Harald Gjerholm Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Bestemors Kjøkken Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Stilige begge to, likte det veldig godt! Må jeg velge så velge jeg V1 . Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Flott motiv. V1 er etter min mening utmerket bruk av HDRI. Du får en fin balanse mellom det lyse vinduet og de mørke områdene i bildet. Det bærer likevel ikke preg av behandlingen. I V2 misser du stukturen i vinduet. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Veldig flott stemning. Etterbehandlingen gir bilde en tidsriktig rustikk. Det som kunne gjort bilde enda bedre, er om du hadde tatt to serier med 3 eksponeringer, hvor du unnerstyrte den ene slik at du hadde fått med deg detaljene utenfor vinduet. Men da hadde du vært avhengig av stativ. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 Veldig flott stemning.Etterbehandlingen gir bilde en tidsriktig rustikk. Det som kunne gjort bilde enda bedre, er om du hadde tatt to serier med 3 eksponeringer, hvor du unnerstyrte den ene slik at du hadde fått med deg detaljene utenfor vinduet.Men da hadde du vært avhengig av stativ. Dette er bare et kjapt skudd gjennom døra. Noe så veldig seriøst blir det jo ikke på en slik vandretur. Det sterke sollyset ute gjør ikke situasjonen bedre. Mange takk. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Veldig flott stemning.Etterbehandlingen gir bilde en tidsriktig rustikk. Det som kunne gjort bilde enda bedre, er om du hadde tatt to serier med 3 eksponeringer, hvor du unnerstyrte den ene slik at du hadde fått med deg detaljene utenfor vinduet.Men da hadde du vært avhengig av stativ.Dette er bare et kjapt skudd gjennom døra. Noe så veldig seriøst blir det jo ikke på en slik vandretur. Det sterke sollyset ute gjør ikke situasjonen bedre.Mange takk. Skjønner den. Av og til må mann bare prøve å gjøre det beste ut av de mulighetene mann har. Men det jeg ofte gjør når jeg bare har mulighet til en serie, er å undereksponere de 3 opptakene, slik at de egentlig blir for mørke. Da blir også resultatet litt for mørkt, men dette justerer jeg i PS. Særlig når jeg skal ta solnedgangsbilder hvor kontrastene er ekstreme, undereksponerer jeg opptakene. Slik fek tilfelle var på det siste bildet jeg har lagt ut her på forumet Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 Flott motiv. V1 er etter min mening utmerket bruk av HDRI. Du får en fin balanse mellom det lyse vinduet og de mørke områdene i bildet. Det bærer likevel ikke preg av behandlingen.I V2 misser du stukturen i vinduet. Mange takk for kommentaren Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 Veldig flott stemning.Etterbehandlingen gir bilde en tidsriktig rustikk. Det som kunne gjort bilde enda bedre, er om du hadde tatt to serier med 3 eksponeringer, hvor du unnerstyrte den ene slik at du hadde fått med deg detaljene utenfor vinduet.Men da hadde du vært avhengig av stativ.Dette er bare et kjapt skudd gjennom døra. Noe så veldig seriøst blir det jo ikke på en slik vandretur. Det sterke sollyset ute gjør ikke situasjonen bedre.Mange takk.Skjønner den.Av og til må mann bare prøve å gjøre det beste ut av de mulighetene mann har.Men det jeg ofte gjør når jeg bare har mulighet til en serie, er å undereksponere de 3 opptakene, slik at de egentlig blir for mørke. Da blir også resultatet litt for mørkt, men dette justerer jeg i PS.Særlig når jeg skal ta solnedgangsbilder hvor kontrastene er ekstreme, undereksponerer jeg opptakene. Slik fek tilfelle var på det siste bildet jeg har lagt ut her på forumet Det er jo lett å si i etterhånd - det nok mange som ønsker at de hadde gjort ting annerledes - skutt er skutt.. Jeg tar nok en tur noe senere på høsten når vær og lysforhold er bedre enn denne dagen. Hater disse skyfrie himlene når jeg knipser. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Veldig flott stemning.Etterbehandlingen gir bilde en tidsriktig rustikk. Det som kunne gjort bilde enda bedre, er om du hadde tatt to serier med 3 eksponeringer, hvor du unnerstyrte den ene slik at du hadde fått med deg detaljene utenfor vinduet.Men da hadde du vært avhengig av stativ.Dette er bare et kjapt skudd gjennom døra. Noe så veldig seriøst blir det jo ikke på en slik vandretur. Det sterke sollyset ute gjør ikke situasjonen bedre.Mange takk.Skjønner den.Av og til må mann bare prøve å gjøre det beste ut av de mulighetene mann har.Men det jeg ofte gjør når jeg bare har mulighet til en serie, er å undereksponere de 3 opptakene, slik at de egentlig blir for mørke. Da blir også resultatet litt for mørkt, men dette justerer jeg i PS.Særlig når jeg skal ta solnedgangsbilder hvor kontrastene er ekstreme, undereksponerer jeg opptakene. Slik fek tilfelle var på det siste bildet jeg har lagt ut her på forumetDet er jo lett å si i etterhånd - det nok mange som ønsker at de hadde gjort ting annerledes - skutt er skutt.. Jeg tar nok en tur noe senere på høsten når vær og lysforhold er bedre enn denne dagen. Hater disse skyfrie himlene når jeg knipser. hehe - vi skal vel ikke klage på det fine været. Men noe godt fotovær er det ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg