Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Men det var én tanke rundt prototypen som jeg ikke fikk helt til å stemme: Hvordan skal denne telefonen fungere i Android uten hjem-, tilbake- eller menytasten? Den bruker softwaretaster nederst på displayet. Det er noe som Google anbefaler som design for sitt OS og som de bruker på sine Nexus dingser. Var veldig fristet, men ikke pokker om jeg vil ha noe med PayPal å gjøre ene og alene for denne telefonen. Jeg bruker Paypal minst 100 ganger pr år. Du har ikke handlet mye på nett om du klarer deg uten... ^^ Det flotte med Paypal er at man ikke deler kredittkortinformasjonen med de man handler med. I tillegg til at man slipper å knote for hver eneste lille handel. Lenke til kommentar
rawilliam Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Jeg vil tro at majoriteten av de som interesserer seg for slikt allerede har en PayPal konto, så jeg ser ikke helt den kritikken mot det. Hadde det vært Clickandbuy hadde jeg ikke sakt noe. 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Kjekt å ha byttet bank og glemt å oppdatere kredittkort info i paypal. så ingen telefon på meg, går ørten dager før koden er tilgjengelig i nettbank (som nevnt i artikkelen). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Kjekt å ha byttet bank og glemt å oppdatere kredittkort info i paypal. så ingen telefon på meg, går ørten dager før koden er tilgjengelig i nettbank (som nevnt i artikkelen). Dette tok bare et par dager sist jeg gjorde det. Merkelig om det nå plutselig tar ukesvis. Endret 23. juli 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Uansett for lang tid før "day one" tilbudet, og etter det så er det ikke så interessant lenger. 1 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Ikke imponert. Først dropper jeg den fordi den ikke har 802.11ac, men også WTF, om ett fuckings år?! De blir grussa av de andre om ett år. Et år med renter på pengene og situasjoner "Kunne ønske jeg hadde de pengene nå". Kan ikke skjønne hva du driver med på telefonen din som skulle kreve noe mer enn n-wifi? Så, du gir dem penger, og fordi de har satt et veldig urealistisk høyt mål, kan de beholde alle millionene for seg selv, uten å produsere denne mobilen. Genialt. Er de så mye som en dollar under målet ved slutten av innsamlingen går alle pengene tilbake til betalerne og Canonical sitter igjen med nada. Var veldig fristet, men ikke pokker om jeg vil ha noe med PayPal å gjøre ene og alene for denne telefonen. Har fortsatt ikke helt skjønt hva som er så fryktelig med PayPal, men det er vel en grunn Dette blir spennende! Men det var én tanke rundt prototypen som jeg ikke fikk helt til å stemme: Hvordan skal denne telefonen fungere i Android uten hjem-, tilbake- eller menytasten? Det blir softwareknapper nederst tenker jeg. Det er også Googles anbefalte måte å konstruere Android-telefoner! Kjekt å ha byttet bank og glemt å oppdatere kredittkort info i paypal. så ingen telefon på meg, går ørten dager før koden er tilgjengelig i nettbank (som nevnt i artikkelen). Jeg la til et kort i Paypal i går da jeg skulle betale og det gikk helt fint uten problemer? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Kan ikke skjønne hva du driver med på telefonen din som skulle kreve noe mer enn n-wifi? Streame rå HDTV strømmer. Det er ikke bare hastigheten jeg er ute etter på 11ac men også de andre aspektene og forbedringene. Og ja, 11n fungerer rett og slett ikke godt nok til dette. Lenke til kommentar
Raymond Brun Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Dette er en hard nøtt. Jeg har jo veldig lyst på en mobiltelefon med et skikkelig fundament i GNU/Linux eller BSD, men så er ikke Ubuntu eller deres retning helt i min smak. Hadde denne hatt fysisk tastatur så ville det vært kjøp med en gang, men slik det står så lurer jeg jo på om det plutselig dukker opp en mer interessant enhet fra enten Jolla eller noe Tizen-baserte greier. Også må man bestemme seg med en gang da for å få intro-prisen . Begynner å bli komplisert,det er ikke så mange som lager telefoner tross alt. IOS er BSD og Ubuntu er GNU/Linux. Jeg synes du burde velge en av de to, både Apple og Ubuntu er store og tunge selskaper innen sine segmenter. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Streame rå HDTV strømmer. Det er ikke bare hastigheten jeg er ute etter på 11ac men også de andre aspektene og forbedringene. Og ja, 11n fungerer rett og slett ikke godt nok til dette. For det første, hvorfor i alle dager skal du streame rå HDTV-strømmer? Det er jo litt som å skulle sende flyttelasset i posten og klage over at postkassa er for liten. Rå HDTV-strømmer skal jo ikke streames, de skal konverteres til et fornuftig format etter etterbehandlingen. Og hvis du tenker å bruke denne til etterbehandling av disse så er det helt andre ting du kommer til å slite med. Videre burde ~300mbit/s aka rundt 37,5MB/s være mer enn nok for streaming av hvilken som helst, fornuftig komprimert, full HD video Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 For det første, hvorfor i alle dager skal du streame rå HDTV-strømmer? Det er jo litt som å skulle sende flyttelasset i posten og klage over at postkassa er for liten. Rå HDTV-strømmer skal jo ikke streames, de skal konverteres til et fornuftig format etter etterbehandlingen. Og hvis du tenker å bruke denne til etterbehandling av disse så er det helt andre ting du kommer til å slite med. Videre burde ~300mbit/s aka rundt 37,5MB/s være mer enn nok for streaming av hvilken som helst, fornuftig komprimert, full HD video Vel først og fremst er det teoretisk 300 mbit og når det er en strøm har ikke gjennomsnitt så mye å si det er alle drops du merker. Jeg skal heller ikke SITTE på ruteren for å få en teoretisk 300 mbit forbindelse. Og TV skal være live, hadde jeg skulle sett på gamle opptak hadde jeg såklart gjort alt andreledes. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Streame rå HDTV strømmer. Det er ikke bare hastigheten jeg er ute etter på 11ac men også de andre aspektene og forbedringene. Og ja, 11n fungerer rett og slett ikke godt nok til dette. På en mobil uten full hd? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 På en mobil uten full hd? Du vet mye HDTV er 720p sant? Og det aller meste er 720p eller 1080i, + flere sender i 50 fps som krever økt båndbredde. Og hva gjør dette relevant? Jeg spiller av kanalene slik de kringkastes, det er live strømming. Lenke til kommentar
El-moro Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 For det første, hvorfor i alle dager skal du streame rå HDTV-strømmer? Det er jo litt som å skulle sende flyttelasset i posten og klage over at postkassa er for liten. Rå HDTV-strømmer skal jo ikke streames, de skal konverteres til et fornuftig format etter etterbehandlingen. Og hvis du tenker å bruke denne til etterbehandling av disse så er det helt andre ting du kommer til å slite med.Videre burde ~300mbit/s aka rundt 37,5MB/s være mer enn nok for streaming av hvilken som helst, fornuftig komprimert, full HD video Vel først og fremst er det teoretisk 300 mbit og når det er en strøm har ikke gjennomsnitt så mye å si det er alle drops du merker. Jeg skal heller ikke SITTE på ruteren for å få en teoretisk 300 mbit forbindelse. Og TV skal være live, hadde jeg skulle sett på gamle opptak hadde jeg såklart gjort alt andreledes. watch out, we have a badass over here. ok, jokes aside, telefonen får specs som kommer til å være på topp på det tidspunktet også, man ser jo hvor lang tid det tok feks å gå fra 1GB ram til 2GB ram, ca 1 år? Og ettersom de forholder seg til den raskeste Quad core varianten som finnes om 1 år, 4gb ram, 128gb internminne osv så ser jeg ingen grunn til at dette blir noe problem. men så e det n- istedenfor ac- standard... vel for min del går det helt fint.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Under ett døgn og de har fått inn 3 323 841 dollar. Det er 30 dager igjen. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Under ett døgn og de har fått inn 3 323 841 dollar. Det er 30 dager igjen. Intet tilbud igjen 1 Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Jeg tror dessverre nok at progresjonen mot finansieringsmålet har stagnert ganske voldsomt nå som tilbuds-nivået er fullt. Kan tenke meg at 830 dollar er noget mye for selv de mest hardbarka Ubuntu fans. FIkk selv lagt inn en backing på 630 dollar-nivået, men hadde aldri gått for 830. Ikke fordi jeg ikke synes telefonen kommer til å bli verdt så mye. Om de holder det de lover om tekniske spesifikasjoner vil nok 830 dollar være en relativt kurant pris. Men på studentbudsjett er nok 830 dollar litt for mye. Jeg tror også at mange sitter i samme båt. Jeg kan se for meg at utviklere av mobilapplikasjoner som enten selv har mye penger, eller som har forutsyndte ledere kan gå inn for å anskaffe seg en slik telefon. Den vil jo kunne fungere som en slags referansemobil. I tillegg vil dette fort kunne bli en av de første tilgjengelige mobiltelefonene med Ubuntu Touch (sett bort ifra Nexus-telefonene). Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 830 dollar er nok en grei pris ja, MEN 830 dollar er ikke så greit når du må forhånd-betale 1 år. Men når det er sagt, får jeg håpe for dems skyld at de 5044 600-dollars brukerne er ivrige nok til å spre det nok slik at dette blir realisert. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Ikke bare 10 måneder på forskudd, men vi vet ingenting om kameraspesifikasjoner eller prosessor heller. Endret 23. juli 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Time will show.. Selv har jeg aldri vært opptatt av megapiksler, GHz eller GB, så lenge det har vært greit nok til ordinært bruk.. Så jeg ønsker Shuttleworths økte fokus på kvalitet over fancy tall velkommen. Safirglass og metallskrog, pluss lækkert design solgte visst nok for lommeboka mi, men jeg håper selvfølgelig at specsene ikke skuffer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg