fjarle Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Android-hackerne i CyanogenMod har sluppet reklamefilm.Hva i allverden er dette? Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 nytt OS , er ikkje vanskligere og gjette ein det som blir "nemesis" til android og IOS Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg tror de kan ha laget et nytt UI eller rett og slett en telefon. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Sikkert laget noe Ubuntu mobile mixmatch greier. Cyan style. 1 Lenke til kommentar
dmbardal Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Er jo en mobiltelefon i teaseren, og "free" er en operatør i Frankrike? Ikke at det TRENGER å være relevant. Men jeg ser for meg en mobiltelefon der Cyanogenmod er standard OSet. Sony samarbeider jo med gruppen bak Cyanogenmod for å gjøre kameraene enda bedre på Xperia-telefoner. Men Sony har igjen alltid pushet på for å få CFW (Custom firmware) på sine telefoner. Så kanskje noen andre store går sammen med de for å lage en supertelefon som hvem som helst kan eie uten å må "tukle" med telefonen? Nytt OS tviler jeg sterkt på. Tenker da såklart på et som ikke allerede er android-basert. Og "ny" UI har de jo allerede med Cyanogenmod. Hadde vært KJEMPEARTIG om de hadde kommet med CM til iPhone eller noe i den duren. Da kanskje jeg og hadde slengt meg på bølgen. Men det skjer nok aldri. 1 Lenke til kommentar
dmbardal Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Man kan vel forsåvidt og tenke på det Gagnon skriver: "This is the new Messaging application Koush has been working on, inspired by and similar to iMessage, that works on Wi-fi and across carriers and devices, is free, and most importantly? secure." Er jo en mulighet! Passer fint til alle stikkordene som ble lyst opp. 3 Lenke til kommentar
Exception: Invalid User Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 OMG! iPhone 6 kommer med Cyanogenmod!!!1! Lenke til kommentar
.Erling Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Dette er ikke ny OS men ny Kernel som fjerner mange unødvendig funksjoner eller app som produsenter pleyer å putte inn i Android. Med andre ord blir en rent Android med annen Kernel. På en Gammel LG 920 blir resultaten slik. http://tinyurl.com/kooehrz Hva som blir bedre enn alle andre det gjenstår å se, men mulig at de fjerner mange greier for å følge seg litt mer trygg i den verden som alle overvåker alle. Mer info: http://wiki.cyanogenmod.org/ Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Ja nå er det bare å lure Dette er ikke ny OS men ny Kernel som fjerner mange unødvendig funksjoner eller app som produsenter pleyer å putte inn i Android. Med andre ord blir en rent Android med annen Kernel. På en Gammel LG 920 blir resultaten slik. http://tinyurl.com/kooehrz Hva som blir bedre enn alle andre det gjenstår å se, men mulig at de fjerner mange greier for å følge seg litt mer trygg i den verden som alle overvåker alle. Mer info: http://wiki.cyanogenmod.org/ Her blander du fugl og fisk og muldyr... For å få CyanogenMOD (Som igjen er basert på AOSP) til å fungere på en telefon som ikke kjører AOSP i utgangspunktet, må man reorganisere kjernen og tilhørende drivermoduler for å få det til å fungere med CM/AOSP. På Nexus-telefoner er ikke dette nødvendig da den kjører AOSP fra før, og i de tilfellene gjør vi stort sett ingen forandringer fra stock kjerne. Kjernen inneholder derimot ikke noe Java-kode og ergo ikke noen "apper" i Android-forstand fra produsenter. Er heller ikke så mye "personovervåkning" som foregår der nede heller. CyanogenMOD er derimot mye mer enn bare kjernen. Så ja.. kanskje greit å rydde opp litt i forståelsen Endret 23. juli 2013 av Untouchab1e 1 Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Jeg vet hva dette er. Kan si én ting, det blir awesome! Lenke til kommentar
dmbardal Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 En stund siden de viste hva det faktisk var, men det var en kamera-app. Lenke til kommentar
dmbardal Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 En stund siden de viste hva det faktisk var,men det var en kamera-app. Del én altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg