Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Stjålet eiendel i familie.

Kinglerblurr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så vis man er 16 å fortsatt i videregående?

Det ble nevnt 18 år og jobb. Om man er 16, 18, 30 eller hva, så er det vanlig folkeskikk å hjelpe til hvis man jobber og tjener penger selv.

Som 19 år gammel gutt, så er gjerne målet å gjøre seg økonomisk stabil for å kunne flytte ut og klare seg greit. Nå har jeg allerede ganske lyst til å flytte ut, og om jeg da skulle betalt flere tusen for å bo hjemme, så hadde det vært minst like lukrativt å flytte ut da dette er noe jeg allerede ønsker, bare at spørsmålet om penger holder meg igjen. Jeg er ikke i full jobb, så kanskje tankene mine hadde blitt annerledes når jeg hadde kommet dit. Uansett så så jeg for meg flere tusen i leie, men med en lapp eller to så blir jo saken litt mer forståelig.

Men for all del, du må gjerne beholde inntrykket du har fått av meg.

Poenget var vel ikke å betale automatisk markeds-leie, men å betale/bidra hjemme. Om det er 500, 1000, eller 3000 kommer selvfølgelig litt an på. Både inntekt på både foreldre og 'barnet', om penger spares, eller sløses bort osv osv ...

Det at du sa at hvis du måtte betale, så var det å be om at du skulle flytte - Da virket det på meg som at du var en som kun tenkte på deg selv, vil ikke hjelpe til og betale litt for deg.

Fint at du fikk nyansert uttalelsen din, slik at mitt inntrykk av deg ble noe anderledes ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget var vel ikke å betale automatisk markeds-leie, men å betale/bidra hjemme. Om det er 500, 1000, eller 3000 kommer selvfølgelig litt an på. Både inntekt på både foreldre og 'barnet', om penger spares, eller sløses bort osv osv ...

Det at du sa at hvis du måtte betale, så var det å be om at du skulle flytte - Da virket det på meg som at du var en som kun tenkte på deg selv, vil ikke hjelpe til og betale litt for deg.

Fint at du fikk nyansert uttalelsen din, slik at mitt inntrykk av deg ble noe anderledes ;)

Ah, da skjønner jeg. Kanskje litt lite gjennomtenkt uttalelse :)

Lenke til kommentar

Forstår jeg saken rett? Du er myndig, er lite hjemme i barndomshjemmet, men har en pc stående der. Denne har din mor gjemt unna.

Jeg tipper at hun har gode grunner for å gjemme pc-en - at du kaster bort tiden på dataspill e.l. Det jeg vil råde deg til, er å tenke etter om din gamle mor kanskje har et poeng. Trekker du jus inn i dette er du på villspor.

Og når det gjelder det rettslige, er vel utgangspunktet at det er dine foreldres hus og dine foreldres regler. Bor du der gratis, har du fint lite du skulle ha sagt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men uansett. Det har oppstått en situasjon hos en bekjent av meg, som har fått sin eiendel stjålet av ett familie medlem.

Hvorfor er det så interessant hvordan dine familieforhold er når det ikke er din PC det er snakk om?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...