AnonymDiskusjon Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg har i lange tider hatt problemer med skulder, nakke og kjeven. Jeg har hatt en del merkelige smerter, og "følelser" som ikke har vært vonde i ansiktet i det siste. Øyet: Jeg fikk først floeatere, og hadde i en lang periode en ulmende i øyet, deretter store smerter i øyet. Etter det har jeg ikke hatt noen smerter eller ubehagelig følelse i øyet. Sjekket også øyet på det tidspunktet, og ingenting galt ble funnet. Har i etterkant tilsynelatende fått smått med flere floatere, men et pulserende lus, og små sandkorn som lyser opp (stort sett kun en nå og da) når jeg ser på hvit bakgrunn kommer oftere enn tidligere. Tenner: Deretter begynte jeg å få tannverk i en tann på høyre side når jeg børstet tennene, eller når jeg presset en negl mot roten på tannen. Jeg dro til tannlegen, og fikk beskjed om at alt var ok. Følelsen var omtrent som å kjenne tannbørste direkte på en nerve. Det gjorde ekstremt vondt å pusse tennene i en lengre periode, men det har forsåvidt gått over. Leppe, kinn og øyelokk: Nå derimot, på høyre side, har jeg begynt å få leamus på øyet flere ganger om dagen. Jeg våknet en gang opp men noen slags strømninger i leppa som for alt jeg vet kan ha vært blodårer som har ligget under press, men det føltes som elektrisitet. Jeg har ligget på ryggen og hatt følelsen av at noe har falt på leppen min og våknet i det jeg har vært på vei til å sovne. Får innimellom svært små "gnister" som knapt merkes, kommer kun en av gangen, og deretter blir borte i en stund, ofte flere gagner om dagen. Presser jeg litt hard inn på høyre side av nesen er det akkurat som om det sprer seg elektrisitet nedover mot leppene. Spørsmål: Jeg aner ikke hva dette kan være. For øyeblikket så er det ikke noe vondt eller direkte ubehagelig, selv om floatere er slitsomt nok. Det som bekymrer meg er om det kan bli værre, og hva som er årsaken. Kan kjeve og nakkeproblemer føre til at nerver som går ut mot ansiktet kommer i klem og skaper nerveforstyrrelser i ansiktet? Hvem burde jeg gå til dette med? Høre med fysioterapaut? For øyeblikket synes jeg alt er så vagt at det ikke er stort jeg kan komme med informasjon om til lege eller fysioterapaut. Jeg har sjekket øyene hos øyelege, tannen hos tannlege, uten at noe ble påvist. Anonym poster: fbe7b4cdfd29024f902e1d52b8a0ae12 Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Spis vitaminer. Jeg vet det er noen vitaminer som er bra for nervene. Usikker på hvilke Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Gå til legen, så kan han henvise deg videre. Så enkelt er det. Det er ingen her inne som kan hjelpe deg noe særlig. Jeg ville ikke ha ventet med dette, i hvert fall. Gjør det i morgen. Endret 22. juli 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 Føler det nesten blir for dumt å gå til legen hver gang. Jeg har vært hos tre øyeleger på grunn av øyet. Ingen så noe galt noen sted. To var private jeg betalte for selv. Var hos tannlegen på gunn av smerter i tanna. Og nå dette. Hvordan skal jeg forklare dette til legen så han tar meg alvorlig? Tannlegen sa bare at tanna var helt frisk og at man kan merke tilfeldige smerter som bare kommer fra intet. Øyelegene virket nesten litt irritert på grunn av alle spørsmålene da de sa at det ikke var noe galt der. Anonym poster: fbe7b4cdfd29024f902e1d52b8a0ae12 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Har du fyllinger i tanna? Jeg hadde en vond tann hvor tannlegen ikke fant feilen umiddelbart. Tok litt tid før han oppdaga en mikroskopisk sprekk i en gammel fylling. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 Nei, ikke i den tanna, og smerter i tanna var ikke vedvarende, de ble borte etter noen uker. Det var ekstremt vondt de første dagene, ved tannpuss og når jeg stakk neglen borti ved roten. De siste månedene har jeg ikke merket noe som helst. Ikke en gang når jeg stikker neglen mot området. Anonym poster: fbe7b4cdfd29024f902e1d52b8a0ae12 Lenke til kommentar
ehe90 Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 http://nhi.no/sykdommer/hjerne-nervesystem/hodepiner/trigeminusnevralgi-2464.html?page=4 Se om det kan minne om dette? Kanskje kan uansett avspenningsøvelser etc. vere noe for deg dersom dette er muskulært og ikke har sitt utspring i tennene. Så du kan jo evt. oppsøke en fysioterapeut eller kiropraktor (nesten ett fett). Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) - Endret 29. juli 2017 av th1nk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå