Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør ut jenta på Facebook?

Anbefalte innlegg

Så her er greia. Det er ei jente på min alder jeg har likt en stund (like, noen år). Har kanskje kjent og "vandret i samme sirkler" (for å gi et godt engelsk uttrykk en dårlig norsk oversettelse) som henne i 7-8 år, og kjenner henne sånn godt. Vi har aldri flørtet noe eller noe slikt, men jeg føler vi har en veldig god kjemi, og at hun legger godt merke til meg. Nylig var vi på samme festival en hel uke (sammen med en hel bråte felles venner), og jeg sitter igjen med et inntrykk av at hun trives i mitt selskap og føler seg trygg rundt meg til tross for at vi aldri har vært spesielt nære venner. Det er heller mine nære venner som er nære venner med hennes nære venner, for å si det slik.

Anyways, greia er at nå har jeg lyst å gjøre litt mer enn bare de små samtalene vi alltid har hatt. Hun har en venninnegjeng som hun alltid er med, så noe samtaler på tomannshånd har det vært for lite av. I tillegg bor hun et lite stykke unna meg (like 30 min med bil). Problemet er at nå er det sommerferie, og jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å treffe henne på en stund. Hun flytter om en måned og skal jobbe frem til da, så tiden min begynner å regne ut.

Og her kommer dilemma. Skal jeg bare ta kontakt med henne på Facebook og spør om hun vil bli med på kino/kafé/lunsj, eller blir det for upersonlig? Hun er ikke av typen som chatter på facebook eller er spesielt aktiv der inne i det hele tatt. Jenta er populær, og derfor ønsker jeg ikke at det skal bli altfor upersonlig.

Noen med tanker? Jeg dreper seriøst meg selv ved å gå rundt så lenge som jeg har gjort uten å ta noe initiativ. Problemet er at hun er så sinnsykt vanskelig å snakke med. Anonym poster: ea6831cbb5565f4888dd5aa2dc224581

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du lurer på hvorvidt det er uvanlig å spørre ut noen på Facebook blir jo dette akkurat det samme som å sende sms, brevpost, røyksignaler, budbil eller epost. :D "Hvor" du spør henne ut blir litt irrelevant. Ta kontakt der det passer. Om det blir rart uten noe "flørting" i forkant? Neh. Har dere en god tone og dere føler dere komfortable med hverandre ser jeg ingen grunn til at det skal være rart.

Lenke til kommentar

Har ikke lest hva de andre har skrevet her. Så skriver bare hva jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt!

For all del: IKKE send melding på Facebook. Ved den anledning virker det upersonlig og kanskje aller mest tilfeldig. Hvis du sender en melding virker det mer som om dette er noe du har tenkt litt på, og virkelig har lyst til. Ikke bli for klisjè og begynne å prate om framtidig forhold eller noe slik, det kan virke litt pågående. Men heller noe som at du trives i hennes selskap og syntes det hadde vært koselig med en tur på cafè eller lignende. Lykke til!

Lenke til kommentar

Som andre sier, ikke kall det for en date. Dere er gode venner og skal tilbringe litt tid sammen, thats it.

Ingen grunn til å gjøre det mer komplisert enn nødvendig.

Om hun plutselig ser at du forandrer deg ved å virke "urnormal" så kanskje hun ikke føler seg behagelig på samme måte som tildigere rundt det.

Senk skuldrene og ta henne med deg ut en tur :)

Lenke til kommentar

Huh, interessant at folk har oversatt den der direkte. På norsk betyr "spørre ut" egentlig omtrent det samme som å forhøre eller grille, men nå bruker man det altså i betydningen "spørre om noen vil bli med ut"? Anonym poster: d837b0e1b260e115cede9cddc5cd6e0d

Huh, interessant at folk har oversatt den der direkte. På norsk betyr "spørre ut" egentlig omtrent det samme som å forhøre eller grille, men nå bruker man det altså i betydningen "spørre om noen vil bli med ut"? Anonym poster: d837b0e1b260e115cede9cddc5cd6e0d

Lenke til kommentar

Den fulle og hele overskriften ville blitt "spørre om jenta vil bli med ut på date på Facebook". Men fordi det ville blitt en såpass lang og kjedelig tittel og fordi folk har forskjellig oppfatning av ordet "date", droppet jeg det. Alle skjønner hva jeg mener, og det er viktigste, er det ikke? Anonym poster: ea6831cbb5565f4888dd5aa2dc224581

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk svar på meldingen i dag (etter to døgn, jaja...) Det var et hyggelig svar der hun skrev om at hun hadde ferie osv. Men når det kom til invitasjonen min, svarte hun at hun synes det var et godt forslag, og at "det hadde jo vært kjekt å samle en gjeng". Greit nok at meldingen var casual, men det er ingenting som antyder at det var noen happening med venner jeg ville. Så en av følgende må ha skjedd:

1. Hun har misforstått meldingen og ikke tenkt at jeg ville være med henne alene for å prate og bli bedre kjent. (jeg burde svare og si at jeg egentlig hadde tenkt at det bare skulle være oss to)

2. Hun har ikke misforstått, men ønsker å gå rolig fram og sjekke "status" i en trygg setting eller noe i den duren. (jeg burde være med å samle en gjeng, og forsøke å bli bedre kjent med henne der og forsøke å komme på tomannshånd med henne på slutten)

3. Hun har ikke misforstått, det var bare en hyggelig måte å avvise meg på. Anonym poster: ea6831cbb5565f4888dd5aa2dc224581

Lenke til kommentar

Det er åpenbart at hun ikke misforstod. Det er umulig for en jente å misforstå noe slikt. Om hun ville vært interessert i deg så hadde hun nok vært med på et møte med bare dere to. Sats heller på å bli bedre kjent med henne når dere er i samme gjeng, og heller spør om hun vil finne på noe da, ansikt til ansikt. Det er alltids håp om at 2'ern kan stemme etterhvert, men for øyeblikket er det nok et avslag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk svar på meldingen i dag (etter to døgn, jaja...) Det var et hyggelig svar der hun skrev om at hun hadde ferie osv. Men når det kom til invitasjonen min, svarte hun at hun synes det var et godt forslag, og at "det hadde jo vært kjekt å samle en gjeng". Greit nok at meldingen var casual, men det er ingenting som antyder at det var noen happening med venner jeg ville. Så en av følgende må ha skjedd:

1. Hun har misforstått meldingen og ikke tenkt at jeg ville være med henne alene for å prate og bli bedre kjent. (jeg burde svare og si at jeg egentlig hadde tenkt at det bare skulle være oss to)

2. Hun har ikke misforstått, men ønsker å gå rolig fram og sjekke "status" i en trygg setting eller noe i den duren. (jeg burde være med å samle en gjeng, og forsøke å bli bedre kjent med henne der og forsøke å komme på tomannshånd med henne på slutten)

3. Hun har ikke misforstått, det var bare en hyggelig måte å avvise meg på. Anonym poster: ea6831cbb5565f4888dd5aa2dc224581

Du kunne jo svart: Jeg tenkte kun oss to da.

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...