Gå til innhold

FIFA 14 Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje du bør spille litt mer før du sutrer så mye da? Innlegg/corner og high through balls er langt i fra like effektivt nå som de første ukene. Imo er det større variasjon i år hvordan jeg slipper inn mål kontra i fjor, hvor det som regel var gj.bruddsbpasning -> hoppet over ball og fløy alene med keeper med Welliton & co.

 

Du kan også være heldig å unngå å møte slike folk. Spiller du kun FUT eller Season? Jeg opplever mye av det samme som Raul. Høye gjennombruddspasninger og innlegg. Selv om innlegg kanskje er tonet ned ett hakk er det fortsatt 5 hakk for bra. Spillerne kan stillestående heade enn ball inn fra 16 meter. De som er gode i FIFA 14 er de som behersker innlegg og gjennombruddspasninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høye baller over forsvaret er i seg selv ikke noe problem, problemet oppstår først når forsvarerne plutselig ikke vil bevege seg. At høye baller over forsvaret er så OP er ikke så veldig realistisk, men synes det er ganske uproblematisk så lenge jeg får styrt forsvarerne slik jeg vil.

 

Disse ballene var aldri et stort problem på FIFA 13, selv om det glapp for meg av og til. Scoret ufattelig mange mål på det selv, men de jeg scoret mot har bare seg selv å skylde på når de ikke klarer å posisjonere seg riktig.

Lenke til kommentar

Du har helt rett. Det er kanskje feil å si innleggene og de høye ballene er usaklig, men de blir usaklig når spillerne fryser. 9 av 10 innlegg tapes fordi man ikke får styrt spiller. Gjennombruddspasninger blir så effektive for man ikke får styrt spilleren før han har 5 meters forsprang.

 

Jeg føler at spillet ikke er laget til PS3. Det kan virke som spillet mangler animasjoner (helløw PS4 og X1) slik at spillerne stopper, ikke går i dueller osv.

Lenke til kommentar

Gjennombruddspasninger blir så effektive for man ikke får styrt spilleren før han har 5 meters forsprang.

 

Akkurat dette her er grunnen til at jeg spiller svært lite FIFA i år i forhold til ved tidligere utgaver. Det er helt hinsides irriterende når jeg skal blokkere rom som en kjapp spiller er på vei inn i, men ikke får det til fordi spillet tror det er en bedre løsning å bytte til spillere som er flerfoldige meter bak ballfører som ALDRI ville nådd han igjen!

 

EDIT: Og når jeg endelig får byttet til riktig spiller, så er vendingen hans så rævva at det er umulig å løpe spissen/vingen opp igjen.... geez.

Endret av OF5
Lenke til kommentar

 

Enten er du jævla heldig med motstanden eller så bare godtar du at 90% av motstanden man møter bare sitter å skyter ballen fremover på banen. 9 av 10 kamper vet man hva man møter, det er folk som ikke kan spille men mirakuløst vis blir veldig gode. Overflod med Høye baller og innlegg. Som eg skrev tidligere, om 3 år er verdens beste Fifa spiller blind, man blir holdt i hånden gjennom hele spillet.

Unnskyld meg, men hva slags logikk er dette? Pleier du sånn generelt å tenke at folk som ikke har de samme problemene som deg bare har jævlig med flaks? Altså, jeg vet at Fifa ikke er et prakteksempel på hvordan et spill skal være balansert, men er det helt utenkelig at litt av feilen kanskje ligger hos deg, og ikke kun i spillet? Nå har du allerede fått bekreftet at det finnes folk, Anewz i dette tilfellet, som ikke har de samme problemene som deg. Kanskje du da bør prøve å spørre han om hjelp, istedenfor å avfeie det som om at han har griseflaks?

Lenke til kommentar

 

Akkurat dette her er grunnen til at jeg spiller svært lite FIFA i år i forhold til ved tidligere utgaver. Det er helt hinsides irriterende når jeg skal blokkere rom som en kjapp spiller er på vei inn i, men ikke får det til fordi spillet tror det er en bedre løsning å bytte til spillere som er flerfoldige meter bak ballfører som ALDRI ville nådd han igjen!

 

EDIT: Og når jeg endelig får byttet til riktig spiller, så er vendingen hans så rævva at det er umulig å løpe spissen/vingen opp igjen.... geez.

Dette er da vitterlig ikke noe problem? Skru av autobytte! Must i forsvar!!

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men hva slags logikk er dette? Pleier du sånn generelt å tenke at folk som ikke har de samme problemene som deg bare har jævlig med flaks? Altså, jeg vet at Fifa ikke er et prakteksempel på hvordan et spill skal være balansert, men er det helt utenkelig at litt av feilen kanskje ligger hos deg, og ikke kun i spillet? Nå har du allerede fått bekreftet at det finnes folk, Anewz i dette tilfellet, som ikke har de samme problemene som deg. Kanskje du da bør prøve å spørre han om hjelp, istedenfor å avfeie det som om at han har griseflaks?

 

Eg trenger absolutt ikke hjelp. Har alltid vært langt over gjennomsnittet når det kommer til ferdigheter. Var blant annet Nr 2 som ANY i verden på Fifa 12 på klubb, per dags dato er eg nummer 3 2 år etter. Nå skal dt sies at eg ikke har spilt mye Fifa 14, men er det tilfeldigheter tror du at alle mål som eg slipper inn er Innlegg og Høye baller? Fifa er bygget opp på disse to tingene, to ting eg konsekvent ikke bruker.

Det som også er vanvittig artig er at når du løper full gass for å ta igjen noen som har ballen så helt plutselig sakker spilleren din av med farten slik at du løper 1 skritt bak ballfører. Helt fantastisk.

 

Ja, det er helt fantastisk. Men dette er nok i følge mange en fantastisk måte å gjøre ting enda enklere.

Lenke til kommentar

Det som også er vanvittig artig er at når du løper full gass for å ta igjen noen som har ballen så helt plutselig sakker spilleren din av med farten slik at du løper 1 skritt bak ballfører. Helt fantastisk.

 

Kanskje mitt største problem på clubs :p skal løpe opp ballfører, men plutselig mister jeg all fart uten å være sliten.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Spillet er langt i fra feilfritt, men at det ikke går ann å spille pen fotball og whatnot fordi da blir man slått av alle innleggshorene etc som flere påstår er bare tull. Det er ikke sånn at det er kun en taktikk som funker. De aller aller beste spillerne jeg har møtt har brukt utrolig lite vinger til å legge inn, faktisk.

Lenke til kommentar

 

Eg trenger absolutt ikke hjelp. Har alltid vært langt over gjennomsnittet når det kommer til ferdigheter. Var blant annet Nr 2 som ANY i verden på Fifa 12 på klubb, per dags dato er eg nummer 3 2 år etter.

Schpaa ass, dritfett! Kan jeg kysse føttene dine?

Dette har ingenting å gjøre med FUT.

 

 

skal dt sies at eg ikke har spilt mye Fifa 14, men er det tilfeldigheter tror du at alle mål som eg slipper inn er Innlegg og Høye baller? Fifa er bygget opp på disse to tingene, to ting eg konsekvent ikke bruker.

 

Nei, selvfølgelig er det ikke tilfeldig. Det er fullt mulig du er en god Fifa-spiller ellers, men grunnen til at du slipper inn så mange mål på innlegg og høye baller er at du har en svakhet i forsvar. Det er mange langt oppi divisjonene som fint greier å forsvare seg mot nøyaktig dette, noe som betyr at mangfoldige andre klarer det du ikke klarer. Nettopp derfor burde du kanskje spørre noen som fint klarer å forsvare seg mot innlegg og høye baller om noen gode råd, istedenfor å si at alt er EA sin feil og at du absolutt ikke trenger råd fra noen siden du er übergod og nummer 2 på ANY. Det er ingen skam å innrømme at du ikke er den perfekte FIFA-spiller, og har du kanskje har et forbedringspotensiale i noen av spillets faser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...