Okeblol Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 I det siste har det kommet en "gromlelyd" fra vifta som sitter på prosessoren ved å skru pc av og på pleier lyden etter 3-4 ganger å slutte for å være helt ærlig vet jeg ikke helt hva det er som forårsaker lyden, men radeonen og de 3 harddiskene funker brillefint, dessuten høres d ut som lyden kommer fra cpu vifta det rare er at den starter helt fint og alt ser ut til å funke bra, men lyden er der har enda ikke prøvd å starte opp pc'n og la den bare gå og se om lyden vedvarer så jeg skrur av og på hver gang den kommer selve lyden kan beskrives som om man filer på tre med en grov fil, en slags gromlelyd, dødslydene til en slange, etc etc Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Sjekk at ingen ledninger komme borti viftebladene. Kansje du må olje kulelageret. Lenge siden du støvsugte inni pcen? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hvor gammel er viften? Det er helt vanlig at vifter lager litt ulyd etterhvert som at de blir eldre. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 jeg trodde kanskje selv d kunne være ledninger som kom borti vifta, men hvorfor skulle da lyden forsvinne etter et par-3 restarts ? vifta, eller hele pc'n er ca 1 mnd gammel og det er ikke noe synlig støv inni den (chiecftec med plast-dør) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Mye mulig den rett og slett bare er iferd med å ta kvelden. Kan være feilproduksjon. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 jeg fant ut at d faktisk er vifta som sitter på chippen (iallefall den vifta som sitter på hk når du åpner d) kan man skifte denne ? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 jeg fant ut at d faktisk er vifta som sitter på chippen (iallefall den vifta som sitter på hk når du åpner d)kan man skifte denne ? Jepp, du trenger en chipset-kjøler. Se her for et fint utvalg av slike. Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 hvilket hk har du? abit ic7 og ic7-g har kjent feil på chipset-vifta, og du får en ny ved å henvende deg til abit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå