Infectah Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Heisann, har sottet veldig lenge her i sofan nå og letet etter hvor i landet man kan videreutdanne seg til kuldemaskinist. Har funnet ut at man kan ta teknisk fagskole i Trondheim men dit vil jeg ikke Da er spørsmålet mitt om det fins skoler som gjør deg til kuldemaskinist på østlandet? Helst rundt omkring Vestfold, Østfold, telemark, Oslo:) Lenke til kommentar
Parry Hotter Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Tenker du på kjøle/kulde-montør? Som monterer varmepumper, AC osv? En kompis av meg er det nå, han gikk elektro på VGS i 2 år, tok læretiden hos et eller annet klimafirma og nå jobber han 100% som kjølemontør med ganske høy lønn. Tror ikke akkurat det er noe beskyttet tittel e.l. men vet han fikk mye kursing gjennom jobben. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 For å bli kuldemontør så går man først enten VG1 elektrofag eller VG1 TIP, det er valgfritt. Så følger VG2 kuldemontør og 2 års læretid. http://no.wikipedia.org/wiki/Kuldemont%C3%B8r Man kan så også videreutdanne seg i kuldefaget ved en teknisk fagskole i nær Trondheim. Tror Sogn VGS i Oslo skal ha kuldemontørklasse i år. De vet i alle fall hvilke andre skoler det er på åstlandet som har faget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå