Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil kjøp

Anbefalte innlegg

Åja, daså! Ja, fattern har høy bonus..

Men sett at jeg skulle trenge å ta opp billån fra banken da, kan jeg fortsatt da sette forsikringa på faren min da ?

Når du setter forsikringa på faren din er det meningen at bilen skal være din fars, det er egentlig ikke lov å gjøre dette, selv om det er veldig vanlig og greit. At du tar opp billån og så setter bilen på faren din er jeg ikke sikker på om de finner ut, men krasjer du skikkelig og de finner det ut, kan du nok få en smell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du setter forsikringa på faren din er det meningen at bilen skal være din fars, det er egentlig ikke lov å gjøre dette, selv om det er veldig vanlig og greit. At du tar opp billån og så setter bilen på faren din er jeg ikke sikker på om de finner ut, men krasjer du skikkelig og de finner det ut, kan du nok få en smell.

Ok takk :) Skal være så forsiktig som en 50 år gammel mann jeg haha!

Lenke til kommentar

Fullt lovlig å gjøre det. Bilen blir jo da i teorien din foreldres, da den både er registrert og forsikret på han/hun. Ingen som hindrer deg i å kjøre din fars bil, dersom det i forsikringen er krysset av for at personer under 23(?) år kan bruke bilen. Så du går nok neppe på en stor smell nei, bortsett fra litt dårlig stemning når faren din mister bonus.

Lenke til kommentar

Forsikring må settes på registrert eier.

Pantet må tinglyses i navnet til registrert eier..

Altså må faren i dette tilfelle ta opp lånet og sånt dersom han skal fikse forsikring..

En ting mange ikke er klar over:

Selv om det er restriksjoner på alder for bruk er det dekning ved bruk om man er under oppgitt aldersbegrensning. Egenandelen blir da gjerne doblet ved skade.

Lenke til kommentar

Hehe ok tusen takk :D Jeg vil helst ha den nye modellen vettu :) og helder holde meg til den en god stund istedenfor å kjøpe den gamle modellen forså gå lei om noen år og deretter kjøpe en annen hvis du skjønner ? :) Like to keep it simple

Men jo, takk for råda!

Det skjønner jeg. F30 er en nydelig bil. E90 LCI er også veldig pen.

Selv har jeg E92, men der må du minimum ha 320.

Forsikring må settes på registrert eier.

Pantet må tinglyses i navnet til registrert eier..

Altså må faren i dette tilfelle ta opp lånet og sånt dersom han skal fikse forsikring..

En ting mange ikke er klar over:

Selv om det er restriksjoner på alder for bruk er det dekning ved bruk om man er under oppgitt aldersbegrensning. Egenandelen blir da gjerne doblet ved skade.

Han kan stå som deleier, sette forsikring på faren og lånet på seg selv.

Lenke til kommentar

Det skjønner jeg. F30 er en nydelig bil. E90 LCI er også veldig pen.

Selv har jeg E92, men der må du minimum ha 320.

Han kan stå som deleier, sette forsikring på faren og lånet på seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...