TriPPelS Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Hei. Skal en tur i forsvaret nå, og vil innvistere i en Bærbar gaming-PC. Har sett litt på ASUS og Multicom, men har egentlig ikke anelse om hva jeg skal se etter når jeg skal finne en PC som klarer fint spill som f.eks Battlefield. Trenger hjelp for har ikke god greie på sånt. Prisklasse er rundt 10000 og setter stor pris på svar som kan hjelpe meg i valget mitt. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Denne http://www.dustinhome.no/product/5010748400/asus-g750jx-ci7-2-4-16gb-750-8gb-ssd-gtx770m-fhd-17-3-w8/ skulle nok klare det meste. Jeg fant noen alternativer som var litt billigere om denne er for dyr. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Selv har jeg bestilt Multicom Xishan W230S til 7990, med i7-4700MQ, GTX765, 13,3" 1920x1080 og plass til 3 disker om man skulle ønske. Den kommer ikke før uti august, men den er verd å vente på syns jeg. Aldri har så mye kraft blitt samlet i en så liten maskin til denne prisen. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Hei. Skal en tur i forsvaret nå, og vil innvistere i en Bærbar gaming-PC. Har sett litt på ASUS og Multicom, men har egentlig ikke anelse om hva jeg skal se etter når jeg skal finne en PC som klarer fint spill som f.eks Battlefield. Trenger hjelp for har ikke god greie på sånt. Prisklasse er rundt 10000 og setter stor pris på svar som kan hjelpe meg i valget mitt. Det du skal se etter i en maskin som skal brukes til spilling, er type skjermkort. Ikke hvor mye minne det har eller noe annet, men rett og slett hvilken modell skjermkortet er. Det er det som er helt avgjørende for hvor bra laptopen blir til å spille med. En rangering (med nøkkeldata) over skjermkort for laptoper, finner du her. Klikker du på navnet på det enkelte skjermkortet, kommer du til en ny side der du finner målinger (benchmarks) gjort med det kortet i en rekke forskjellige spill. Når du så har bestemt deg for hvilket skjermkort du trenger, så bruker du f.eks prisjakt.no eller prisguiden.no, og finner de maskinene som har det skjermkortet, og begynner å sammenligne priser og sånn. Og så må man tenke litt over størrelse, vekt osv. Det er også forskjeller mellom laptopene i byggekvalitet og kvalitetsfølelse, skjermkvalitet, viftestøy og så videre - men dette er ting som man tar stilling til etter at man han funnet de maskinene som er gode nok til å spille med, dvs de som har skjermkort som er kraftige nok. Jeg skal hjelpe deg litt på veien, og si at minimum skjermkort som trenges for at en laptop skal kunne kalles fin å spille med, i disse dager, er kort på styrkenivå med Nvidia GT 750M eller GTX 765M. Og det er først og fremst disse kortene du kan finne i prisklassen mindre enn eller rundt 10k. Muligens GTX 770M også. Det aller beste, og det kraftigste skjermkortet som er å få til bærbare maskiner per dags dato, er GTX 780M. Med det kortet kan nesten alle spill som finnes kjøres med høye grafikkinnstillinger og høy oppløsning. Med svakere kort er det fler og fler spill der man må moderere seg både på grafikkdetaljer og oppløsning. Men hva med prosessor, RAM og sånt? Det er faktisk veldig underordnet skjermkortet i en maskin der spilling er hovedprioritet. Dessuten så er det slik at i maskiner der du finner skjermkort som er kraftige nok, der finner du også i nesten 100% av tilfellene, prosessor og mengde RAM som er mer enn nok til å ikke være noen flaskehals for skjermkortet. Det er som regel omvendt; særlig når vi snakker om bærbare maskiner, at skjermkortet nesten alltid er den største flaskehalsen for den totale ytelsen i et spill. Unntak finner vi først og fremst i spill somf.eks. Football Manager - der er prosessorkraft (og nok RAM) de viktigste prioriteringene. Endret 22. juli 2013 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå