Gå til innhold

[Løst] Trådløstkort lar seg ikke installere

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å installere trådløst nettverkskort på en eldre Xp pro pc. Jeg har prøvd to forskjellige kort, begge i to forskjellige spor på hovedkortet, men begge har det samme problemet. De vises som ukjente ethernet enheter i oppgavebehandlingen, dette er jo rett så lenge jeg ikke har installert drivere/programvare. Når jeg har installert driver/programvare så finner ikke programvaren kortene, dvs at på ikonet i task manager står det at kort finnes ikke, og de står fortsatt som ukjent enhet i oppgavebehandlinga. Jeg har prøvd å installere drivere først og kort først, samme problem, avinnstallert og prøvd på nytt, samme problem, byttet sport på hovedkortet, samme problem. Nå har jeg ikke flere muligheter igjen.

Kortene jeg har prøvd er D-Link DWL-G-520 og Compex WLP54G.

Skal power lysdioden lyse når kortet ikke er riktig installert? På ene kortet blinker den regelmessig, på andre lyser den ikke.

Noen forslag, er det noe jeg fullstendig har oversett her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Når jeg hadde xp var slike kort plundrete. Det jeg måtte gjøre var å ta ut kortet. Deretter installere siste xp driver til kortet uten kortet i. Så stenge ned pc, sette i kort og slå på pc. Da fant pc ny enhet og la til driveren man hadde lagt til.

Lenke til kommentar

Nå gir jeg meg. D-Link kortet var Hw. ver. B. Jeg fant info på ei amerikansk D-Link side, der kunne jeg velge mellom Hw. ver. A eller B. Når jeg valgte A så vistes den driveren jeg ikke fikk til å fungere som forklart over. Når jeg valgte Hw. ver. B så var det ingen driver å laste ned, tenkte derfor at det ikke spilte noen rolle. Ved mer googling så fant jeg ei australsk D-Link side der det var listet en driver også for B versjonen, en helt annen driver selvsagt. Installerte den og nå vises kortet riktig installert i enhetsbehandling, og driver/programvare ser og får kontakt med kortet. Men jeg finner ingen nettverk, det virker som om radiodelen i kortet er helt død, har kastet bort maange timer på dette allerede, så nå blir det nytt kort på Komplett eller noe.

Det andre kortet fikk jeg med installasjonsplate fra en kompis, så ikke så nøye på kortet. Men nå ser jeg at det faktisk er et HP kort som virker å være proprietært. Når jeg googler HP P/N så får jeg at det kortet passer til ca 20 HP pc-er eller deromkring, Så ikke noen driver i farta og gidder ikke kaste bort mer tid på det heller.

Har installert flere NYE trådløse nettverkskort med medfølgende RIKTIG programvare/driver tidligere uten problemer, så det blir den løsningen nå :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Erfaringene mine med dete gjorde at jeg valgt en USB nettverksplugg. Kurant å legge inn, og ingen problemer. Bruker en linksys wusb600n

http://support.linksys.com/en-us/support/adapters/WUSB600N

som har driver til xp, vista og win7.

Innstalelrte driveren via enhetsbehandleren. Plugget til, søkte etter ny hardware, valgte å legge til driver manuelt, klikket meg inn på nedlastet driver i siste versjon og tadaa, rett på plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...