Gå til innhold

Nytt skjermkort, hvor dårlig/godt er FX 5600 Ultra egentlig?

Stig-Arne

Anbefalte innlegg

Skal bytte inn mitt nåværende kort, da viften har røket, så tenkte jeg å velge ett litt nyere kort fra en annen produsent.

Ser at hw.no har testet vanlige FX5600 kort men ikke ultra

Har sett litt på dette og dette

Men så har jeg jo forstått at OTES løsningen til Abit ikke er særlig med tanke på støy. Men hvordan er creative kortet ?

Hvordan er ytelsen i forhold til mitt nåværende kort Ti4200 ?

Jeg er ikke så opptatt av ytelse, men det må ikke være dårligere enn det jeg har nå.

ATi er ikke aktuelt.

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, så er jo det tom`s hardware og da...favoriserer intel og nvidia....

sjekk andre tester, søk!!!! alt annet en tom`s hardware..... skal du kjøpe noe, så må du ikke se at det scorer bra på test hos tom`s å kjøpe det fordi, søk og sjekk andre plasser.

You will find :wink:

Selv om du er nvidia-fan ville jeg anbefalt "fireblade E" det er bedre og billigere. Men ellers er vel fx5600 ultra og radeon 9600pro ganske like på ytelse.

Selv er jeg meget fornøyd at jeg kjøpte det skjermkortet jeg har nå for 1600kr.. det er jo bedre enn begge de korta novnt ovenfor..men det selger dei desverre ikke lenger :cry:

Lenke til kommentar

Ifølge Creative sine sider er deres Fx 5600 Ultra kort basert på den nye grafikkprosessoren (rev 2.0 400/800 MHz kjerne/minne). Det er forøvrig MSI som produserer Creative sine kort, og MSI har relativt gode og stillegående kjøleløsninger på sine Gerforce FX kort.

Hvis valget ditt står mellom de to Fx 5600 Ultra kortene, vil jeg anbefale deg å kjøpe Cretive. (det er min subjektive mening)

Lenke til kommentar
Et lite tips Morpheus^,les denne siden.

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread...?threadid=18567

Tilhører de største Nvidiots on planet.

vi veit du ikke liker ATI, men f***! hørt masse drit om fx5600/ultra, og når man leser dette, blir det berre bekreftet at fx5600-korta er en flopp på dx9....

skal du spele spill som kommer i morgen så kjøp 9600/pro(firleblade) :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...