Gå til innhold

Speedrun


Anbefalte innlegg

Har sett på European Speedster Assembly i forrige uke, og har fått lyst til å prøve på noe av det de gjorde der, selv.

 

Har i 3-4 år drevet med "walkthroughs", begynte som dårlige "playthroughs" (første turen igjennom spillet), men har senere blitt interessert i å sette meg mye mer inn i spillet.

 

Prøvde på første speedrun med "Deadlight". Men det spillet ble uspillelig kjedelig etter ca 11 timer. Tar vel 2,5-3 timer første gang igjennom, så ca 1,5 timer etter det. Men grunnet at det mot slutten blir ... irriterende, og at det er 2D..ish, gikk jeg lei.

 

Driver noen her med speedruns, og har noe tips eller noe med type spill å velge? Leser flere steder at man ikke burde velge favoritt spillet sitt osv.

 

Har lyst å komme inn i greia, men sliter med at jeg blir lei de fleste spill etter 2-3 ganger igjennom dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill ett spill du har et godt forhold til, og som ikke har for mye RNG. Skriver under på han over her, Super Mario 64 er veldig gøy å speedrunne. 16 star ruten er lett å lære seg, den har også lite avanserte glitcher som kan være frustrerende å lære seg som ny. SM64 16 star er også veldig populær, så du kan fint være med på kappløp på http://speedrunslive.com/ noe som er fin motivasjon for å spille mer :)

Endret av Sveern
Lenke til kommentar

Speedruns kan være morsomt, men hva med å prøve noe annet? Pro Jared på youtube har en hel serie med filmer han kaller Nuzlocke Challenge. Kort sagt går det ut på at han starter med et Pokemon-spill og gir seg selv en del regler. For eksempel kan han kun få den første pokemonen i hvert område, og dør den pokemonen eller han ikke klarer å temme den er den borte for godt. Det gir en ekstra spill på spillet, og gjør det mye mer interessant.

 

Jeg prøvde noe lignende i Sacred 2 en gang i tiden. Jeg tenkte å lage en ninja, så før jeg startet tenkte jeg ut noen regler. Det måtte være en med short sword, siden lange sverd i ubrukelige innendørs og i trane områder. Jeg måtte ha lett rustning (til tross for at karakteren kunne ha tunge rustninger), jeg brukte kun en short bow (store buer tar for lang tid og er for tungvindte) og så videre. Skjold var selvsagt også helt utenkelige. Resultatet var at jeg slet noe sinnssykt de første fem levelsene, men etter det klikket hun dama fullstendig og gikk berserk. Døde litt nå og da, men alltid med hundrevis av døde fiender bak meg. :p

 

Uansett, det hadde vært morsomt om du satte seg slike krav i et spill og prøvde å fullfør det. :)

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som vet om noen norske speedrunnere som kan være vært å følge på Twitch/YouTube? Er jo haugevis av gode svensker, så skulle tro det kunne være noen nordmenn og.

 

Edit: Eventuelt noen her som driver litt med speedrunning på stream? :)

Endret av Sveern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...