kjøpes i Norge. Jeg tror ikke noen i Norge selger Vicovation, jeg får mitt fra Taiwan.

Endret av Bjørn J
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg bestilte meg nettopp et slikt et: Blackvue DR500GW-HD.

Det har full hd, wifi (live streaming til telefon f.eks), GPS, osv.

Betalte ca 1700 for det på ebay, gratis frakt.

Blir spennende å prøve det ut

Har du noko tilbakemelding på denne?

Vurderer det kamera i jobbsammenheng, trafikklærer. Har du noke plusser eller minuser? Korleis er kvaliteten i mørke ?

Tusen takk om du har eit svar :)

Lenke til kommentar

Vurderer det kamera i jobbsammenheng, trafikklærer. Har du noke plusser eller minuser? Korleis er kvaliteten i mørke ?

Jeg avbestilte det ettersom selgeren begynte å lyve om alt mulig rart (husker ikke detaljene).

Anyways, etter DinSide sin test av en håndfull dashcams for en ukes tid siden så bestilte jeg LS430, og det virker ganske bra (iallefall fra utprøvingen i stua). Betalte 2500 fra gadgetshop forøvrig. (det finnes sikkert billigere på ebay)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg Blackvue DR550-GW 2CH en stund tilbake.

Tålig fornøyd med det. Følger med 2 kameraer i den pakken. et bak og et forran

Lenke til kommentar

Dere som har slike kameraer - har dere dem permanent festet i frontruta eller tar dere dem av når dere parkerer/om natta slik man gjerne gjør med gps-enheter?

Jeg skulle gjerne hatt en løsning jeg slapp å tenke så mye på, dvs permanent montert og med permanent strømtilkobling. Finnes det?

Lenke til kommentar

Dere som har slike kameraer - har dere dem permanent festet i frontruta eller tar dere dem av når dere parkerer/om natta slik man gjerne gjør med gps-enheter?

Jeg skulle gjerne hatt en løsning jeg slapp å tenke så mye på, dvs permanent montert og med permanent strømtilkobling. Finnes det?

Alle BlackVue Kameraene (hvertfall fra 400-serien og oppover) har en liten knapp du kan trykke ned, så kan du ta bort kameraet.

Da fjerner du selve kamera delen, mens selve festet er klistret til ruta med dobbelsidig tape

Her er forøvrig hvordan jeg har satt opp 550 om du vil se på det:

http://suzukiblog.net/?page_id=9

Mitt er "fastmontert". dvs jeg tar det aldri av.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan har dere gjort det med ladekabel?

Limputer hele veien "rundt" frontruta og videre under dashen frem til sigarettuttaket f.eks?

Jeg monterte på sigarettuttak under dash til gps\kamera\nettbrett. Ser litt kronglete ut om du bruker den som er synlig ved girspaken. :)

Lenke til kommentar

Jeg monterte på sigarettuttak under dash til gps\kamera\nettbrett. Ser litt kronglete ut om du bruker den som er synlig ved girspaken. :)

hm, jaggu ikke dumt å monter nytt uttak. Loddet du ledninger på det eksisterende uttaket da eller?

Jeg er egentlig ikke så gira på å åpne deksler og slikt siden de plastklipsene pleier å knekke

Lenke til kommentar

hm, jaggu ikke dumt å monter nytt uttak. Loddet du ledninger på det eksisterende uttaket da eller?

Jeg er egentlig ikke så gira på å åpne deksler og slikt siden de plastklipsene pleier å knekke

Hvilken bil er det du har?

Bare youtube bilen din, så finner du garantert "How To".

De plastklipsene tåler mer enn man tror, men kanskje mindre en man ønsker.. :)

Når det er sagt så har kameraet i bilen strøm heletiden (selvom bilen står av), så har jeg en egen bryter under rattet som kan slå kameraet helt av.

Grunnen for at jeg har det slik er at om jeg feks er på butikken, så lar jeg kameraet stå på.

Etter noen min går den automatisk i "Park Mode", som gjør at den tar kunn opptak om det er bevegelse forran bilen min.

Har også denne funksjonen aktivert når jeg er på jobb. Veldig greit OM det skulle være noen som kjører i meg, så stikker dem av.

Om man skal bruke Park Mode ofte, kan "PowerMagic Pro" være aktuell, da den automatisk kutter strømmen til kameraet om bilbatteriet får for lav spenning, slik at du ikke sitter der med et flatt batteri..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...