ntec Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Hvordan lager jeg en HTML5-app for mobiltelefon? Kravet er at den blir godkjent av App Store og Play Butikk. Har gode kunnskaper om HTML, CSS, PHp, MYSQL og delvis JS. Finnes det noen gode innføringer? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Du følger HTML5 standard, bruke en del JS for å få fin fly i applikasjonen og skrive CS3 kode rettet mot mobil-design. Husk, mobile-first! Lykke til! Lenke til kommentar
ntec Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Du følger HTML5 standard, bruke en del JS for å få fin fly i applikasjonen og skrive CS3 kode rettet mot mobil-design. Husk, mobile-first! Lykke til! aller helst ønsker jeg å bare inlucde en online webside... men mistenker at dette ikke blir godkjent av apple/google har googlet litt og funnet programmer som Sencha Touch, jQuery Mobile og PhoneGap.... er det noe man trenger? skulle ønske at jeg hadde noen IRL-venner som kan lage mobilapps, evt facebookgruppe der man kan få hjelp :-) EDIT: Hva er mobile-first? Endret 22. juli 2013 av ntec Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 En løsning er å sjekke ut PhoneGap. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Få appen til å føles som en webapp og gjør slik at den fungerer offline. Du kan som foreslått bruke PhoneGap, eller så kan du rett og slett slenge opp en UIWebView for iOS som viser nettsida di. Safari for iOS støtter også en del iOS-spesifikke meta-tags. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) jQuery mobile og PhoneGap har jeg brukt til dette formålet og det er det du burde se nærmere på. Du sier du har gode HTML, CSS, PHP, MySQL kunnskaper, og at du delvis kjenner til JS. Du er langt på vei. Endret 15. august 2013 av Dan-Levi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå