Gå til innhold

Hva synes du om tiggere? Riktig å gi dem penger?


Bør man gi penger til tiggere?  

196 stemmer

  1. 1. Er det riktig å gi penger til tiggere?



Anbefalte innlegg

Greit. Jeg har ikke gått til personangrep på deg. Det var du som gikk til angrep på meg.

Nei, det var bare du som ikke tok poenget i hva jeg sa. Dermed gikk du til angrep på person.

 

Det er du som har dårlig hukommelse. Og når jeg har tatt deg i å lyve om min hukommelse, og illustrerer dette. Så ror du deg bare mer og mer unna, og fortsetter å si at jeg tar feil. Jaja. Men vi slutter her. Men ikke tro du på noen måte har rett. Det kan jo alle se.

Gjentatte ganger har jeg satt fingeren på at du tar deg selv i døra - det klarer du å overse glatt. (for når du feiler, så vil du ikke ta det til deg)

Jeg husker utmerket hva jeg og du sa - dermed kan jeg si at du tar feil. Du husker ikke og ber meg finne fram for deg. "Der tok jeg deg" ? Tok meg i hva? Absolutt ikke det du og jeg sa tidligere i alle fall. Så her har du igjen dritte på draget. Kom med det, så vil du se at jeg har rett ... eller alle andre, for du fornekter det sikkert da også.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det var bare du som ikke tok poenget i hva jeg sa.

Dermed gikk du til angrep på person.

OK. For meg er ikke dette viktig.

Jeg har ingen planer om å fortsette å overbevise deg eller noen andre, for ser ikke poenget. Det er jo som du sa selv utenfor trådens tema.

 

Hva mener du burde gjøres for å gjøre livet til tiggerne surt forresten? :)

 

 

Det er du som har dårlig hukommelse. Og når jeg har tatt deg i å lyve om min hukommelse, og illustrerer dette. Så ror du deg bare mer og mer unna, og fortsetter å si at jeg tar feil. Jaja. Men vi slutter her. Men ikke tro du på noen måte har rett. Det kan jo alle se.

Gjentatte ganger har jeg satt fingeren på at du tar deg selv i døra - det klarer du å overse glatt. (for når du feiler, så vil du ikke ta det til deg)

Jeg husker utmerket hva jeg og du sa - dermed kan jeg si at du tar feil. Du husker ikke og ber meg finne fram for deg. "Der tok jeg deg" ? Tok meg i hva? Absolutt ikke det du og jeg sa tidligere i alle fall. Så her har du igjen dritte på draget. Kom med det, så vil du se at jeg har rett ... eller alle andre, for du fornekter det sikkert da også.

 

gjesp+kopiera.jpg Endret av turbonello
Lenke til kommentar

 

OK. For meg er ikke dette viktig.

Nope, derfor du måtte gå inn og kommentere på det. Men plutselig ikke viktig når du blir stående fast.

 

Du har jo allerede benektet noe som er åpenbart.

Da er det ikke mulig å overbevise deg. Det er jo heller ikke viktig? Strengt tatt.

Og det var jo du som begynte å angripe meg... Ikke omvendt.

Men da du fikk igjen med samme mynt, da fikk pipa en annen lyd og du begynte å surve.

Da var det plutselig jeg som hadde gått til angrep på deg, og du ble øm og rar. Artig :D

 

Ingenting :)

Så det du mener angående forbud, vil heller ikke føre til dette?

(Jeg for min del bryr meg ikke om det, bare så det er sagt)

Men jeg har ikke sett deg så ofte i andre debatter. Er dette det eneste du er opptatt av?

Tiggere? Eller er det flere ting du også er opptatt av i verden?

 

 

[... img ...]

 

If u think so...
Lenke til kommentar

Du har jo allerede benektet noe som er åpenbart.

Du kom med påstand uten å kunne komme med bevis på det - noe du umulig kan, da det ikke fins. Overbevis meg, kom med bevise(ne) - hvis ikke er det null hold i hva du kommer med.

 

Og det var jo du som begynte å angripe meg... Ikke omvendt.

Men da du fikk igjen med samme mynt, da fikk pipa en annen lyd og du begynte å surve.

Da var det plutselig jeg som hadde gått til angrep på deg, og du ble øm og rar. Artig :D

Jeg gjentok ordet du tok opp - kakling. At du ikke skjønner at det ikke gikk på person, men i sammenheng med ditt innlegg til selve temaet, det får du stå for selv.

surve? Derfor du må kommentere i ettertid på ting for å prøve å 'ta meg' .... haha, igjen møter du deg i døra.

 

Så det du mener angående forbud, vil heller ikke føre til dette?

Jeg har forholdsvis god råd - hvis jeg mister inntekt som jeg får uten å yte en tøddel ... så kan man jo kalle dette surt - hvis det er det du lurer på. Mange ting i samfunnet som politikerne bestemmer, kan være surt. Forbudets formål er dog ikke å gjøre livet surt for tiggere.

 

(Jeg for min del bryr meg ikke om det, bare så det er sagt)

Yeah right - derfor du spør

 

Men jeg har ikke sett deg så ofte i andre debatter. Er dette det eneste du er opptatt av?

Tiggere? Eller er det flere ting du også er opptatt av i verden?

Hva har egentlig det med saken å gjøre?

Som sagt før, så jobber jeg med å hjelpe trengende både i jobben og på fritiden. Da er det naturlig at dette også er noe som opptar meg ... syns du ikke? Mens du (her husker jeg ikke godt, så arrester meg hvis feil) vel kun er på fora og diskuterer opp og i mente på et tema der den eneste erfaringen din med å hjelpe er å kaste noen vekslepenger i en kopp i ny og ned. Du er vel ofte i flere debatter, så kanskje bruke litt av den tiden til virkelig å hjelpe folk istedet for å surve her? Gjøre noe med verdi

Lenke til kommentar

 

Du har jo allerede benektet noe som er åpenbart.

Du kom med påstand uten å kunne komme med bevis på det - noe du umulig kan, da det ikke fins. Overbevis meg, kom med bevise(ne) - hvis ikke er det null hold i hva du kommer med.

 

Det er ikke i tråd med trådens tema. :)

 

 

Og det var jo du som begynte å angripe meg... Ikke omvendt.

Men da du fikk igjen med samme mynt, da fikk pipa en annen lyd og du begynte å surve.

Da var det plutselig jeg som hadde gått til angrep på deg, og du ble øm og rar. Artig :D

Jeg gjentok ordet du tok opp - kakling. At du ikke skjønner at det ikke gikk på person, men i sammenheng med ditt innlegg til selve temaet, det får du stå for selv.

surve? Derfor du må kommentere i ettertid på ting for å prøve å 'ta meg' .... haha, igjen møter du deg i døra.

 

Friske unnamanøvre må jeg si. Har du hørt sangen: Ro ro til fiskeskjær?

 

 

Så det du mener angående forbud, vil heller ikke føre til dette?

Jeg har forholdsvis god råd - hvis jeg mister inntekt som jeg får uten å yte en tøddel ... så kan man jo kalle dette surt - hvis det er det du lurer på. Mange ting i samfunnet som politikerne bestemmer, kan være surt. Forbudets formål er dog ikke å gjøre livet surt for tiggere.

 

Jeg er ikke interessert i å høre skryt om god inntekt osv.

Du mener at vi skal ha forbud for å gjøre livet surt for rom-tiggere, men du forsøker å gjemme det bak bortforklaringer og andre forklaringer.

 

 

 

(Jeg for min del bryr meg ikke om det, bare så det er sagt)

Yeah right - derfor du spør

 

Jeg spurte for å bekrefte.

 

 

Men jeg har ikke sett deg så ofte i andre debatter. Er dette det eneste du er opptatt av? Tiggere? Eller er det flere ting du også er opptatt av i verden?

Hva har egentlig det med saken å gjøre?

 

At det er i tråd med det jeg har av forestillinger rundt ditt vesen.

Et vesen som er i mot tiggere, og ikke bryr seg om noe annet enn tiggere.

 

Som sagt før, så jobber jeg med å hjelpe trengende både i jobben og på fritiden.

Med trengende mener du da mennesker som ønsker et rom-fritt oslo? :)

"Jeg vil hjelpe trengende, derfor er jeg for et forbud mot trengende mennesker som tigger"

 

Da er det naturlig at dette også er noe som opptar meg ... syns du ikke?

Jo. Du er opptatt av å begrense friheten til trengende mennesker. :)

 

 

Mens du (her husker jeg ikke godt, så arrester meg hvis feil) vel kun er på fora og diskuterer opp og i mente på et tema der den eneste erfaringen din med å hjelpe er å kaste noen vekslepenger i en kopp i ny og ned.

Du er herved arrestert i å begå feil. Jeg har aldri kastet et rødt øre i en kopp, og kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg tror ikke tiggerproblemet blir borte av at jeg gir dem penger. :) Jeg tror at hvis alle gjorde som meg, så ville vi blitt kvitt tigginga. Hvorfor er du ikke for et forbud mot å gi penger til tiggere, istedet for å lage et forbud mot tigging? (jeg er forøvrig mot begge deler, da forbud bare opptar viktige resurser i politiet på helt unødvendige ting som ikke fungerer)

 

Du er vel ofte i flere debatter, så kanskje bruke litt av den tiden til virkelig å hjelpe folk istedet for å surve her? Gjøre noe med verdi

Hvorfor det?
Lenke til kommentar

Det er ikke i tråd med trådens tema. :)

Joda, det er nok det.

 

Jeg er ikke interessert i å høre skryt om god inntekt osv.

Det var eksemplifisering, men tydeligvis vanskelig å forstå for deg.

 

Du mener at vi skal ha forbud for å gjøre livet surt for rom-tiggere, men du forsøker å gjemme det bak bortforklaringer og andre forklaringer.

Rumenerne som er her, er eliten. Jeg har endel erfaring fra både jobb og fritid der jeg har sett og erfart at det jeg har gitt link om tidligere stemmer med virkeligheten. Livet er ikke surt bare for at man ikke kan spille på empati og gjøre endel lovbrudd i et gitt land.

Nå er det ikke bare rumenere som tigger - det er også andre, f.eks folk fra Polen - loven gjelder de også.

Du er veldig opptatt av rom-folket, som at de er de eneste.

Jeg skal nesten love deg at et slikt forbud blir langt surere for endel andre enn rom-tiggerne.

 

For å lage samme kakle-senario som deg: Du mener at det ikke skal være forbud, for du vil gjøre livet til 'Oslo'-innbyggere surt.

 

At det er i tråd med det jeg har av forestillinger rundt ditt vesen.

Et vesen som er i mot tiggere, og ikke bryr seg om noe annet enn tiggere.

Mens du bryr deg ikke, men skal bare kverulere og dikte opp ting som går på person - for er tom for argumenter og er blitt satt til veggs på alt. Da er det greit å gå på siden.

 

Du er herved arrestert i å begå feil. Jeg har aldri kastet et rødt øre i en kopp, og kommer aldri til å gjøre det heller.

Nettopp - du har heller aldri hjulpet virkelig trengende. Men diskutere og kverulere rundt et tema på det må du. Sååå opptatt på å diskutere temaet, men påpeker andres interesse for det. Selv sitter du med 0 erfaring og kompetanse på det.

 

Hvorfor er du ikke for et forbud mot å gi penger til tiggere, istedet for å lage et forbud mot tigging?

Er jeg imot et forbud om å gi?

 

Hvorfor det?

Kanskje for å få litt kompetanse på ting du diskuterer. Da kanskje du kan komme med noe av verdi som kan løfte dine argumenter opp på et mer seriøst plan, istedet for bare kakling

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

 

 

Gatemusikantene må reguleres på et vis.

Hehe. :D

Hvorfor tenker man regulering hver gang man ser et problem?

OK, så man regulerer. Hva skjer da videre? Hva er det som egentlig trengs å bli gjort?

Hva er det som fungerer best? Hva med å fjerne minstelønn og ting som gjør det umulig for dem å jobbe for en lavere lønn enn hva myndighetene tillater? Hva med å forkaste begrepet "sosial dumping" og begynne å bli litt mer voksne i tankegangen? Sikkert en masse mennesker som trenger arbeidskraft og som vil tilby disse tiggerne bedre lønn enn de gjør ved å bare sitte på ræva foran en pappkopp.

 

Jeg føler det blir feil hvis jeg kjøper en saksofon og stiller meg på Karl Johan og spiller en trall for å få inn penger.

Vel, men det er det de gjør. =P

 

Jeg kan OVERHODET ikke spille instrumentet, og det er ÅPENBART bare ulyder jeg kan få frem. Dog, jeg er fortsatt en gate"musikant", eller hva? Står jeg fritt til å forpeste omgivelsene med ulyd? Bottom line: man bør gjennom en søknadsprosess her. Kriteriene vet jeg ikke, men man bør hvertfall kunne instrumentet sitt på et ganske høyt nivå for å få lov til dette, og det får være på et klart definert sted innen et gitt tidsrom. Bandet som spiller utenfor Nationaltheatret er musikere, noe t-banegjengen neppe kan kalles. Rimelig stor forskjell i kvalitet der, og t-banen er et eksempel på "scene" man ikke bør bruke. De burde heller prøve å produsere noe nyttig, strikkegensere eller what not. Slikt selger jo greit.

Men hvis de får holde på lenge nok, så kan de jo bli gode på det også? Men kanskje fremdeles se stusslige ut i klærne osv. Har dette noe å si? Hva skal straffen være for å bryte "reguleringer" osv? Har du sett det YT-klippet som heter: "All illegal"?

 

Hvis politiet får noen ekstra, øremerkede ressurser til dette føler jeg det er en grei bruk av pengene, som vil bedre bybildet en god del. Jeg vil faktisk si at det er vel så greit som å bruke masse ressurser på å etterforske stjålne lommebøker.

Men det er jo svært alovlig kriminalitet som ikke får noen oppmerksomhet. Superkriminelle som går fri. Er tiggerne verre enn de som voldtar, dreper, raner, osv?

 

 

Man kunne alternativt gjort dette, som gjør samme nytten: X antall plasser defineres som gatemusikantplasser på årlig basis. Alle gatemusikanter (med mulig unntak av de som har vært det før) må gjennom en audition, hvor kun de X beste får spille. Da er det plutselig et mer markedsrettet argument som bestemmer, selv om resultatet er det samme. Useriøse musikanter (som egentlig er tiggere) slipper ikke inn i markedet, mens de seriøse kan tjene noen kroner. Klær bør ikke være et argument, man skal se bra underlig ut før det er et like stort problem som falsk trekkspillmusikk :p Det er jo enklere å se en annen vei enn å lukke ørene.

 

Reguleringer er gjerne minste motstands vei, derfor det er lett å ty til det :p

 

Straff er jo et problem, all den tid det koster penger å straffe disse - bøter kan man vel glemme, da de aldri blir betalt - og utkastelse og innreisenekt er i praksis vanskelig. Forhåpentligvis kommer det noe finurlig elektronikk som kan gjøre en identifikasjon grei når man passerer grensene selv med bil, og utenlandske statsborgere som har ubetalte bøter eller har bedrevet nasking/tyveri/vold eller lignende i de siste Y årene nektes innreise, og må dra tilbake for egen regning.

 

Ang. ressursbruk i politiet: man kan ikke prioritere etter "rang" alltid. både ran, voldtekter og andre får allerede betydelige ressurser. At det brukes endel på å holde et godt bybilde ser jeg ikke på som et problem, egentlig. Skulle man hatt en strikt prioritering slik du hinter til ville man ikke hatt synlig politi i gatene i det hele tatt, da alle ville jobbet fletta av seg med mer alvorlige forbrytelser enn litt krangling i taxikøen, eller en nabo som spilelr høy musikk hver natt. Der får vi bare være uenige, tror jeg.

 

 

Ressursbruk i Norge på politi til vanlige viktige saker er rasert etter Utöya tragedien. Fordi politiet bruker penger på å sikre seg mot sånne ting, istedenfor å feks etterforske Voldtekt.

 

Det å anmelde noen for voldtekt i Norge er helt tragisk dårlig. Så ille at jeg anbefaler folk som er utsatt å la väre å anmelde. Det krever alt for mye unödvendig slit, og du blir uthengt og saken blir helst henlagt pga at politiet ikke har resursser til sånne saker fordi det er mer viktig å arrestere slasker som har en klump hasj i lomma.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Eneste løsningen jeg kan se for meg, er å gå ut av schengen etc. å få tilbake kontrollen på våre egne grenser igjen.

 

 

Husk dog at "vår egen forløper" til Schengen, den så kalte Passunionen (av 1954) som gjør/gjiorde at skandinaver fritt kan reise pass-fritt innen norden, har gjort innbyggerne vant med å bevege seg fritt. Det vil garantert bli enorme bil-køer og irritasjon på grenseovergangene til Sverige hvis hvert eneste kjøretøy og person skal stoppes & ID-kontrolleres. Det vil rett og slett ikke være praktisk gjennomførbart i dagens trafikkbilde. Til "sammenligning" for å illustrere, skal det ikke mer til enn en obligatorisk tollkontroll av hvert kjøretøy en tilfeldig dag, en halvtimes tid, før det oppstår kilometerlange køer av privatbiler og transport. Å evt. holde på med denslags hver dag, hele dagen, hele året? Nei, det vil ikke skje.

 

Å fordrive et onde med noe som er enda vondere, nei da får det heller være spør dere meg.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke i tråd med trådens tema. :)

Joda, det er nok det.

 

Høhø. Greit, jeg skal innrømme at jeg bare sa det jeg sa for å irritere deg litt.

Det var vanskelig å la være, etter innlegget du skrev i fjær-debatten, hvor du utviste forakt for meg. Det jeg skrev der, var også for å provosere frem noen kommentarer.

Og det greide jeg jo! Både du og dyrevernalliansen bet på agnet. :D

 

 

Jeg er ikke interessert i å høre skryt om god inntekt osv.

Det var eksemplifisering, men tydeligvis vanskelig å forstå for deg.

 

Jeg ser på svaret ditt at du ble litt irritert? :D

 

 

Du mener at vi skal ha forbud for å gjøre livet surt for rom-tiggere, men du forsøker å gjemme det bak bortforklaringer og andre forklaringer.

Rumenerne som er her, er eliten. Jeg har endel erfaring fra både jobb og fritid der jeg har sett og erfart at det jeg har gitt link om tidligere stemmer med virkeligheten. Livet er ikke surt bare for at man ikke kan spille på empati og gjøre endel lovbrudd i et gitt land.

 

Vel. Jeg mener ikke at man ikke skal ta dem for lovbrudd.

Begår de kriminalitet, så skal de straffes. Jeg har bare en viss standard for hvor politikernes makt skal gå, og hva statens oppgaver skal bestå av.

 

Nå er det ikke bare rumenere som tigger - det er også andre, f.eks folk fra Polen - loven gjelder de også.

Du er veldig opptatt av rom-folket, som at de er de eneste.

Nei. Jeg er ikke det.

Men det jeg sa angående deg og dine meninger om romfolket, var bare fleip.

 

Jeg skal nesten love deg at et slikt forbud blir langt surere for endel andre enn rom-tiggerne.

Tja. Men jeg er kritisk til det. Jeg tror ikke disse lovene kommer til å fungere, av grunner jeg har nevnt tidligere. Men vi får se når den tiden kommer.

 

For å lage samme kakle-senario som deg: Du mener at det ikke skal være forbud, for du vil gjøre livet til 'Oslo'-innbyggere surt.

Som jeg har nevnt: Jeg tror ikke at disse lovene fungerer.

Nå er det jo også oslo-innbyggere som forer disse med penger, så de har seg selv å takke. Det stod en rom-tigger utenfor blokka hvor jeg bor å tagg, men det var ikke lenge.

Grunnen til det er at ingen gir dem penger her. Og kanskje fordi at mange eldre folk som bor her ikke liker dem, og dermed viser forakt. Sosiale sanksjoner fungerer bedre enn statlig overformynderi mange ganger.

 

Vi har ingen tiggere: Som man reder ligger man.

 

 

At det er i tråd med det jeg har av forestillinger rundt ditt vesen.

Et vesen som er i mot tiggere, og ikke bryr seg om noe annet enn tiggere.

Mens du bryr deg ikke, men skal bare kverulere og dikte opp ting som går på person - for er tom for argumenter og er blitt satt til veggs på alt. Da er det greit å gå på siden.

 

Hehe

Argumentene var tomme helt i starten, hehe.

Det var bare for å irritere, og jammen så bet du på. =P

 

 

Du er herved arrestert i å begå feil. Jeg har aldri kastet et rødt øre i en kopp, og kommer aldri til å gjøre det heller.

Nettopp - du har heller aldri hjulpet virkelig trengende.

 

Ikke rom-tiggere nei. Men jeg har gitt til hjelpeorganisasjoner tidligere. ^

Men nå har jeg kuttet det ut helt. Dette fungerer ikke. Man skaper ikke varig hjelp til fattige ved å gjøre sånt. Det er bare tull. Gi en mann en fisk, og han vil være mett i en dag. Men lær ham å fiske, og han vil aldri gå sulten mer...

 

Jeg støtter oppom noe annet, som faktisk i virkeligheten fungerer:

Kapitalisme og frihandel. Nå kommer du vel til å spytte på meg, og håne meg, fordi mine meninger ikke er i tråd med dine egne, men det får nå bare være så.

Om du hater meg er det også greit. Men det er altså det jeg har troen på.

 

Men diskutere og kverulere rundt et tema på det må du. Sååå opptatt på å diskutere temaet, men påpeker andres interesse for det. Selv sitter du med 0 erfaring og kompetanse på det.

Hehe. Men nå veit du jo hvorfor... Det var bare en spøk.

Jeg forøvrig er heller ikke noe begeisteret for romfolks tigging, og mener vi burde gjøre noe slik at de ikke tigger. Men jeg vil tro vi vil løse problemet på hver vår måte.

 

 

Hvorfor er du ikke for et forbud mot å gi penger til tiggere, istedet for å lage et forbud mot tigging?

Er jeg imot et forbud om å gi?

 

Nei. Men du kunne jo like-gjerne ha vært det.

Det er like fornuftig det, som å forby tigging, om man vil fjerne tigging ved lov, og MYE mer effektivt. Straff nordmenn som gir penger til tiggere, med en bot, så vil ikke nordmenn gjøre det mer. Gi en bot til en romtigger, og du får ingen penger for romtiggeren har ingen penger: de går til bakmenn.

 

 

Hvorfor det?

Kanskje for å få litt kompetanse på ting du diskuterer. Da kanskje du kan komme med noe av verdi som kan løfte dine argumenter opp på et mer seriøst plan, istedet for bare kakling

 

http://stemdlf.no/node/5373?page=1

 

Der står det hvordan man løser dette problemet. Du hater dette partiet, helt sikkert, det gjør jo alle FrPere og Høyre-folk, og meg som sier det. Men gå inn på argumentene der, og vurder selv. Det som blir sagt der er jo faktisk det som blir tilfellet. Og løsningen er jo god...

Lenke til kommentar

Jeg ser på svaret ditt at du ble litt irritert? :D

Feil, igjen. Hvorfor skulle jeg bli irritert?

Jeg liker å diskutere, når jeg først setter igang - hadde jeg blitt irritert av å diskutere på nett, så hadde jeg kuttet det ut.

Argumentene var tomme helt i starten, hehe.

Det var bare for å irritere, og jammen så bet du på. =P

Hehe, nei. Feil igjen. (men rett i at de var tommme - det påpekte jeg jo (brukte ikke eksakt samme ord dog))

 

Nå kommer du vel til å spytte på meg, og håne meg, fordi mine meninger ikke er i tråd med dine egne, men det får nå bare være så.

Har du fått det inntrykket at jeg spytter og håner trengende, så beklager jeg det. Har vel prøvd å få fram at de som virkelig trenger hjelp, bør få hjelp.

 

Nei. Men du kunne jo like-gjerne ha vært det.

Så jeg er for et forbud om å gi altså?

 

Du hater dette partiet, helt sikkert, det gjør jo alle FrPere og Høyre-folk, og meg som sier det.

Så jeg er FRP/Høyre-mann?

Hate er et sterkt ord. At folk er uenig i andres meninger/partier (uansett hvem det er), så bør man respektere hverandre. Verden hadde blitt kjedlig hvis alle har ment det samme.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser på svaret ditt at du ble litt irritert? :D

Feil, igjen. Hvorfor skulle jeg bli irritert?

Jeg liker å diskutere, når jeg først setter igang - hadde jeg blitt irritert av å diskutere på nett, så hadde jeg kuttet det ut.

 

Hehe, OK. Jeg tror deg. :p

 

 

 

Argumentene var tomme helt i starten, hehe.

Det var bare for å irritere, og jammen så bet du på. =P

Hehe, nei. Feil igjen. (men rett i at de var tommme - det påpekte jeg jo (brukte ikke eksakt samme ord dog))

 

Greit nok. Fleip var det i alle fall:-)

 

 

Nå kommer du vel til å spytte på meg, og håne meg, fordi mine meninger ikke er i tråd med dine egne, men det får nå bare være så.

Har du fått det inntrykket at jeg spytter og håner trengende, så beklager jeg det.

 

Neida. Overdrivelse. Men det hender jeg møter folk som gjør det.

Har ikke opplevd at du har gjort det mot meg. Ikke enda i alle fall. =)

 

 

Har vel prøvd å få fram at de som virkelig trenger hjelp, bør få hjelp.

Da er vi enige. Veldig enig i det:-)

 

 

Nei. Men du kunne jo likegjerne ha vært det.

Så jeg er for et forbud om å gi altså?

 

Nei. "kunne" er ikke det samme som å si at "du er".

Men det ville (slik jeg ser det) hatt best effekt, selv om det ville vært ekstremt upopulært. Men de nordmenn som gir disse tiggerne er jo faktisk problemet. Det er på grunn av dem, at disse tiggerne er her. Hadde de ikke gitt, så ville de ikke gjort det de gjorde. Da måtte de ha funnet på noe annet.

 

 

Du hater dette partiet, helt sikkert, det gjør jo alle FrPere og Høyre-folk, og meg som sier det.

Så jeg er FRP/Høyre-mann?

 

Når du sier det på den måten, så vil jeg tro at du ikke er det?

Jeg burde sagt, Rødt,SV, AP,SP, H, og FrP folk, og kanskje V folk. :p

Hva slags parti står deg nærmest om jeg tørr spørre?

 

Hate er et sterkt ord. At folk er uenig i andres meninger/partier (uansett hvem det er), så bør man respektere hverandre. Verden hadde blitt kjedlig hvis alle har ment det samme.

100% Enig! :)
Lenke til kommentar

 

Nei. "kunne" er ikke det samme som å si at "du er".

Nå har du klart og tydelig svart *Nei* til at jeg er for og imot. Ikke lett ^^

 

Hehe, nei, ikke lett i det hele tatt det der;-p

 

BTW. De som tigger burde gjøre som denne karen:

 

10309643_10154285196615515_2152666333831

 

 

Hva slags parti står deg nærmest om jeg tørr spørre?

Det er vel utenfor trådens tema :)

 

Ja, det er det. Irrelevant også. Men jeg er bare nysgjerrig.

Du vil holde det for deg selv da eller? Hemmelig? Min onkel, er sånn. Jeg får ikke vite hva han står for, eller stemmer. Jævlig kjedelig, hehe. Men sånn er det bare.

 

Ressursbruk i Norge på politi til vanlige viktige saker er rasert etter Utöya tragedien. Fordi politiet bruker penger på å sikre seg mot sånne ting, istedenfor å feks etterforske Voldtekt.

 

Det å anmelde noen for voldtekt i Norge er helt tragisk dårlig. Så ille at jeg anbefaler folk som er utsatt å la väre å anmelde. Det krever alt for mye unödvendig slit, og du blir uthengt og saken blir helst henlagt pga at politiet ikke har resursser til sånne saker fordi det er mer viktig å arrestere slasker som har en klump hasj i lomma.

Her er jeg for en gangs skyld enig med deg! Så jeg kan jo ikke være så ekstrem atter alt å dømme, likevel? :p Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Ja nå får du dem i din kones begravelse også:

 

http://www.levangeravisa.no/nyheter/article9793964.ece

 

Prøvde å stjele

 

Mannen satte seg midt i kapellet, men skal ifølge Råde ikke ha noen forbindelser med familien.

 

- Søstera mi viste han ut. På tur ut hadde han hånda i kollekten som var penger til kreftforeningen. Det kaller jeg toppen av frekkhet, sier Råde.

 

 

Nå har jeg vel kvalifisert meg til min 3 advarsel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og hvorfor selger ikke tiggerne i Oslo blader?

 

Fordi de ikke gidder å jobbe for pengene!

 

Tull, fordi de ikke har jobb som BLADSELGER..

 

Jeg ser ikke helt forskjellen mellom å selge et blad, eller sitte med en kopp.

 

Tror jeg har kjöpt 4-5 = Oslo, og sett i ett av dem...

 

Ikke akkurat fordi jeg ivrer å lese er lik OSLO at jeg gidder å kjöpe det, er mer for å stötte den som selger blader.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

Og hvorfor selger ikke tiggerne i Oslo blader?

 

Fordi de ikke gidder å jobbe for pengene!

 

Tull, fordi de ikke har jobb som BLADSELGER..

 

Jeg ser ikke helt forskjellen mellom å selge et blad, eller sitte med en kopp.

 

Tror jeg har kjöpt 4-5 = Oslo, og sett i ett av dem...

 

Ikke akkurat fordi jeg ivrer å lese er lik OSLO at jeg gidder å kjöpe det, er mer for å stötte den som selger blader.

 

Har to utgaver fortsatt i plastikken på pulten her på jobben, men kjøper nye fordet.

Men kjøper aldri det Rom-folk bladet. De har jeg lite til overs for.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

...så egentlig er disse bladselgerne tiggere. Det kunne vi jo også resonnere oss frem til fra før, siden det ofte sies "så og så mye går til selgeren selv". Skulle tatt seg ut om den som selger Aftenposten fra stand skulle fått 75% av abonnentinntektene, og at det i tillegg skulle benyttes som et kjøpsargument for kundene! :p Det samme må jo sies om endel gatemusikanter, man betaler ikke for de vakre tonene, men for å gi vedkommende til et måltid mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...