Gå til innhold

Treig WinXP startup

cyberho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet at NIS 2002 kan F****ke opp maskina ganske bra. har selv erfarninger fra akkurat det. ingen andre Virus Prog gjør sånn, men jeg kjører NIS 2003 på min hovedpc som har W2K og den er snill som et lam :D går kjempe fint i oppstarten også. det liker jeg godt.

hva bruker forresten maskina di lang tid på? er det når den blåskjermen kommer at den bruker tid? eller at den skjermen der det står Windows XP å den farga streken som gjør at den blir treig?

Lenke til kommentar

har du prøvd å installere Service Pack 1 da? mulig det hjelper deg litt. kjører du Norton eller NIS? jeg har ofte hatt problemer med akkurat det der hver gang jeg reinstallerer XP på min PC, dette er fordi at jeg har en kortleser inni pc`en som ikke reagerer helt med en gang, denne reagerer først når jeg installerer service pack 1 før denne blir installert så tar det lang tid før jeg kommer inni XP, men etter så går det kjempe fint.

Lenke til kommentar
har du prøvd å installere Service Pack 1 da? mulig det hjelper deg litt. kjører du Norton eller NIS? jeg har ofte hatt problemer med akkurat det der hver gang jeg reinstallerer XP på min PC, dette er fordi at jeg har en kortleser inni pc`en som ikke reagerer helt med en gang, denne reagerer først når jeg installerer service pack 1 før denne blir installert så tar det lang tid før jeg kommer inni XP, men etter så går det kjempe fint.
HVA ER NIS?
Lenke til kommentar

jepp det er helt riktig at NIS er Norton Internet Security ja.

forresten:

det du kanskje bør sjekke om er om det ligger noe under Enhetsbehandlingen din. hvis det er noen enheter som ligger under katogorien andre enheter så prøv så avinstaller disse å restart maskina di. da vil den automatisk søke etter ny maskinvare å du kan få installert den enheten som vanlig, kanskje dette også hjelper deg litt.

for husk at hvis det er noen enheter som ikke riktig er med så vil maskina di søke etter noe som ikke finnes. som f. eks en slave disk som ikke riktig er med. da vil den bruke litt tid for å søke etter denne.

det er bare tull at Service Pack 1 f*****ker opp maskina di. den går faktisk fortere til meg enn før jeg installerte den. merkelig ikke sant? synes ikke det jeg, ligger jo endel fine fikser i Service Pack 1 som forbedrer XP.

tror det er noen som er litt uheldige noen ganger. kanskje det er derfor det skjer at maskina blir f***ka opp når man installerer Service Pack 1 for XP

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

det var da merkelig, har i denne stund, XP og 2000 på hovedpc`en min, XP kjører NIS 02 og 2000 kjører NIS 03. seff XP blir vel automatisk litt treigere siden at den har NIS 02. selv om jeg ikke er helt sikker på hvorfor. men jeg har Service Pack på begge osene. Service Pack 1 (ikke 1a) på XP og Service Pack 4 i Windows 2000 begge funker fett.

forresten: til de som har installert service pack i xp å opplevd at pc`en har blitt treig. det opplevde jeg også når jeg installerte Service Pack 1a, når jeg installerte bare service pack 1 så gikk den mye bedre.

kanskje dere burde prøve den første service packen for XP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...