Gå til innhold

Denne lille dingsen er en braksuksess på Kickstarter

Anbefalte innlegg

Tror kanskje ikke at dette er en gadget som er rettet mot deg. Jeg har sikkert 200 GB bare med egne musikkfiler (egne komposisjoner/innspillinger) og ser en klar nytteverdi. 60 GB er jo absolutt ingenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal fortsatt litt til for å få meg til å gå bort fra dropbox. Fikk nylig 60gb med data på kontoen der og bruker ikke halvparten en gang. Hvordan vil Plug fungere når man har 3mbit opplastning mon tro? Trosser den fysikkens lover?

lokal nettet er ufattelig rask, btw ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal fortsatt litt til for å få meg til å gå bort fra dropbox. Fikk nylig 60gb med data på kontoen der og bruker ikke halvparten en gang. Hvordan vil Plug fungere når man har 3mbit opplastning mon tro? Trosser den fysikkens lover?

husk at du ikke trenger å laste det opp på nettet :p det skal bare til ruteren og inn i minnepennen :p det går mye fortere
Lenke til kommentar

Virker som en fiffig liten sak. Ser definitivt fordelen med å enkelt få alt innholdet fra mobilen og laptopen min inn på min stasjonære PC (slik jeg ser det fungerer den vel litt som at for eksempel "mine dokumenter" er felles på alle enhetene). Eneste som slår meg er at dette ikke akkurat er noe nytt, man kan vel lett sette opp en synkronisering mellom nettverks enheter (har aldri prøvd det selv, men antar det er ganske lette å sette opp (som å ta automatisk backup til en nettverks delt mappe).

Fortsatt fint å se at folk får støtte for sine ideer på kickstarter da :)

Lenke til kommentar

Fordelen med denne løsningen er at det syncer de forskjellige områdene blant forskjellige enheter automatisk, og uten nevnverdig konfigurering. Men dette kan man fint få til manuelt, uten å bruke ekstra hardware. Jeg regner med at de fleste har nå prøvd Bittorrent Sync.

Noe slikt som Plug kunne vært en veldig fin Bittorrent Sync klient, fremfor å bruke en Raspberry Pi.

Lenke til kommentar

Jeg likte at man kan bruke en USB-hub og koble til alt man måtte ha av gamle disker. Likte spesielt godt at man kan sette på en ekstra disk uten noen omkonfigurering hvis man trenger mer plass. Har en haug halvgamle disker på 120-500 GB som samler støv fordi de er for små hver for seg.

Høres lite økonomisk ut, selv om man ikke tar med kosten til selve denne enheten er det ikke lenge du skal ha "en haug gamle disker" i drift før strømregninga koster mer enn innsparelsen ved å slippe å kjøpe ny disk.

AtW

Lenke til kommentar

Nok en dings for MAC bruker til å holder orden på dises filer for de kan det jo ikke selv! Snakk om noe ubruklig dritt.

Var vel til alle plattformer dette, men har da full kontroll over filene mine jeg ? Spotlight er også en fin sak, men du har vel sannsynligvis aldri hørt om det engang.

Jeg har 5-6 eksterne disker som ligger å samler støv uten anelse av hva som ligger på de, derfor er dette fint. Da får jeg sikkert ryddet og frigitt en del diskplass (som man aldri får nok av.) og tatt de i bruk igjen.

Enda godt å vite Mac ikke er for alle, så slipper vi slike troll som deg, som har 0 konstruktivt å komme med. Kunne vel godt tenkt deg en selv, men får vel ikke nok ukepenger av mamma og har ikke mental kapasitet til å forstå noe annet enn Windows.

Lenke til kommentar

Var vel til alle plattformer dette, men har da full kontroll over filene mine jeg ? Spotlight er også en fin sak, men du har vel sannsynligvis aldri hørt om det engang.

Jeg har 5-6 eksterne disker som ligger å samler støv uten anelse av hva som ligger på de, derfor er dette fint. Da får jeg sikkert ryddet og frigitt en del diskplass (som man aldri får nok av.) og tatt de i bruk igjen.

Enda godt å vite Mac ikke er for alle, så slipper vi slike troll som deg, som har 0 konstruktivt å komme med. Kunne vel godt tenkt deg en selv, men får vel ikke nok ukepenger av mamma og har ikke mental kapasitet til å forstå noe annet enn Windows.

Vel, hvet ikke akkurat helt hvordan jeg skal svar deg på dette men skal gjøre mitt beste.

Min påstand om at dette er for MAC brukere, var fordi alle "devices" i demo videon var MAC relatert og alle jeg kjenner som bruker MAC dumper alt på "desktoppen" sin så derfor min kommentar på det.

Spotlight har jeg nok hørt om ja, så det er nevnt.

Troll som meg som har 0 konstruktivet å komme med?

Trodde da at vi kunne komme med egene synspunkt her komentarfeltet og om de komentarene ikke oppfattes som konstruktivet av alle så er ikke det mitt problem!

Om jeg kunne tenkt meg en selv??

No thanks!! Hvet hvordan ting funker jeg så, så jeg kan sette ting opp helt av meg selv!

