Gå til innhold

Trenger forslag til ny forsterker.

Anbefalte innlegg

Hepp!

Selger i disse dager min Electrocompaniet ECi-3 og trenger noe som kan erstatte den. Jeg føler at resten av oppsettet mitt ikke svarer til kvaliteten på forsterkeren og at den i tillegg ikke får utfolde seg nok på mitt 16kvm store rom, så jeg selger den og kjøper noe billigere som passer bedre.

Mitt spørsmål er da: er det noen som har forslag til gode alternativer? Integrert eller separat løsning, bør helst ikke koste over 4000 og ikke surround, såfremst forsterkeren/receiveren ikke har gode egenskaper i stereo også. ;)

Oppsettet mitt ellers er:

-Mustek V560 DVD-spiller

-Technics SL-PG490 CD-spiller

-Dynabel S12 gulvstående høyttalere

-Skjermede sølv-signalkabler (RCA)

-Skjermede høyttalerkabler med banantilkobling

Kjører i tillegg pc'en som kilde til film.

Har tittet litt på Cambridge-forsterkerne fra hifiklubben, men syns de virker litt "billige", og kunne tenkt meg andre ting.

Takker på forhånd for alle forslag! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en NAD C350 jeg er fornøyd med.

Hørte på et oppsett med Cambridge A500 og Dali.

Det låt slett ikke værst. :) Kjenner ikke S12. Har du mulighet for biamping kunne det kanskje vært et forsøk å kjøre en C500 og to P500.

Det er et faktum at kvaliteten på høyttalerterminalene ser noe billig ut, men cambridge låter bra!

Lenke til kommentar
Har en NAD C350 jeg er fornøyd med.

Hørte på et oppsett med Cambridge A500 og Dali.

Det låt slett ikke værst. :)  

Kjenner ikke S12. Har du mulighet for biamping kunne det kanskje vært et forsøk å kjøre en C500 og to P500.

Har tenkt tanken, men S12'ene har single terminaler KUN, desverre. :(

Lenke til kommentar

Så lenge ikke Dynabelhøyttalerne har seriefilter så er det ikke noe problem å fikse biamping. Men du har kanskje ikke bygd de selv når jeg tenker meg om?

I såfall vil jeg anbefale Nad 320BEE eller Rotel RA-01 eller RA-02.

Mono har sluttet som importør av Rotel og selger ut restlageret. Sist jeg sjekket hadde de fremdeles RA-02 igjen. Til 3000 kr er det et ekstremt bra kjøp!

Lenke til kommentar

jeg vil på det varmeste anbefale en eller annen h/k recevier,

vil du ha stereo kan du jo gå for HK 3475 som yter 110W på to kanaler...

harman kardon gir deg veldig mye dynamikk og kraft, samtidig som man får et pent lydbilde når det trengs.

min helt klare favoritt...

så kan du jo sjekke ut hi-fi centeret

nad har for min del et altfor nøytralt lydbilde, samtidig som jeg misliker den noe "skitne" fargen på komponentene dems... ekkel "svart"farge

:wink:

men om du går for cambridge, så gi tilbakemelding på hvordan de er...

er veldig skeptisk til slike billig-produsenter...har selv lang erfaring med blant annet eltax, og er nysgjerrig på cambridge!

Lenke til kommentar
Så lenge ikke Dynabelhøyttalerne har seriefilter så er det ikke noe problem å fikse biamping. Men du har kanskje ikke bygd de selv når jeg tenker meg om?

I såfall vil jeg anbefale Nad 320BEE eller Rotel RA-01 eller RA-02.

Mono har sluttet som importør av Rotel og selger ut restlageret. Sist jeg sjekket hadde de fremdeles RA-02 igjen. Til 3000 kr er det et ekstremt bra kjøp!

Stemmer det! Selv om jeg har ganske grei peil på elektronikk og hifi, har jeg desverre hverken ressurser eller kunnskaper nok i trearbeid til å bygge et par høyttalere fra grunnen av, og har derfor aldri brydd meg noe særlig om elektronikken innvendig heller. Nå er det riktignok ikke et stort problem siden det er en venn av meg som har bygd de, han kan gi meg all info jeg trenger. Skal sjekke opp om jeg kan bytte terminaler og snu litt på flisa, så kan det hende jeg biamp'er. Ellers skal jeg vurdere Rotel RA-02 som en sterk kandidat til plassen i stereobenken der ECi'en har stått. Takk for tipset! :)

jeg vil på det varmeste anbefale en eller annen h/k recevier,  

vil du ha stereo kan du jo gå for HK 3475 som yter 110W på to kanaler...  

harman kardon gir deg veldig mye dynamikk og kraft, samtidig som man får et pent lydbilde når det trengs.  

min helt klare favoritt...  

Jeg vurderte faktisk en H/K surround-sak en stund, men fant ut at jeg ble aldri å utvide til mer enn to kanaler og forkastet idèen omtrent like fort som jeg hadde fått den. Har tittet litt på HK670 integrert forsterker, men siden jeg er student ligger den en liten høvding over budsjettet. HK3370 receiveren var også fristende og mer i min prisklasse, så jeg skal vurdere den noe sterkere. Skal forøvrig gi tilbakemelding (antakeligvis i denne tråden) hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe Cambridge. Nok en gang takk for forslag, de kommer godt med! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...