Gå til innhold

Hva synes du om tiggere? Riktig å gi dem penger?

Bør man gi penger til tiggere?  

196 stemmer

1. 1. Er det riktig å gi penger til tiggere?

Anbefalte innlegg

Romenerne bare stjeler og driver med vinningskriminalitet, forsøpler og ødelegger Norge. ikke faen om å tigge er alt det dem gjør

Selvfølgelig er det mange utlendinger som kommer til Norge for å stjele. Men det er en stor forskjell på å tigge og stjele. De som stjeler de gidder ikke tigge, de ser på det som nedverdigende og bruker den sterkeste rett til å stjele.

De som tigger derimot, vil ikke stjele, de synker ned til å tigge.

Dette er sef også organisert gjennom Sigøyner familier etc.

Hadde det vært meg, jeg hadde ranet dere til dere blødde, jeg hadde f ikke tigget. Selg crack og ran de rike. Så hadde jeg selv vært rik. Vær glad for at jeg ikke er blakk. ;)

Kanskje dere skal være glad for at de tigger, og ikke leker den sterkeste.

Er akkurat sånn som kapitalismen fungerer, den sterkestes rett. Det er også stjeling, sef lovlig.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lovlig stjeling? - Byttehandel og tyveri kan ikke sammenliknes.

Dersom du konkurrerer ut en annen aktør, så stjeler du kundene deres.

Dersom du eier en bedrift med lavtlønte polakker, så stjeler du lønningen deres.

I ekstremkapitalismen, så kan faktisk fattige barn i India ol, jobbe gratis for minimalt med mat og et teppe å sove på. Det er feks tilfelle med H&M og de andre "billigkles-kjedene".

Det er "å stjele" verdier fra fattige mennesker.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du eier en bedrift med lavtlønte polakker, så stjeler du lønningen deres.

I ekstremkapitalismen, så kan faktisk fattige barn i India ol, jobbe gratis for minimalt med mat og et teppe å sove på. Det er feks tilfelle med H&M og de andre "billigkles-kjedene".

Det teller ikke, for det skjer ikke i Norge. Nordmenn er fornøyde så lenge de slipper å se disse usle, illeluktende fattige menneskene som lager de billige klærne de går i. Ute av syne, ute av sinn er beskrivende for nordmenns moral. Det er en uskreven regel at Norge skal være en velstående boble, med minst mulig kontakt med fattige land utover det som gir våre firmaer profitt. Skal fattigfolk liksom komme her å tigge? Nei, tenke seg til. De kan dra til sine egne land og sy klær og lage leker for oss gode nordmenn. Slaver skal kjenne sin plass.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enten kjøper du kundeporteføljen deres, ellers så må du fremdeles konkurrere for å få inn hver av de andre kundene. Det er ikke tyveri å levere en bedre tjeneste til en kunde enn kunden får i dag.

Bare dersom de blir lovet en høyere lønn enn du betaler ut. - Ble polakkene lovet en lavere lønning, kan man ikke kalle det tyveri om man ikke kaster tusenlapper i alle retninger.

Og uten denne kapitalismen hadde de sultet i gatene, uten mat, uten noe sted å sove

Om du spør deg selv; hvorfor tror du folk velger å jobbe i sweatshops?

Bare om man er sosialist, er det tyveri å ikke stjele fra de som på ærlig vis lager verdier.

Lenke til kommentar

Konklusjon: Noen er ''gyldige'' tiggere, andre ''ugyldige''.

Når du går forbi en tigger, så må du velge en side.

Selv foretrekker jeg tiggere som ''selger'' noe, for eksempel gatemusikanter, osv.

Det er en forskjell på de, og de som skriker og løper etter deg hver gang du går forbi dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det teller ikke, for det skjer ikke i Norge. Nordmenn er fornøyde så lenge de slipper å se disse usle, illeluktende fattige menneskene som lager de billige klærne de går i. Ute av syne, ute av sinn er beskrivende for nordmenns moral. Det er en uskreven regel at Norge skal være en velstående boble, med minst mulig kontakt med fattige land utover det som gir våre firmaer profitt. Skal fattigfolk liksom komme her å tigge? Nei, tenke seg til. De kan dra til sine egne land og sy klær og lage leker for oss gode nordmenn. Slaver skal kjenne sin plass.

Tviler på at nordmenn flest har et slikt syn. Jeg tror snarere tvert i mot. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enten kjøper du kundeporteføljen deres, ellers så må du fremdeles konkurrere for å få inn hver av de andre kundene. Det er ikke tyveri å levere en bedre tjeneste til en kunde enn kunden får i dag.

Bare dersom de blir lovet en høyere lønn enn du betaler ut. - Ble polakkene lovet en lavere lønning, kan man ikke kalle det tyveri om man ikke kaster tusenlapper i alle retninger.

Og uten denne kapitalismen hadde de sultet i gatene, uten mat, uten noe sted å sove

Om du spør deg selv; hvorfor tror du folk velger å jobbe i sweatshops?

Bare om man er sosialist, er det tyveri å ikke stjele fra de som på ærlig vis lager verdier.

Er ikke sosialist, men står ved at barn som ikke får den lønnen de skulle hatt, er offer for rovkapitalistisk tyveri. Som i følge min egen usynlige lovbok er mye, mye, mye, mye, mye etc, etc værre enn en fattig Rumener som gjør innbrudd i Villaen til Hr. Rævva full av penger.

Dessuten er det ofte ikke sånn at barna hadde sovet på gata, det er ofte sånn at foreldrene har gjeld fordi de har kjøpt mat til familien, og disse slavedriverne tar barna og bruker de som gjeldsslaver.

Det strider mot våre lover, men vi liker å snike oss unna, siden det foregår i en annen verdensdel.

Det er helt forjævlig...

Lenke til kommentar

Tviler på at nordmenn flest har et slikt syn. Jeg tror snarere tvert i mot. :)

Ok, men masse av de produktene vi kjøper produseres under umenneskelige forhold.

Hørt om mobiltelefon-materialene? De graves frem bla i Sierra Leone, på samme måte som konfliktdiamanter. Hovedmaterialet heter Kobolt. Tviler på at de fleste egentlig synes at det er greit at iPhonen eller Samsungen har forårsaket avkappede hender og ben på små barn?

Dere har vel hørt om den fabrikken i Kina eller hvor det var hvor de produserte Iphone 5 under kummerlige forhold. Så jævlig at en arbeider hoppet ut av vinduet for å ta selvmord.

Fabrikkens løsning: Fjern alle vinduer.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Er ikke sosialist, men står ved at barn som ikke får den lønnen de skulle hatt, er offer for rovkapitalistisk tyveri. Som i følge min egen usynlige lovbok er mye, mye, mye, mye, mye etc, etc værre enn en fattig Rumener som gjør innbrudd i Villaen til Hr. Rævva full av penger.

Som jeg skrev, de fattige som tar en lav lønn gjør det av mangel på andre jobber. - Hadde det ikke vært for denne dårlig betalte jobben, ville de sannsynligvis tydd til tyveri, eller sultet.

Jeg er sikkert ikke personen til å kalle deg sosialist, jeg ser derimot likhetstrekk (de rike er for rike, og de fattige er for fattige, derfor er det logisk å ta fra de rike, slik at de fattige slipper å jobbe for pengene)

Dessuten er det ofte ikke sånn at barna hadde sovet på gata, det er ofte sånn at foreldrene har gjeld fordi de har kjøpt mat til familien.

Hvem sin skyld er det at foreldrene er gjeldsslaver? - Kanskje du sikter litt feil her, samfunnet kan ikke gjøre deg til gjeldsslave vel?

Det strider mot våre lover, men vi liker å snike oss unna, siden det foregår i en annen verdensdel.

Hvis jeg velger å sitte på sofaen resten av livet, og sulter. - Er det da en skam at staten ikke kommer inn og gir meg penger til å gjøre dette? - Evt, er det en skam at ikke en utenlandsk stat kommer og gir meg penger?

Hva om jeg ikke egnes til noe annet enn en dårlig betalt jobb, skal jeg da velge å sulte?

Lenke til kommentar

«Før har det vært lønnsomt å tigge. Det er det ikke i år»

http://www.osloby.no...ar-7264321.html

Fantastisk! :thumbup: Den beste nyheten vi kunne få! :thumbs:

Unødvendig å trakassere folkene som sitter der, men at det ikke er lønnsomt er i alle fall bra for Oslo. Jeg håper at noe av bistanden vi gir som havner i lommene på noen få, strammes inn, og at det settes opp gode prosjekter som gir barna skolegang i hjemlandet.

Lenke til kommentar

Man kan ikke skylde det på systemet dersom noen velger å benytte seg av en finansiell tjeneste. Dersom noen kom opp til deg med et våpen, og truet deg til å ta opp et lån; da hadde det vært en annen sak.

At noen tar opp massive lån er deres eget valg, og er overhodet ikke hva økonomien i seg selv baserer seg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...