kjetilrønningen Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Hei. Vil gjerne ta dykkeserfikatet, men lurer på om hva som skal til for å ta den, må man ta en prøve/eksamen (er den vansklig)? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Du må ta kurs, lære en god del ting, en god del praktiske øvelser, så ta en prøve. Det er ikke så vanskelig, men det er en del ting man må lære seg. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Eksamen er ikke vanskelig om mam går inn for å lære stoffet. Når man har lyst til å ta et sertifikat er det ofte sånn at man har lyst til å forstå alt stoffet og kunne alt stoffet fordi det er interessant. Så viss du virkelig viø lære så er den ikke så vanskelig. Drt som er viktig er å faktisk LÆRE stoffet og ikke pugge det før prøve. Det kan få direkte livsfarlige konsekvenser om du er uheldig med hva du ikke får med deg, du skal tross alt mange meter under vann, da MÅ du vite hva du dkal gjøre for å gjøre et sikkert dykk, og hva du skal gjøre dersom noe gpr galt. Mye av dette lærer du også i den praktiske delen av kurset. Når det er sagt er det utrolig gøy å ta kurset, og en veldig kjekk hobby å ha senere i livet. Dersom du vil ha ekstra kunnskap om sikkerhet ville jeg kanskje tatt det hos CMAS og ikke hos PADI, men du lærer mer enn nok hos PADI også. Bare litt større fokus på sikkerhet hos CMAS føler jeg. Correct me if I'm wrong. Lykke til! :-) 2 Lenke til kommentar
''' Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Ved PADI: Kurset innebærer ~3 dykk der du gjør de praktiske øvelsene og svømmer rundt med en instruktør, pluss litt tid på skolebenken. Du får en veldig pedagogisk teoribok som stadig krever at du svarer på små kunnskapstester, og eksamen er en multiple choice-greie på 50 spørsmål som er ganske enkel hvis du har gått gjennom denne. Jeg gjorde det på litt over en uke. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå