AnonymDiskusjon Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 ok - er det meg det er noe galt med, eller er jeg rett i å bli stresset av situasjonen? For 3 måneder siden ble jeg satt på prosjekt - det virket spennende, og jeg gledet meg veldig, i sær siden jeg mistrivdes i forrige jobb, jeg hadde hatt den i flere år, og bedt om utfordringer og søkt internt. Jeg fikk ikke den ene fordi jeg manglet salgserfaring, og andre fordi sjefen mente den ville bli for lett - jeg mente noe annet, men sa ikke imot. Jeg ble så satt over på noe helt annet innen IT. Det gikk fint, men ballet på seg - jeg var hovedtillitsvalgt, og hovedverneombud. Jeg fikk beskjed om at ville jeg beholde begge verv og gjøre en god jobb/innsats så kunne jeg ikke få prosjektet også, siden jeg ble borte for mye og en ønsket ikke overtid. Jeg hadde tross alt valgt å bli det, så nå fikk jeg velge. jeg valgte å si ifra meg tillitsvalgtvervet, i sær siden jeg jobbet med en der som tenkte på seg selv mer enn oss, så jeg ble satt med alt. Å komme overens med kollegaen min ble noe hardt til tider, sendte jeg sms e.l. med noe info før kl 09 så fikk jeg kjeft, gjorde jeg ikke som han mente, tenkte som han e.l. evnt. gjorde noe feil, så kunne jeg få overhøvlig offentlig, dvs han kjeftet mens andre satt rundt/ble krass, gestikuleringen/kroppsspråket kunne bli veldig dramatisk og mye stønning/sukking osv som ble lett hørbar, og kommentarer som gjorde meg usikker. Jeg fikk mer følelse at uansett hva jeg sa til han så ble det tatt ille opp og han ble sur. Etter å ha fått kommentar når jeg skrev ned en manual på hvordan noe skulle gjøres for eget bruk og fikk kommentar "Skal man gjøre noe, så gjør det ordentlig!" ifm at jeg sa den var for eget bruk, jeg hadde ikke kommet så langt som å lage en for alle - han selv hadde jo sendt den han lagde for seg selv uansett, men han mente jeg skulle lagd så alle forstod den, ikke bare for eget bruk (fair poeng, men druknet veldig i resten han sa)...akkurat da etter tidligere å fått overhøvlig når jeg kom med forslag så ble jeg rimelig nedfor.....det ble ikke mye bedre siden, jeg bare lot være å gjøre noe med det fordi leder hadde sagt at om jeg fikk fortsette var avhengig av hvordan vi fungerte sammen. På gamle avdelingen så var det nedbemannet og min jobb der var vekke, slik at jeg måtte gått tilbake til enda enklere jobb, med en som mistrivdes og når hun gjør det er hun lite hyggelig å jobbe med, så alternativet var verre enn å holde ut med min nye kollega. Når jeg så begynte å lage manualene som alle kunne lese kom kommentarer om masse skrivefeil, dette måtte man se på sammen, dette var ikke hvordan bruke systemet, bare hva var systemet. Jeg tok tilbakemeldingene og sjekket alle tekster med word for å se etter feil, samt ba andre kolleger sjekke - ingen fant noe, og den som sjekket begge for å se om han forstod sitter med samme stilling som oss, så er like pirkete (skulle en forvente) - han syntes det var bra og forstod alt. På et annet tidspunkt så skulle jeg sjekke noe filer - gjorde som jeg trodde jeg skulle, men fikk overhøvling pga det var gjort feil, problemet var at vi hadde avtalt at jeg skulle få opplæring, men fikk ikke - likevel ble han sur fordi jeg gjorde feil...det er flere episoder, men å nevne alle nå tror jeg ville medført hodepine. Siste episode var med sjefen hvor hele systemet kræsjet på morningen i dag - jeg spøkte med at det var jo en fin måte å starte uken på, det ble tolket som at jeg hadde en klagende tone, og dette var jobben min (samme person hadde tidligere sagt vi ikke skulle fungere som servicedesk - vi skulle teste) så jeg ble bare oppgitt og resignerte med at hun sikkert hadde rett for ikke havne i en ny diskusjon. Spørsmålet gjenstår - er det meg det er noe galt med, eller er dette med 2 ledere, en kollega som er vant å jobbe alene og ikke helt vant kanskje med det mellommenneskelige så stressende? Jeg har prøvd å snakke med leder, men han hadde ikke tid, selv når jeg ringte og sa det ble ille, jeg prøvde å følge opp med å si det var viktig, men ble ikke prioritert. Akkurat nå sitter jeg på jobb har mest lyst å grine fordi jeg ikke orker mer av dette. Anonym poster: 93daed3804cb3174561cc987680d4d8a Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Kanskje denne tråden hører bedre hjemme under "Samliv og relasjoner"? En skulle vel tro at det ikke har så mye med det å gjøre, men jeg gjetter at du er en kvinne (?). Uansett ser jeg mye av det som man kan kategorisere som "kvinnelig samvittighet". Kort og godt bryr du deg for mye om andre og andres mening om deg selv. Med det i bakhånd blir det fort slik at man reagerer som du gjør, derfor er det ikke unaturlig for deg å føle som du gjør. Løsningen på problemet er mer kynisme fra din side (noe som ikke alltid er negativt). Bein i nesen og gi-faen-mentalitet er bra verktøy. Lever du for å jobbe, eller jobber du for å leve? Spiss albuene og lykke til videre Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 Kanskje denne tråden hører bedre hjemme under "Samliv og relasjoner"? En skulle vel tro at det ikke har så mye med det å gjøre, men jeg gjetter at du er en kvinne (?). Uansett ser jeg mye av det som man kan kategorisere som "kvinnelig samvittighet". Kort og godt bryr du deg for mye om andre og andres mening om deg selv. Med det i bakhånd blir det fort slik at man reagerer som du gjør, derfor er det ikke unaturlig for deg å føle som du gjør. Løsningen på problemet er mer kynisme fra din side (noe som ikke alltid er negativt). Bein i nesen og gi-faen-mentalitet er bra verktøy. Lever du for å jobbe, eller jobber du for å leve? Spiss albuene og lykke til videre Faktisk ikke - er mann, er bare noe sliten pga jobbsituasjonen har vært noe traurig, så å komme over i en situasjon med masse forventninger, hvor jeg får beskjed at min eksistens avhenger av en jeg oppfatter som en kødd, men sier jeg imot så ja.. Anonym poster: 93daed3804cb3174561cc987680d4d8a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå