inside_446423 Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Hei! Forsøker å hjelpe foreldrene mine til å få tilgang til noe utenlandsk innhold på smart-TV`en dems. Den er tilkoblet trådløst med en Altibox ruter, type CPL7 tror jeg. Har bestilt en Asus RT N-16 ruter som jeg tenker og legge inn dd-wrt på, med Hide My Ass VPN oppsett. Tanken er da å få opp ett eget WLAN som TV`en og evt. andre pc`er kan henge på. Vil fortsatt bevare WLAN`e fra Altibox`en som standard nettilgang. Denne boksen har kun én ethernet port, som jeg da kobler til Asus ruteren. Spørsmålet mitt blir da om jeg må åpne opp noe på Altiboxen for å få det til å fungere, eller vil det gå med doble NAT? Ser at Altiboxen deler ut i IP-range 192.168.10.x/24 og finner noen rykter om at 192.168.10.2 skal være en DMZ-adresse. Stemmer dette, bør jeg sette opp Asus`en med dette som fast-ip? Det er nok noe utstyr som skal på nett med kabel også, bla. en printer. Hvis jeg kobler denne i LAN-porten på Asus ruteren, vil jeg da få tilgang til den fra WLAN`et på Altiboxen? Ønsker å sette dette opp med minimalt av endringer på Altiboxen, da jeg kjenner denne dårlig og ikke ønsker å overta "support-ansvaret" med et ikke standard oppsett. Det er i tillegg koblet på TV, alarmer og litt forskjellig her. Tar gjerne i mot alle tips Lenke til kommentar
inside_446423 Skrevet 21. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2013 Det er kanskje også mulig å bridge enkelt LAN-porter på Asusen med dd-wrt, slik at disse da er koblet til LAN`et på Altiboxen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå