Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Stjålet eiendel i familie.

Kinglerblurr

Anbefalte innlegg

Skal ikke si jeg ikke har hvert inne på tanken, men hvorfor synke til hennes nivå?
Tja, for gøy? Hun blir sikkert rimelig "pissed" om doen forsvinner. :)

Et annet alternativ: Lån en "ny" pc av en venn. Sett deg med den midt på kjøkkenbordet når hun kommer inn. Si: "Jeg tok noen penger av deg og kjøpte en ny en, jeg. Håper det var greit, du har jo lært meg at man ikke trenger å spørre først".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde hvert utrolig morsomt å høre hvor mye du tror du egentlig vet om dette :) Har aldri hatt intensjoner om anmeldelse. Tror politiet har litt viktigere ting å ta hånd om. Og hvem har sagt noe om at dette dreier seg om spilling i det hele tatt? Alt som ble spurt om hva det var jeg man kunne gjøre for å få den tilbake.

Sorry, bare så det for meg, og tenkte mitt. Sef mulig du driver å skriver bok, eller leser lekser på data også.

Men så for meg spilling.

Lenke til kommentar

Man tar veldig feil om man tror slik oppførsel løser noe som helst, eller at man har "rett" til å gjøre det.

Du bor hos dem, de fôrer deg, gir deg husly og har kanskje til og med betalt for PCen. Du står allerede da i dyp gjeld til dem fra før av, og de har følgelig den moralske retten i å kunne ta fra deg PCen om de føler at du ikke følger deres regler på deres eiendom.

Edit: Ja for ikke å snakke om at de også ga deg et liv. Absolutt et tungtveiende argument.

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er mye morro man kan gjøre. Men å synke til hennes nivå eller gjøre noe som på noen måte krenker er noe jeg velger å ikke gjøre.

Man tar veldig feil om man tror slik oppførsel løser noe som helst, eller at man har "rett" til å gjøre det.

Du bor hos dem, de fôrer deg, gir deg husly og har kanskje til og med betalt for PCen. Du står allerede da i dyp gjeld til dem fra før av, og de har følgelig den moralske retten i å kunne ta fra deg PCen om de føler at du ikke følger deres regler på deres eiendom.

Edit: Ja for ikke å snakke om at de også ga deg et liv. Absolutt et tungtveiende argument.

Ok.

Pcen er selv 100% betalt for.

Ingen har sagt noe om at jeg oppholder meg hjemme hos dem, jeg har ikke offisielt flyttet ut, men det er under planlegging.

Jeg er i jobb, og snart i en ny jobb.

Som sagt oppholder jeg meg svært lite hjemme pga personlige grunner, så meste parten av maten jeg spiser må og blir betalt for selv.

Hvis du ikke liker det kan jo du bare flytte ut? Du har ingen rett til at dine eiendeler skal være under din mor/far sitt tak.

Har fått tilatelse av en bekjent av å oppbevare den hos han, som da ikke er "hjemme".

Lenke til kommentar

Er mye morro man kan gjøre. Men å synke til hennes nivå eller gjøre noe som på noen måte krenker er noe jeg velger å ikke gjøre.

Ok.

Pcen er selv 100% betalt for.

Ingen har sagt noe om at jeg oppholder meg hjemme hos dem, jeg har ikke offisielt flyttet ut, men det er under planlegging.

Jeg er i jobb, og snart i en ny jobb.

Som sagt oppholder jeg meg svært lite hjemme pga personlige grunner, så meste parten av maten jeg spiser må og blir betalt for selv.

Har fått tilatelse av en bekjent av å oppbevare den hos han, som da ikke er "hjemme".

Tror nok han mente at internet ikke var betalt for, as if av deg. :)

Betaler du husleie hjemme da? Vanlig at avkom må det om de har jobb og bor hjemme, de fleste jeg kjenner har betalt iaf.

Du slipper ikke unna morsrollen så lenge du bor i heimen til mor. Er ikke så mye å få gjort med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Betaler du husleie hjemme da? Vanlig at avkom må det om de har jobb og bor hjemme, de fleste jeg kjenner har betalt iaf.

Du slipper ikke unna morsrollen så lenge du bor i heimen til mor. Er ikke så mye å få gjort med det.

Sant så sant.

I bunn å grunn handler det stort sett om at jeg ikke hvet hvor den er, jeg vet ikke en gang om den fungerer. Hovedsaklig sett hvil jeg bare ha den tilbake, vite hvor den er.

Lenke til kommentar

Er det virkelig vanlig at man betaler husleie hjemme fra man er 18 og har jobb? Kan skjønne det om "barnet" begynner å komme litt oppi tjue-åra og at foreldra synes det er på tide at sønnen/datteren flytter ut, men tidligere enn det... Det hadde vært som å be om at jeg skulle flytte ut i alle fall.

Lenke til kommentar

Er det virkelig vanlig at man betaler husleie hjemme fra man er 18 og har jobb? Kan skjønne det om "barnet" begynner å komme litt oppi tjue-åra og at foreldra synes det er på tide at sønnen/datteren flytter ut, men tidligere enn det... Det hadde vært som å be om at jeg skulle flytte ut i alle fall.

Det er høyst normalt at man bidrar med inntekter hjemme om man bor hjemme er 18 og har full jobb ja.

Altså ikke full husleie, men at man bidrar med en lapp eller to.

De som ikke gjør dette vil jeg si er bortskjemt.

Jeg betalte iaf når jeg bodde hjemme og jobbet etter militærtjenesten. Husker ikke hvor mye, mulig det var snakk om 1500 i mnd som gikk til familiekassen.

Synes man burde bidra selvom man ikke blir spurt. Mor og far har betalt alt av mat og klær, lommepenger og boliglån/leie hele livet. Hvorfor skal ikke du bidra med penger om du har full jobb?

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er høyst normalt at man bidrar med inntekter hjemme om man bor hjemme er 18 og har full jobb ja.

Altså ikke full husleie, men at man bidrar med en lapp eller to.

Helt enig at man kan bidra med en lapp eller to vis man er i full jobb.

Er man i deltids stilling og sparer opp til å komme seg ut på egen hånd er en annen sak.

Lenke til kommentar

Det sier jo en hel del om deg det da.

Som 19 år gammel gutt, så er gjerne målet å gjøre seg økonomisk stabil for å kunne flytte ut og klare seg greit. Nå har jeg allerede ganske lyst til å flytte ut, og om jeg da skulle betalt flere tusen for å bo hjemme, så hadde det vært minst like lukrativt å flytte ut da dette er noe jeg allerede ønsker, bare at spørsmålet om penger holder meg igjen. Jeg er ikke i full jobb, så kanskje tankene mine hadde blitt annerledes når jeg hadde kommet dit. Uansett så så jeg for meg flere tusen i leie, men med en lapp eller to så blir jo saken litt mer forståelig.

Men for all del, du må gjerne beholde inntrykket du har fått av meg.

Lenke til kommentar

Helt enig at man kan bidra med en lapp eller to vis man er i full jobb.

Er man i deltids stilling og sparer opp til å komme seg ut på egen hånd er en annen sak.

Tja. Du kan jo se på det slik at for å kunne oppnå målet ditt(flytte ut) er ikke inntekten(deltidsjobben) godt nok betalt.

Thats life. Man må enten øke inntekten, redusere utgiftene eller revurdere målene man har satt seg. Ofte en god kombinasjon.

Og selv om du ikke oppholder deg hjemme eller spiser hjemme, så sover du allikevel der og er en del av husholdningen.

Strøm, kommunale avgifter, internett, TV, husholdning og mye annet skal betales allikevel. Skulle gjerne sett en utleier som

lar det slippe husleie fordi deltidsjobben er for dårlig betalt og du driver og sparer opp til å flytte videre....

Forøvrig har eg ikke hørt om noen foreldre som bare tar eiendom fra ungene sine _helt_ uten videre. Det ligger mer bak,

og som oftest vil eg nok tippe at det også her er snakk om en tidligere uenighet knyttet til bruk av nevnte eiendel. Man kan

nok oppleve det som urettferdig i mindre eller større grad, og noen foreldre er nok også i noen tilfeller urimelige. Men at de

faktisk bare har tatt maskinen din tviler eg sterkt på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja. Du kan jo se på det slik at for å kunne oppnå målet ditt(flytte ut) er ikke inntekten(deltidsjobben) godt nok betalt.

Thats life. Man må enten øke inntekten, redusere utgiftene eller revurdere målene man har satt seg. Ofte en god kombinasjon.

Og selv om du ikke oppholder deg hjemme eller spiser hjemme, så sover du allikevel der og er en del av husholdningen.

Strøm, kommunale avgifter, internett, TV, husholdning og mye annet skal betales allikevel. Skulle gjerne sett en utleier som

lar det slippe husleie fordi deltidsjobben er for dårlig betalt og du driver og sparer opp til å flytte videre....

Forøvrig har eg ikke hørt om noen foreldre som bare tar eiendom fra ungene sine _helt_ uten videre. Det ligger mer bak,

og som oftest vil eg nok tippe at det også her er snakk om en tidligere uenighet knyttet til bruk av nevnte eiendel. Man kan

nok oppleve det som urettferdig i mindre eller større grad, og noen foreldre er nok også i noen tilfeller urimelige. Men at de

faktisk bare har tatt maskinen din tviler eg sterkt på :)

Mange kloke ord :)

Trodde di fleste forstod at da jeg sa at jeg oppholder meg svært lite hjemme, også betydde at jeg ikke sover der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...