Ukepenger fra Mamma jeg jeg ikke fått på over 20 år så der har du den!!

Ikke mental kapasitet til å forstå noe annent en Windows??? Seriøst!

Jeg kan windows inn og ut ja, men KAN også UNIX(som MAC har i bunnen), Linux OG FREEBSD...

E kan bygge spamfilter fra scratch basert på any platform i løpet av noe timer bare for å nevne et eksempel.. plus drifter det og, og PBX servere så sån er den saken...

Så tror du nå Pingu82 bare skal være stille fra nå av..

Og jeg holder meg for god til å komme med dritt tilbake.

BYE! U FDA

Lenke til kommentar

Vel, hvet ikke akkurat helt hvordan jeg skal svar deg på dette men skal gjøre mitt beste.

Min påstand om at dette er for MAC brukere, var fordi alle "devices" i demo videon var MAC relatert og alle jeg kjenner som bruker MAC dumper alt på "desktoppen" sin så derfor min kommentar på det.

Spotlight har jeg nok hørt om ja, så det er nevnt.

Troll som meg som har 0 konstruktivet å komme med?

Trodde da at vi kunne komme med egene synspunkt her komentarfeltet og om de komentarene ikke oppfattes som konstruktivet av alle så er ikke det mitt problem!

Om jeg kunne tenkt meg en selv??

No thanks!! Hvet hvordan ting funker jeg så, så jeg kan sette ting opp helt av meg selv!

Ukepenger fra Mamma jeg jeg ikke fått på over 20 år så der har du den!!

Ikke mental kapasitet til å forstå noe annent en Windows??? Seriøst!

Jeg kan windows inn og ut ja, men KAN også UNIX(som MAC har i bunnen), Linux OG FREEBSD...

E kan bygge spamfilter fra scratch basert på any platform i løpet av noe timer bare for å nevne et eksempel.. plus drifter det og, og PBX servere så sån er den saken...

Så tror du nå Pingu82 bare skal være stille fra nå av..

Og jeg holder meg for god til å komme med dritt tilbake.

BYE! U FDA

At noen du kjenner legger ting på skrivebordet burde vel ikke da automatisk bety at alle gjør det. Men kommentaren din var som jeg sa lite konstruktiv, jeg fatter ikke hvor du får ideen om at det er "dritt" når du tydeligvis ikke skjønner nytten.

Ville ikke dette vært ett produkt for å hjelpe dine bekjente til å lære seg å lagre ting andre steder enn på skrivebordet? Ergo, du er lite konstruktiv.

At du ikke vil ha en Mac selv, neivel, ettersom du kan sette opp alt selv og vet hvordan "alt" funker (ser ikke helt hva dette har med saken å gjøre, men kan google jeg også).

Du KAN UNIX OG Linux, OG FreeBSD, fantastisk. bare for å rette litt på deg så er OSX basert på en rimelig modifisert versjon av BSD og ikke UNIX. Men dette kan du jo, ettersom du kan både BSD og UNIX og vet da automatisk forskjellen. Ikke at dette i bunn og grunn har noe å si, men må nesten nevne det ettersom du tydeligvis vet hva du snakker om og ikke er så opptatt av om ting du påstår er rett eller galt..

Så du kan kode ett spamfilter fra scratch på ett par timer, hva har det med dette å gjøre ? om du skal frem til du er kompetent, vel..

Holder meg til ferdige løsninger, som f.eks Maia, og ja jeg drifter det også.

At du i tillegg kan IP telefoni og drifter PBX servere er vel heller ikke relevant i denne forbindelsen, eller?

Lenke til kommentar
Vel, hvet ikke akkurat helt hvordan jeg skal svar deg på dette men skal gjøre mitt beste.Min påstand om at dette er for MAC brukere, var fordi alle "devices" i demo videon var MAC relatert og alle jeg kjenner som bruker MAC dumper alt på "desktoppen" sin så derfor min kommentar på det.Spotlight har jeg nok hørt om ja, så det er nevnt.Troll som meg som har 0 konstruktivet å komme med?Trodde da at vi kunne komme med egene synspunkt her komentarfeltet og om de komentarene ikke oppfattes som konstruktivet av alle så er ikke det mitt problem!Om jeg kunne tenkt meg en selv??No thanks!! Hvet hvordan ting funker jeg så, så jeg kan sette ting opp helt av meg selv!Ukepenger fra Mamma jeg jeg ikke fått på over 20 år så der har du den!!Ikke mental kapasitet til å forstå noe annent en Windows??? Seriøst!Jeg kan windows inn og ut ja, men KAN også UNIX(som MAC har i bunnen), Linux OG FREEBSD...E kan bygge spamfilter fra scratch basert på any platform i løpet av noe timer bare for å nevne et eksempel.. plus drifter det og, og PBX servere så sån er den saken... Så tror du nå Pingu82 bare skal være stille fra nå av..Og jeg holder meg for god til å komme med dritt tilbake.BYE! U FDA
At noen du kjenner legger ting på skrivebordet burde vel ikke da automatisk bety at alle gjør det. Men kommentaren din var som jeg sa lite konstruktiv, jeg fatter ikke hvor du får ideen om at det er "dritt" når du tydeligvis ikke skjønner nytten.Ville ikke dette vært ett produkt for å hjelpe dine bekjente til å lære seg å lagre ting andre steder enn på skrivebordet? Ergo, du er lite konstruktiv. At du ikke vil ha en Mac selv, neivel, ettersom du kan sette opp alt selv og vet hvordan "alt" funker (ser ikke helt hva dette har med saken å gjøre, men kan google jeg også). Du KAN UNIX OG Linux, OG FreeBSD, fantastisk. bare for å rette litt på deg så er OSX basert på en rimelig modifisert versjon av BSD og ikke UNIX. Men dette kan du jo, ettersom du kan både BSD og UNIX og vet da automatisk forskjellen. Ikke at dette i bunn og grunn har noe å si, men må nesten nevne det ettersom du tydeligvis vet hva du snakker om og ikke er så opptatt av om ting du påstår er rett eller galt.. Så du kan kode ett spamfilter fra scratch på ett par timer, hva har det med dette å gjøre ? om du skal frem til du er kompetent, vel.. Holder meg til ferdige løsninger, som f.eks Maia, og ja jeg drifter det også. At du i tillegg kan IP telefoni og drifter PBX servere er vel heller ikke relevant i denne forbindelsen, eller?

Jaja, så du greide ikke å være stille nei. Dermed har du da bekrefted min tidligere påstand. U FDA!! Bye!

Lenke til kommentar
Vel, hvet ikke akkurat helt hvordan jeg skal svar deg på dette men skal gjøre mitt beste.Min påstand om at dette er for MAC brukere, var fordi alle "devices" i demo videon var MAC relatert og alle jeg kjenner som bruker MAC dumper alt på "desktoppen" sin så derfor min kommentar på det.Spotlight har jeg nok hørt om ja, så det er nevnt.Troll som meg som har 0 konstruktivet å komme med?Trodde da at vi kunne komme med egene synspunkt her komentarfeltet og om de komentarene ikke oppfattes som konstruktivet av alle så er ikke det mitt problem!Om jeg kunne tenkt meg en selv??No thanks!! Hvet hvordan ting funker jeg så, så jeg kan sette ting opp helt av meg selv!Ukepenger fra Mamma jeg jeg ikke fått på over 20 år så der har du den!!Ikke mental kapasitet til å forstå noe annent en Windows??? Seriøst!Jeg kan windows inn og ut ja, men KAN også UNIX(som MAC har i bunnen), Linux OG FREEBSD...E kan bygge spamfilter fra scratch basert på any platform i løpet av noe timer bare for å nevne et eksempel.. plus drifter det og, og PBX servere så sån er den saken... Så tror du nå Pingu82 bare skal være stille fra nå av..Og jeg holder meg for god til å komme med dritt tilbake.BYE! U FDA
At noen du kjenner legger ting på skrivebordet burde vel ikke da automatisk bety at alle gjør det. Men kommentaren din var som jeg sa lite konstruktiv, jeg fatter ikke hvor du får ideen om at det er "dritt" når du tydeligvis ikke skjønner nytten.Ville ikke dette vært ett produkt for å hjelpe dine bekjente til å lære seg å lagre ting andre steder enn på skrivebordet? Ergo, du er lite konstruktiv. At du ikke vil ha en Mac selv, neivel, ettersom du kan sette opp alt selv og vet hvordan "alt" funker (ser ikke helt hva dette har med saken å gjøre, men kan google jeg også). Du KAN UNIX OG Linux, OG FreeBSD, fantastisk. bare for å rette litt på deg så er OSX basert på en rimelig modifisert versjon av BSD og ikke UNIX. Men dette kan du jo, ettersom du kan både BSD og UNIX og vet da automatisk forskjellen. Ikke at dette i bunn og grunn har noe å si, men må nesten nevne det ettersom du tydeligvis vet hva du snakker om og ikke er så opptatt av om ting du påstår er rett eller galt.. Så du kan kode ett spamfilter fra scratch på ett par timer, hva har det med dette å gjøre ? om du skal frem til du er kompetent, vel.. Holder meg til ferdige løsninger, som f.eks Maia, og ja jeg drifter det også. At du i tillegg kan IP telefoni og drifter PBX servere er vel heller ikke relevant i denne forbindelsen, eller?

NeXTSTEP was based on the Mach kernel and BSD, an implementation of Unix dating back to the 1970s.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_OS_X

Lenke til kommentar

MAC OS kommer ifra UNIX!

Fordi BSD kom fra UNIX 6th edition.

For ref hvis noen vil sjekke:

http://www.unix.org/...y_timeline.html

ok så osx er basert på freebsd som er basert på unix 6th edition, som er basert på unix 5th edition, som er basert på 4th edition, som er basert på 3th edition, som er basert på 2th edition som er basert på 1st edition. Det endrer vel lite i forhold til mine opprinnelige påstander.

Så alt av linux og freebsd derivanter er basert på unix (som i dag er mer en spesifikasjon enn ett OS), men det har ikke så stort mye å si i den sammenhengen her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...