xStormShadowx Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Hei, for ikke lenge siden kjøpte jeg meg en laptop med Windows 8. Siden jeg kjøpte fra: http://www.netonnet....se/186932.3003/ Det er en relativt grei pc for sin pris og funker greit til litt spilling så lenge det ikke er noe som krever så mye. Kan spille spill som Skyrim med ca 30 fps på midels. Men den har oppført seg litt merkelig siden jeg kjøpte den ( Ca en uke siden jeg mottok den) Dette er problemene jeg har opplevd: * Etter å ha hatt den i 4 dager så deaktiverte det trådløse nettverkskortet tydeligvis så jeg måtte aktivere den igjen, og siden det er fiber nett i området som skal ha hastighet 24/20 merker jeg til tider at hastigheten kan være så dårlig som 1/1 i hastighet på nettet, ikke sikkert det er nettverkskortet sin feil men har vanskelig for å tro at et fiber nett kan være så ustabilt, selv om det er 5 stk på nettet, det hopper veldig på hastigheten om dagen og de andre maskiner som er koblet til samme nett tror jeg ikke har så mye hastighets hopp. *Også de siste dagene har pc skjermen plutselig blitt svart noen gang, sjeldent men kan godt skje et par ganger om dagen i verste fall. F.eks Jeg satt inn laderen og la pc på baken og så ble skjermen plutselig svart, viftene går som vanlig og det lyser, men selv om jeg beveger musa eller trykker på tastaturet skjer det ingen ting og det eneste å gjør er å tvinge den til å slå av og restarte den. Når jeg restarter den eller starter opp den igjen til bruk så kommer det noen gang windows oppdatering eller noe annet ved starten. Dette har vel skjedd 3 ganger nå denne uken jeg har hatt den og synes det er litt vel ofte å oppdatere windows. * Veldig sjeldent men har opplevd at et par spill har fryst men lyden fortsatt går. Sonic Generation, Garry"s Mod og et CS spill (Enten GO eller Source tror jeg) har alle fryst en gang hver. En annen ting er jeg er litt forvirra i dette systemet at den har to skjermkort og er redd for at spill kanskje ikke tar fult nytte av skjermkortet som er ment til spill og litt mer krevende oppgav for skjermkort. Noen FPS test fra spill: Skyrim: (Midels instilinger i 1366x768) FPS: 18- 46 CS GO: (Nesten alt på max i 1366x768) FPS: 39-83 (Noen ganger når den bare max 50-58 på samme banne når den andre ganger når opptil 83) Sonic Generation (Lav instilnger i 1366x768) FPS 21- 61 (Første gang jeg spilte det så var det max i 25 og etter å vært innom innstillinger osv så var den på 21- 61 fps. * Blå skjerm med sad smiley face som dette https://www.google.n...iw=1366&bih=630 som skal være BSOD som bruker vanligvis å mase koder osv men som kommer opp med dette istedenfor på W8. Når dette skjede så hadde pc vært på 20 min og var langt ifra varm og brukte ikke andre programmer en det jeg vanligvis har brukt på denne, så på en YouTube video om noen lurer på det, er også første gang jeg har BSOD på denne laptopen. Håper dere kanskje forstår litt av hva jeg sier her og kanskje er en vis kjennskap til disse problemene, dette er forsåvidt ikke noe krise for meg, men jeg vil være sikkert at det ikke er noe alvorlig med pcen eller om jeg må levere den inn igjen, noe som jeg helst ikke vil siden jeg er på sommerferie i iallefall en god 2 ukers tid. Har også hatt en gammel Laptop som ble 4 år gammel før batteriet røyk med Windows Vista og hadde like mye problemer med den på 4 år som jeg hadde med denne laptopen og har en selvbygd pc som er 10 måneder gammel som har lastet ned mye rart på som ikke har hatt nesten noe problemer med. Har ikke brukt Windows 8 før men synes det er et sted tilbake en det Windows 7 var. Vil fortsatt ønske alle en god sommer og håper på svar snart Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 hmm, det første som slår meg er om du har oppdatert driverene dine? Windows finner nok drivere som er kompatible med nettverkskortet ditt. Det er også tilfelle dersom du kopierer og bruker mye av diskens kapasitet og du for eksempel laster ned i tillegg vil du få begrenset nedlasting pga dette. Oppdatering av BIOS vil jeg så abslutt anbefale, da det kan være store forbedringer ute og går. Lenke til kommentar
xStormShadowx Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 Vet du hvor jeg evt finner oppdatering for BIOS til pc? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Alle driverene til din maskin finner du her Lenke til kommentar
xStormShadowx Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 Den har vist den nyeste versjonen av BISO så da er det vel ikke det som er problemet, pc fortsetter iallefal å ha merkelige perioder hvor jeg la den stå alene en liten stund og etter 10 min så hender det at skjermen bare blir svart når jeg tar opp og må slå den av og på igjen. Har du noen andre forslag? Skal se om jeg kan oppdatere driverne fra nettsiden men tror den har de nyeste. Kan det være det er noen instilinger for batteribruk som gjør at skjermen blir sån? Lenke til kommentar
xStormShadowx Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 En annen ting som skjer er at når man lukker laptopen og de vanligvis går til dvalemodus så blir bare skjermen svart akkurat som jeg nevnte tidligere hvor man ikke får gjørt noe annet en å restarte den. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Skjermsparer er ikke forhåndsvalgt i verken win 7 eller 8 fordi det bruker mer strøm enn hva det er verdt. Nyere skjermer brenner seg ikke fast slik de gjorde tidligere. Det kan hende at maskinen din sliter med å "recovere" fra hvilemodus. Prøv å justere det inne på batteriinstillingene dine på kontrollpanelet. Lenke til kommentar
xStormShadowx Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Har prøvd men det funker ikke. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Har tidligere vært borti problemet med stasjonær maskin, og ikke bærbar. Skjermkortet bestemte seg bare for å slutte å gi respons til skjermen. Eneste utvei var å restarte. Men siden du har såpass lav fps vil jeg tro at det er noe galt med maskinen din. Kontakt netonnet for å se om de har noen løsning til deg. Eventuelt om du må sende den inn. Om det er noe i veien er det uansett en garantisak Lenke til kommentar
xStormShadowx Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 I følge tester og sånt som liger på nettet så er det normale fps jeg får og det er ikke stort problem siden jeg spiller bare spill som ikke krever så mye på laptop, det som bekymre meg mest for er de merkelige gangene når skjermen blir svart etter en stund og det enste å gjøre er å restarte og BSOD som jeg fikk her om dagen. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Har du sjekket eventoggen når dette skjer? Kan hende at det er skjermkortet/driveren som slutter å fungere Lenke til kommentar
xStormShadowx Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Vet ikke helt når det begynte men sist gang jeg kan huske var vel første dagen på ferie, for ca 6 dager siden. Tenkte å ta en system oppretting men det hadde vist ikke vært noe som hadde blitt installert eller gjort om da det begynte. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Sjekk eventviewer og se etter i loggene etter kritiske feil etter du har restartet maskinen pga svart skjerm Lenke til kommentar
xStormShadowx Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Ser ut som at meste parten har begynt å gi deg, men lydkortet på pc lagde sånn merkelig Radio lyd 2 ganger på en uke, Skjede først en gang hvor jeg trodde det var noe galt med headsetet, men når jeg dro ut headsetet fra dataen så begynte pipe lyden å komme fra høyttaleren så tror det er selve lydkortet eller noe som lager lyden, det er en skikkelig høy ekkel radio lyd ligne eller noe, med mye piping og susing i et min, har heldigvis bare skjedd 2 ganger på en uke mellomrom men vil helst ikke oppleve dette mer. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Si ifra til de du kjøpte den med, dette er ikke normalt. Mulig at du må sende den inn og kanskje det faktisk er fabrikasjonsfeil på maskinvaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå