Kinglerblurr Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Nei, hvordan skal vi forstå det? Nei jeg vet ikke, var nok jeg som formidlet det dårlig Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Så vis man er 16 å fortsatt i videregående? Det ble nevnt 18 år og jobb. Om man er 16, 18, 30 eller hva, så er det vanlig folkeskikk å hjelpe til hvis man jobber og tjener penger selv. Som 19 år gammel gutt, så er gjerne målet å gjøre seg økonomisk stabil for å kunne flytte ut og klare seg greit. Nå har jeg allerede ganske lyst til å flytte ut, og om jeg da skulle betalt flere tusen for å bo hjemme, så hadde det vært minst like lukrativt å flytte ut da dette er noe jeg allerede ønsker, bare at spørsmålet om penger holder meg igjen. Jeg er ikke i full jobb, så kanskje tankene mine hadde blitt annerledes når jeg hadde kommet dit. Uansett så så jeg for meg flere tusen i leie, men med en lapp eller to så blir jo saken litt mer forståelig. Men for all del, du må gjerne beholde inntrykket du har fått av meg. Poenget var vel ikke å betale automatisk markeds-leie, men å betale/bidra hjemme. Om det er 500, 1000, eller 3000 kommer selvfølgelig litt an på. Både inntekt på både foreldre og 'barnet', om penger spares, eller sløses bort osv osv ... Det at du sa at hvis du måtte betale, så var det å be om at du skulle flytte - Da virket det på meg som at du var en som kun tenkte på deg selv, vil ikke hjelpe til og betale litt for deg. Fint at du fikk nyansert uttalelsen din, slik at mitt inntrykk av deg ble noe anderledes 2 Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Poenget var vel ikke å betale automatisk markeds-leie, men å betale/bidra hjemme. Om det er 500, 1000, eller 3000 kommer selvfølgelig litt an på. Både inntekt på både foreldre og 'barnet', om penger spares, eller sløses bort osv osv ... Det at du sa at hvis du måtte betale, så var det å be om at du skulle flytte - Da virket det på meg som at du var en som kun tenkte på deg selv, vil ikke hjelpe til og betale litt for deg. Fint at du fikk nyansert uttalelsen din, slik at mitt inntrykk av deg ble noe anderledes Ah, da skjønner jeg. Kanskje litt lite gjennomtenkt uttalelse Lenke til kommentar
frevild Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Forstår jeg saken rett? Du er myndig, er lite hjemme i barndomshjemmet, men har en pc stående der. Denne har din mor gjemt unna. Jeg tipper at hun har gode grunner for å gjemme pc-en - at du kaster bort tiden på dataspill e.l. Det jeg vil råde deg til, er å tenke etter om din gamle mor kanskje har et poeng. Trekker du jus inn i dette er du på villspor. Og når det gjelder det rettslige, er vel utgangspunktet at det er dine foreldres hus og dine foreldres regler. Bor du der gratis, har du fint lite du skulle ha sagt. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Er lite hjemme, sover lite hjemme. Hva vil dette si? Vill festing hos andre? Eller at du ligger over hos kjæresten? Høres rart ut å ikke sove hjemme når man ikke har fast bopel. Om det er pga kjæreste så skjønner jeg. 1 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Men uansett. Det har oppstått en situasjon hos en bekjent av meg, som har fått sin eiendel stjålet av ett familie medlem. Hvorfor er det så interessant hvordan dine familieforhold er når det ikke er din PC det er snakk om? 4 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Fordi det alltid postes på vegne av andre i slike saker. En poster aldri noe selv, men får alltid kameratene eller venninna til å poste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå