raristam Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Hei Flisene midt på gulvet i gangen har knust, og jeg trenger råd om hva jeg kan gjøre med det. Flisene er 600x300. De har knust pga. loftstige-ben har landingsplass i det området av gulvet. Hele gulvet er fliselagt, inkludert begge skyvedørsgarderobene. Hva bør jeg gjøre her? Gangen copy.pdf Lenke til kommentar
EL FUEGO Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 her har du noen nyttige linker: http://smgj.wordpress.com/2010/07/30/hvordan-bytte-ut-en-enkelt-skadd-flis-baderom-eller-andre-steder/ http://www.youtube.com/results?search_query=how+to+fix+a+broken+tile&oq=how+to+fix+a+broken+tile&gs_l=youtube.3..0.1398.9458.0.9845.28.17.2.9.9.0.179.1636.9j8.17.0...0.0...1ac.1.11.youtube.zJyg1W8VKxY Lenke til kommentar
Mann_1970 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Tror ikke det er stort annet å gjøre enn å hugge opp den ødelagte flisa og legge ned ei ny om du kan få tak i. Åpenbart noe feil med den som er knust, for ei flis pp godt underlag med god limdekning knekker ikke av at loftsstigen har landet der.... Lenke til kommentar
eimo99 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 ikke noe feil med flisen. Men siden fugen har sluppet og sprukket flere steder der er nok ikke stigebein hele årsaken. Utifra bildene ser det ut som om flisene ikke er montert på ett fast og bevegelsesfritt gulv. Her kan det være at stigen står mellom 2 stendere i gulvet og med den ekstra vekten du da får på platen mellom stenderne gjør at gulvet svikter og fugen og tilslutt flisene løsner og sprekker da de ligger løst oppå. Hvis det er på f.eks ett spon gulv så kan ikke det monteres fliser på dette uten at det gjøres noe forarbeid, f.eks støpe eller skru fast plater som er egnet for formålet og deretter flislegge! Hvis dette er på ett støpt dekke er det rett og slett dårlig håndværk som er årsaken da flisene tydelig ikke har full limdekning under og sprekker av påkjenningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå