Gå til innhold

iPod 10 GB , treng hjelp!

Anbefalte innlegg

Eg har tenkt og kjøpe iPod 10 GB ( Den Billigaste ) , og før eg hiver bort over 3000 kr på det så må eg sikra meg att det er verdt det :D

Apple iPod 10 GB koster 2990 kr på www.apple.com

1. Er det noke eg må kjøpa i tilleg? eller får eg alt med i den pakken?

2. Og blir frakten veldig dyr? siden eg bestiller fra utlandet.

3. Er det verdt det og bruka 1000 kr meir på å kjøpe Apple iPod 20 GB?

4. Kva anna enn mp3 spiller har den? Radio eller noke?

5. Fargedisplay?

Er det noke eg burde veta før eg bestiller dette greiene?

Takk for hjelpa :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tenkte jeg skulle prove meg paa et seriost svar, men i dag staar jeg over aa bruke de kjedelige norske bokstavene ettersom jeg er for lat til aa skifte tastatur. Jeg kommer til aa bruke aa ae og o, bare saa det er forstaaelig.

1. Er det noke eg må kjøpa i tilleg? eller får eg alt med i den pakken?

I pakken paa 10 gig versjonen folger det ikke med dock. Om det ikke er forandra veldig mye fra i gamledager folger det med firewirekabel, fjernkontroll (litt usikker paa dette, orker ikke aa slaa det opp, men det staar klart paa www.apple.com/ipod) og baereveske. Det folger ikke med firewire kort eller usb kabel. Dette betyr at om du ikke allerede har usbkontroller paa pcen din maa du kjope dette (300 kroner) og om du onsker aa benytte usb 1.1/2 saa maa du bestille med usb2 kabel.

2. Og blir frakten veldig dyr? siden eg bestiller fra utlandet.

Jeg vet desverre ikke noe om frakten, har hort at de har gratis frakt en gang i blant, men vet ikke om/naar dette gjelder. Ellers er jeg rimelig sikker paa at www.apple.no/store har svar paa dette.

3. Er det verdt det og bruka 1000 kr meir på å kjøpe Apple iPod 20 GB?

Ja, du faar dockingstasjon og 10 gig ekstra. Og forskjellen er vel bare 800 kroner?

4. Kva anna enn mp3 spiller har den? Radio eller noke?

Ipoden spiller mp3 og aac, husker ikke om den takler wmv. I tillegg til dette har den et par spill, notes funksjon, adressebok, kalender og klokke. Igjen alt dette staar paa www.apple.com/ipod

5. Fargedisplay?

Nei, et par tre fire graatoner derimot. Fargedisplay paa en mp3spiller er ubrukelig. Om du vil ha noe med farge og mulighet til aa spille video o.l. sjekk ut www.archos.com

Programvaren som folger med til windows er uggen (musicmatch jukebox) bedre alternativ er ephpod www.ephpod.com Det er ogsaa et must aa ha mp3samlingen sin godt tagget med id3 tagger da ipoden sorterer KUN etter taggs.

Ellers finner du jo mye informasjon paa www.apple.com/ipod og www.google.com

Mvh.

Simen

(er for lat til aa forhaandsvise, saa om noe ser daarlig ut/er feil, saa faar det bare vaere)

Lenke til kommentar

1. Hvis du har firewire kort så trenger du ikke noe i tillegg...hvis du derimot har usb 2 kort må du kjøpe en usb 2 kabel fra apple store. Utenom det så følger alt du trenger med (lader, høretelefoner, og spiller). Det er også bare å gå inn på applestore så står det oversikt over hva som følger med...

2. Bestiller du fra applestore er frakten gratis

3. Jeg syns det er verdt det. Min gamle 5 gb har akkurat gått av ved døden så jeg har bestilt en 20 Gb. Da får du med bæreveske, oppbevaringspose, fjernkontroll og Dock som kjøpt separat kommer på litt over tusen kroner, i tillegg får du 10 Gb ekstra plasse til god sangene...

3. Den har noen spill, muligheten til å lagre kontakter, du kan også overføre "to do list" fra outlook ellen liknende. Den har i tillegg mu ligheten til å lagre notes. Men det er i hovedsak en Mp3 spiller...den har ikke radio.

http://www.apple.com/no/ipod/

her står alt du trenger å vite...

5. ikke fargedisplay.

kos deg med podden din...

Lenke til kommentar
Eg har tenkt og kjøpe iPod 10 GB ( Den Billigaste ) , og før eg hiver bort over 3000 kr på det så må eg sikra meg att det er verdt det  :D  

Apple iPod 10 GB koster 2990 kr på www.apple.com

1.  Er det noke eg må kjøpa i tilleg? eller får eg alt med i den pakken?

2.  Og blir frakten veldig dyr? siden eg bestiller fra utlandet.

3.  Er det verdt det og bruka 1000 kr meir på å kjøpe Apple iPod 20 GB?

4.  Kva anna enn mp3 spiller har den? Radio eller noke?

5.  Fargedisplay?

Takk for hjelpa  :smile:

Hva med å bare ringe AppleStore og spørre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...