Gå til innhold

FIFA 14 Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry, men må bare komme med en rant:

 

Hvorfor i alle dager taper jeg hver eneste forbanna skulder mot skulder duell. Jeg har Young mot en eller annen midtstopper - taper. Fair enough, stoppere har generelt sett litt styrke. Men så kommer en Young på motstanderlaget. Har jeg sjanse til å ta han? Nope, Young knuser min stopper i skulder mot skulder, og springer fra han med hurtigheten sin. Ok, kan vel prøve en litt sterkere spiller i angrep. Hva med Michu, han er da rimelig sterk. Hva med å skyve han ut mot kant? Backen kan vel ikke ta han skulder mot skulder, det er jo bare en pinglekar med alt for mye pace. Nei jøss, harru sett.... Michu se ut som ei pingle.

 

Løpsdueller er en ting, men jeg klarer faen ikke holde på ballen på midtbanen heller, kommer det en motstander opp i press, mister jeg garantert ballen. Prøver jeg å presse en motstander, skjermer han meg unna lett som bare det.

 

Har jeg misforstått noe nytt med FIFA 14?

 

Kan spillere strekke ut foten en halvmeter for å bryte en ball, forresten?

 

Så ønsket plutselig spillet at jeg bør bytte kontroll over spiller. Ikke han som står mellom motstander og målet, neida han som kommer løpende inn fra siden for å ta fra motstander ballen. Joda, greit nok det, men skift da for faen ikke spiller når jeg holder stikken i motsatt retning av bevegelsesretningen til han jeg får kontroll over, da snur han en halvmeter før han får ballen, mens han jeg kontrollerte tidligere står og ser på som en annen tilbakestående apekatt, mens motstanderen scorer, fordi han var overbevist om at jeg ville få tak i ballen.

 

Og ja, jeg tapte 6-2

 

God natt!

 

/rant

 

Edit: Glemte nesten å si at når jeg trykker på X, så betyr det at jeg vil ha ballen spilt PÅ MANN, ikke foran eller bak, det er trekant som har den funksjonen. Takk for at du husket på dette når jeg klikket feil, og faktisk ville ha ballen foran mann......

Endret av olefurz
Lenke til kommentar

RANT

 

 

Når man først er inne på ranting:

 

1. Altfor mye mål på corner. Både scorer å slipper inn mål på sånn ca 50% av cornerne.

2. Dommerne er håpløse på fordelregelen. Fikk frispark når mannen min akkurat hadde sendt av en stikker som gjorde at Osvaldo var helt alene med keeper. Latterlig.

3. Umulig å skifte mann. Om man sentrer en stikker til X men så kommer den nærmere spiller Y så er den alt låst inn på X og det er umulig å få bytta over til Y. Irriterer meg grenseløst.

Lenke til kommentar

Er mye som ikke er som det skal for øydblikket. Innlegg og cornere er en av grunnene til eg er mest skuffet, heldigvis er det ventet en patch som skal fikse dette. Men synes også det er unormalt vanskelig å spille ball noe eg ser på dem eg spiller mot også. Det lureste er å spille et touch hele veien. Spillerne er altfor trege når det kommer til mottak. High trough balls er også altfor enkelt dete året. Men det er enda en ting som skal fikses. Tør ikke å tenke på hvordan disse tingene er i UT der alt er dobbelt så lett å gjøre.

Lenke til kommentar

Dere som har fått spillet, er det stjernenivåer som bestemmer hvem man møter i enkeltkamp-modusen? Laget dette som jeg tenkte å spille med mot "sølvmotstand".

 

Vet at man møter lag på omtrent samme nivå, men lurte på om det var like nøyaktig som på FUT 12. Har ikke tenkt å spille mot noen som har lagdel-rating på over 80.

Jeg er ikke sikker, men jeg har aldri møtt ett rent sølvlag når jeg har hatt gull lag hvertfall.
Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker, men jeg har aldri møtt ett rent sølvlag når jeg har hatt gull lag hvertfall.

tuller du? har møtt tilogmed hele bronselag, og de spiller som regel jævlig mye bedre en folk med superspillere, beste eksempelet, på onsdag spilte jeg og en kompis først mot en med 88 i rating, sykeste laget jeg omtrent har sett, og så i neste kamp ett bronselag med 53 i snitt og 1 og en halv i moral, vi knuste han med 88, men bronselaget scorte vi ikke før i siste sekund slik at vi fikk ekstraomganger og straffe, skal sies at det lagget som ett sant helvete slik det var umulig å spill men kontrasten var så gigantisk, men slik er da cup moden, er det som gjør den gøy ^^

Lenke til kommentar

er det lurt og kjøpe bundesliga lag nå? har ryundt 140k nå, er redd at om jeg bruker dette på et lag vil det laget være verdt sånn 100k neste uke. vurderer og kjøpe et fransk lag siden de ikke er så overpriset er dette lurt?

Dette med markedets verdier til enhver tid er noe man ikke må tenke på. Hva så om laget ditt er verdt 100k neste uke? Du skal vel ikke selge laget igjen etter en uke?
Lenke til kommentar

er det lurt og kjøpe bundesliga lag nå? har ryundt 140k nå, er redd at om jeg bruker dette på et lag vil det laget være verdt sånn 100k neste uke. vurderer og kjøpe et fransk lag siden de ikke er så overpriset er dette lurt?

Uansett hvem du kjøper nå så vil verdien mest sannsynlig synke i løpet av kort tid. Det meste er overpriset når nytt FIFA kommer ut

Lenke til kommentar

Dette med markedets verdier til enhver tid er noe man ikke må tenke på. Hva så om laget ditt er verdt 100k neste uke? Du skal vel ikke selge laget igjen etter en uke?

 

Markedet vil svinge og man kan ikke sitte og irritere seg over tapte coins nå i starten. Men når man vet at markedet kræsjer ved TOTY og TOTS, så selger man unna alt som er verdt noe. Med mindre statistikken er veldig viktig da.

Lenke til kommentar

Fikk "endelig" spilt i dag, men det vil ta tid før jeg evt finner noen særlig glede i å spille FIFA 14. Tror jeg må helt tilbake til 2001 for å finne en utgave jeg har likt like lite.

 

Forferdelig å styre spillerne, og da blir det mye flaks og tilfeldigheter. Spilt én kamp, og vant 4-1, men det her var ille.

 

Er kanskje vel optimistisk å håpe at EA skal klare å rette opp dette med patching. Må være noe fundamentalt galt med spillet.

Lenke til kommentar

Er det noen flere her som ikke får kjøpt Fifa points?

 

Får bare opp:

"We're sorry, but you can't currently add FIFA Points. Please try again later"

 

Har lest at folk har kjøpt Fifa points og ikke fått dem, men kontoen er likevel blitt trukket for penger.

 

Ble bare usikker på om det var feil hos meg eller hos EA. 1 dag etter release, og det er fortsatt ikke tilgjengelig, virker rart mtp. at det er pengeglade EA vi snakker om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...