afjellvang Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Hei! Mistet iPhone 4s min i ferskvann i dag tidlig. Den har maks vært i vannet noen minutter... Når jeg kom meg hjem satt jeg den først til lading (dumme meg), før jeg satte igang med en tørkeprosess. Men så leste jeg på nettet at lading ikke var bra! Noen tips til hva som kan gjøres for å redde min iPhone? (Den var tom for strøm da jeg mistet den i vannet) Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Vann=død. Selv om den funker etter tøring, har den fuktskader som sprer seg på kretskort osv og til slutt er noe for korrodert. Bruk reiseforsikring, innboforsikring, tabbeforsikring osv om du har, ellers er det bare å spare til ny. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Kjøpte du forsikring da du kjøpte telefonen? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Husk at reiseforsikring ikke dekker selvforskyldte skader, og du må vel kunne bevise at noen andre forårsaket uhellet. Innbo kan dekke det, men da må du ut med egenandel.. Idiot forsikringen fra elkjøp dekker slike uhell hvis du kjøpte det med telefonen Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Putt den i en beholder med ris i 3-4 dager. Så får du krysse fingrene. Lenke til kommentar
afjellvang Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Vann=død. Selv om den funker etter tøring, har den fuktskader som sprer seg på kretskort osv og til slutt er noe for korrodert. Bruk reiseforsikring, innboforsikring, tabbeforsikring osv om du har, ellers er det bare å spare til ny. Andre nettsider har vært litt mer opptimistiske, så har satt den i en bolle med ris:) Endret 22. juli 2013 av afjellvang Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Vannskadde telefoner kan tørkes så de starter, men vannet gir fuktskade slik at metalldeler korroderer og kretskort ryker. Den kan virke fint nå, men skeptisk til om den overlever det neste halvåret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå