Gå til innhold

Hva synes du om tiggere? Riktig å gi dem penger?


Bør man gi penger til tiggere?  

196 stemmer

  1. 1. Er det riktig å gi penger til tiggere?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvor har du det fra at Sigøynerne nekter å jobbe? Det finnes da massevis av sigøynere som jobber og lever vanlige liv.

 

Jeg har selv jobbet sammen med en ung norsk sigøyner, han var sykt flink til å jobbe, men hadde lopper i blodet. Han reiste mye rundt når han ikke jobbet, og han jobbet for å reise. Drev globetrotting. Var bla forelsket i Japan og en jente som bodde der.

 

Jeg nekter å tro at alle sigøynere er late, jeg tror heller at folk nekter å gi de jobb på samme måte som de nektet jødene, dvs de er rasister.

 

Dermed tigger sigøynerne, noen reiser rundt og selger gull eller falsk gull som jødene gjorde, eller de spiller musikk eller driver med sirkus etc.

 

Klarer ikke etter å ha hatt en del av Karoli familien som naboer i 15 år å se noe godt i sigøynere, etter flere skytinger, flere masseslagmål en jeg kan telle rett utenfor stuevinduet, trusler og rettsaker.

Du kan jo tenke deg hvor moro det er med 10 menn med slagvåpen og kniver som prøver komme seg inn i naboleiligheten for å ta de som er der.

Faen så glade vi var når de solgte leiligheten og flyttet.

 

Ingen av de har noensinne hatt en jobb eller tatt mer skolegang etter grunnskolen, fått 7 unger på den tiden vi har bodd her, så nå er de vel opp i 10 unger tror jeg.

Leiligheten de eide var en først en kommunal leilighet som de fikk kjøpe av kommunen, en million under takst, men det fortjente de så klart , er jo så synd på de. :nei:

 

At sigøynere er en rase for seg selv er det ikke tvil om, disse sigøynerne vi har hatt med å gjøre er Norske statsborgere og har tilbragt mesteparten av livet i Norge og likevel oppfører de seg som villmenn, hadde madammen og meg selv ikke vært så sta hadde vi flyttet for mange år siden men vi ville rett og slett ikke la oss bli jagd bort.

 

At du har jobbet sammen med den ene sigøyneren her i Norge som ikke er redd for å jobbe sier meg ingenting, de 150 sigøynerne jeg har pratet med har aldri jobbet og sa selv at de ikke hadde planer om det, som kom ikke her å si at mange av de jobber og yter til de Norske samfunnet, for det stemmer bare ikke.

Endret av assap2
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde samfunnet vært liberalistisk, så hadde ikke dette vært noe problem... Det ville vært jobb nok til alle. Problemet er at venstrevridde folk har et stort problem med det de kaller "sosial dumping" og gjør jobb for disse nærmest ulovlig.

Så et mer liberalistisk samfunn ville skape flere jobber til mennesker uten kvalifikasjoner, uten språkegenskaper eller arbeidskultur?

 

En organisasjon kan få dem til å gjøre slike ting som å rydde i gatene osv, og gi dem en grei betaling for eksempel. Ganske sikker på at de ville ha gjort det...

Hvor mye er vi villig til å betale for at dem skal rydde gatene våre? Hva skal finansier dette, pappkopper på gatehjørnene?

 

 

Sigøynerne er ikke mennesker som er her for å arbeide. Kulturrelativister vil sikkert protestere høylytt, men alle kulturer er ikke like egnet til å passe inn i Norge. Vi trenger de rett og slett ikke. Grunn nummer én, de gidder ikke gjøre noe for fellesskapet og forventer å leve på andre mennesker.

 

De 500 sigøynerne i Norge lever stort sett på trygd og offentlige stønader. Angivelig er ingen av dem i fast jobb. Kapital anslår de årlige utgiftene til uføretrygd og sosiale stønader til 60 millioner kroner. Sigøynerne presser leger og psykiatere for å få erklæringer om alvorlige psykiske lidelser.

 

http://www.na24.no/article1167838.ece

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så et mer liberalistisk samfunn ville skape flere jobber til mennesker uten kvalifikasjoner, uten språkegenskaper eller arbeidskultur?

Ja... Det hadde forøvrig kommet svært mange rikinger hit dersom vi hadde hatt det...

 

Hvor mye er vi villig til å betale for at dem skal rydde gatene våre? Hva skal finansier dette, pappkopper på gatehjørnene?

Nei. Selvsagt ikke. Sikkert noen som ønsker å ha gatene reine og som kan gi dem en lønn for det.

 

Sigøynerne er ikke mennesker som er her for å arbeide. Kulturrelativister vil sikkert protestere høylytt, men alle kulturer er ikke like egnet til å passe inn i Norge. Vi trenger de rett og slett ikke.

Nei, det har ikke jeg sagt noe som helst om Hargo, så dette blir en stråmann.

 

Grunn nummer én, de gidder ikke gjøre noe for fellesskapet og forventer å leve på andre mennesker.

Hvis de ikke har noe annet valg så, eller de tjener bedre på å gjøre drittjobber...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jo, det vet jeg. Jeg er ikke sigøyner, nei, og det trenger jeg ikke være for å uttale meg heller.

 

Du får som regel ikke jobb uten å gjøre en innsats, og den innsatsen gjør ikke disse menneskene, så derfor mener jeg ikke de vil ha jobb.

 

Det er fullt mulig å få jobb i Norge som utlending, men de har gjort en innsats først. Noen er kanskje utdannet seg i hjemlandet, eller tatt det her. De har lært seg norsk/engelsk osv. Du kan ikke komme hit uten språkferdigheter, kvalifasjoner eller noe og forvente jobb. Og det gjør de heller ikke, fordi de er ikke her for å jobbe, de er her for å tigge og/eller begå kriminalitet.

 

 

 

Dette kaller jeg ren rasisme....

 

Klarer ikke etter å ha hatt en del av Karoli familien som naboer i 15 år å se noe godt i sigøynere, etter flere skytinger, flere masseslagmål en jeg kan telle rett utenfor stuevinduet, trusler og rettsaker.

Du kan jo tenke deg hvor moro det er med 10 menn med slagvåpen og kniver som prøver komme seg inn i naboleiligheten for å ta de som er der.

Faen så glade vi var når de solgte leiligheten og flyttet.

 

Ingen av de har noensinne hatt en jobb eller tatt mer skolegang etter grunnskolen, fått 7 unger på den tiden vi har bodd her, så nå er de vel opp i 10 unger tror jeg.

Leiligheten de eide var en først en kommunal leilighet som de fikk kjøpe av kommunen, en million under takst, men det fortjente de så klart , er jo så synd på de. :nei:

 

At sigøynere er en rase for seg selv er det ikke tvil om, disse sigøynerne vi har hatt med å gjøre er Norske statsborgere og har tilbragt mesteparten av livet i Norge og likevel oppfører de seg som villmenn, hadde madammen og meg selv ikke vært så sta hadde vi flyttet for mange år siden men vi ville rett og slett ikke la oss bli jagd bort.

 

At du har jobbet sammen med den ene sigøyneren her i Norge som ikke er redd for å jobbe sier meg ingenting, de 150 sigøynerne jeg har pratet med har aldri jobbet og sa selv at de ikke hadde planer om det, som kom ikke her å si at mange av de jobber og yter til de Norske samfunnet, for det stemmer bare ikke.

 

 

Dette er også ren rasisme og ulovlig på forum...

Lenke til kommentar

Ja... Det hadde forøvrig kommet svært mange rikinger hit dersom vi hadde hatt det...

 

Nei. Selvsagt ikke. Sikkert noen som ønsker å ha gatene reine og som kan gi dem en lønn for det.

 

Nei, det har ikke jeg sagt noe som helst om Hargo, så dette blir en stråmann.

 

Hvis de ikke har noe annet valg så, eller de tjener bedre på å gjøre drittjobber...

Hvorvidt er liberalistisk samfunn eller ikke ville gitt åpnet for flere rikinger og jobber i Norge eller ei er ikke en debatt som passer inn her. Det er heller ikke et tema jeg føler for å diskutere eller egentlig.

 

Å holde gatene rene er det vel noen som ønsker, men det er vel først og fremst kommunene sitt ansvar. Jeg er ikke fremmed å holde gatene rene jeg, men det kan gjøres mer effektivt. Utenfor vinduet mitt i England kjører det feiebil forbi hver morgen og det er masse søppelkasser langs veiene med skilt som skremmer om høye bøter ved forsøpling. Det har en flott effekt.

 

Problemet er vel heller at svært få av disse menneskene er interesserte å jobbe i utgangspunktet. Det er ikke bare i Norge de kommer for å tigge.

 

Om de er villige til å påta seg slike "drittjobber", det tviler jeg faktisk litt på. Uansett, om vi skaper flere slike arbeidsplasser så bør ikke disse være i første rekke, men våre egne. Det er mange med rusproblemer i Norge som bør stå foran i køen for å få slike jobber foran turrister som de fleste av disse tiggerne er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trekk fram rasisme kortet Gouldfan, er enklest det ja.

 

Mine meninger og opplevelser med sigøynere har mer tyngde bak seg enn hva du kommer med, føler jeg har rett å uttale meg etter de alle opplevelsene vi har hatt de siste årene

Blir sett på som en åpen,hyggelig person av kjente og har venner fra flere religioner og land etter å ha bodd her på Grønland i Oslo i noen år men kall meg gjerne rasist om du må, selv om nesten alle mine erfaringer med sigøynere dessverre har vært mest negative, skulle ønske det ikke var slik men jeg får ikke gjort noe med det.

 

Dine meninger virker ikke som personlige opplevelser med sigøynere men hva du har lest på nett og mer av redsel av å ikke virke politisk korrekt, hvis man ikke regner med den ene sigøyneren du jobbet med.

Endret av assap2
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trekk fram rasisme kortet Gouldfan, er enklest det ja.

 

Mine meninger og opplevelser med sigøynere har mer tyngde bak seg enn hva du kommer med, føler jeg har rett å uttale meg etter de alle opplevelsene vi har hatt de siste årene

Blir sett på som en åpen,hyggelig person av kjente og har venner fra flere religioner og land etter å ha bodd her på Grønland i Oslo i noen år men kall meg gjerne rasist om du må, selv om nesten alle mine erfaringer med sigøynere dessverre har vært mest negative, skulle ønske det ikke var slik men jeg får ikke gjort noe med det.

 

Dine meninger virker ikke som personlige opplevelser med sigøynere men hva du har lest på nett og mer av redsel av å ikke virke politisk korrekt, hvis man ikke regner med den ene sigøyneren du jobbet med.

 

 

Det er ikke å dra fram rasismekortet når flere sier.- Åhh alle de sigøynerne er sånn og sånn, ikke verdt fem øre.

 

Hvordan hadde det hørtes ut om noen sa: Alle jøder er pakk, ikke til å stole på og bare driver dank....

 

 

Så du rasismen nå?

Lenke til kommentar

 

Se der ja, rasismekortet.

 

Forbeholder meg retten til å kommentere kulturer som jeg ønsker. Linken jeg viste til beviser egentlig mine påstander, og det må være lov å trekke dem frem, uten å bli kalt rasist.

 

Pinlig herseteknikk.

Joda, du har rett til å være RASSIST men ikke rett til å være det på forum. Det dere sa gjorde at dere fremhevet en hel rase som ensbetydende negativt,

Lenke til kommentar

Joda, du har rett til å være RASSIST men ikke rett til å være det på forum. Det dere sa gjorde at dere fremhevet en hel rase som ensbetydende negativt,

 

Nei, det er ikke det som sies her.

 

Romfolket jobber ikke i Norge, de tigger. Dette er de harde fakta, og det må du og eventuelle meningsfeller takle å høre.

 

Det er ikke å være rasist å påpeke negative sider ved ulike kulturer. Alle kulturer er ikke like, og man vil alltids finne negative ting med alle kulturer. Det at sigøynere/romfolk som kommer til Norge for å tigge, ikke gjør noen innsats for å jobbe her, det er faktisk sannheten.

 

Jeg tar utdannelse, for å få meg en jobb som jeg ønsker. Jeg kan ikke droppe ut av skolen etter ungdomskolen og møte opp på jobbintervju og forvente å få den jobben jeg har lyst på. Nei, isteden gjør jeg den innsatsen som forventes av meg slik at jeg en gang i fremtiden tilfredsstiller kravene som forventes. Det er en del jobb, men sånn er det.

 

Du kan gjerne fortsette å kalle meg rasist, jeg tar meg ikke nær av det, fordi det er langt ifra virkeligheten. Det at du i det hele tatt går i disse baner viser jo bare at du er tom for argumenter, og prøver å bruke herseteknikk og angripe motdebattantenes integritet for å vinne debatten. Det er tåpelig, og du bør holde deg for god til å bruke slike midler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke å dra fram rasismekortet når flere sier.- Åhh alle de sigøynerne er sånn og sånn, ikke verdt fem øre.

 

Hvordan hadde det hørtes ut om noen sa: Alle jøder er pakk, ikke til å stole på og bare driver dank....

 

 

Så du rasismen nå?

Jeg trakk frem mine egne erfaringer med sigøynere, som er blitt ganske stor i løpet av årene, de erfaringer og opplevelser er hva de er dessverre, mest negativt

Vil du jeg skal lyve og skrive innlegg om hvor fenomenale sigøynere er og hvor mye jeg har satt pris på å ha de som naboer, for det klarer jeg ikke.

 

Skjønner ikke hvordan det kan være rasisme når jeg legger til grunn mine egne opplevelser med sigøynere, er ikke akkurat som min misnøye mot sigøynere er ubegrunnet, skulle gjerne skrevet en masse lovord jeg, om det nå hadde vært min erfaring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nei, det er ikke det som sies her.

 

Romfolket jobber ikke i Norge, de tigger. Dette er de harde fakta, og det må du og eventuelle meningsfeller takle å høre.

 

Det er ikke å være rasist å påpeke negative sider ved ulike kulturer. Alle kulturer er ikke like, og man vil alltids finne negative ting med alle kulturer. Det at sigøynere/romfolk som kommer til Norge for å tigge, ikke gjør noen innsats for å jobbe her, det er faktisk sannheten.

 

Jeg tar utdannelse, for å få meg en jobb som jeg ønsker. Jeg kan ikke droppe ut av skolen etter ungdomskolen og møte opp på jobbintervju og forvente å få den jobben jeg har lyst på. Nei, isteden gjør jeg den innsatsen som forventes av meg slik at jeg en gang i fremtiden tilfredsstiller kravene som forventes. Det er en del jobb, men sånn er det.

 

Du kan gjerne fortsette å kalle meg rasist, jeg tar meg ikke nær av det, fordi det er langt ifra virkeligheten. Det at du i det hele tatt går i disse baner viser jo bare at du er tom for argumenter, og prøver å bruke herseteknikk og angripe motdebattantenes integritet for å vinne debatten. Det er tåpelig, og du bør holde deg for god til å bruke slike midler.

 

Tror du Sigøynerne er bortskjemt med utdannelse?????

Lenke til kommentar

Jeg trakk frem mine egne erfaringer med sigøynere, som er blitt ganske stor i løpet av årene, de erfaringer og opplevelser er hva de er dessverre, mest negativt

Vil du jeg skal lyve og skrive innlegg om hvor fenomenale sigøynere er og hvor mye jeg har satt pris på å ha de som naboer, for det klarer jeg ikke.

 

Skjønner ikke hvordan det kan være rasisme når jeg legger til grunn mine egne opplevelser med sigøynere, er ikke akkurat som min misnøye mot sigøynere er ubegrunnet, skulle gjerne skrevet en masse lovord jeg, om det nå hadde vært min erfaring.

 

 

Alle jøder jeg har sett i media gir dårlige erfaringer synes jeg også, feks Israel etc, det betyr ikke at alle jøder er sånn. Jeg har ingenting imot Jøder, men Israelsk politikk har jeg masse i mot.

 

Det går an å se dårlige eksempler på sigøynerkultur, men det behøver ikke at alle sigøynere er sånn og sånn som du vil ha det til.

Lenke til kommentar

Tror du Sigøynerne er bortskjemt med utdannelse?????

 

Det er deres eget valg, stort sett. Det finnes også skoler i Romania og andre land de kommer fra. De handler om lyst til å tilpasse seg samfunnet, ikke bare prøve å dra nytte av det. De kan for eksemepel begynne å lære seg språkene i landene de bor i, er i. Det er faktisk nødvendig for å få seg et arbeid, de aller fleste steder.

 

Jeg kan heller ikke reise til annet land utenfor norden og forvente å få meg jobb ved å kun snakke norsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle jøder jeg har sett i media gir dårlige erfaringer synes jeg også, feks Israel etc, det betyr ikke at alle jøder er sånn. Jeg har ingenting imot Jøder, men Israelsk politikk har jeg masse i mot.

 

Det går an å se dårlige eksempler på sigøynerkultur, men det behøver ikke at alle sigøynere er sånn og sånn som du vil ha det til.

 

Vel, vi snakker jo om Norge da. Du må gjerne fortelle om dine dårlige erfaringer med jøder i Norge i dag. Er dette NAV'ere? Er de tiggere? Snakker de kun hebraisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorvidt er liberalistisk samfunn eller ikke ville gitt åpnet for flere rikinger og jobber i Norge eller ei er ikke en debatt som passer inn her. Det er heller ikke et tema jeg føler for å diskutere eller egentlig.

Okei. Hehe. "Rikinger" eller "arbeidsgivere" ...

Det jeg ville frem til var at det vil bli mer positivt enn negativt.

 

Å holde gatene rene er det vel noen som ønsker, men det er vel først og fremst kommunene sitt ansvar. Jeg er ikke fremmed å holde gatene rene jeg, men det kan gjøres mer effektivt. Utenfor vinduet mitt i England kjører det feiebil forbi hver morgen og det er masse søppelkasser langs veiene med skilt som skremmer om høye bøter ved forsøpling. Det har en flott effekt.

Åh, er det derfor det er så rent og pent i England.

Husker faktisk at jeg tenkte over dette da jeg var i London i sommer. :)

 

 

Problemet er vel heller at svært få av disse menneskene er interesserte å jobbe i utgangspunktet. Det er ikke bare i Norge de kommer for å tigge.

Tja, jeg vet jo ikke. Men høres jo veldig rart ut. De "jobber" jo på en måte når de tigger også, selv om det ikke er verdiskapende arbeid. Om de får mer for å arbeide, og de ikke vil det, så må de jo være stein hakka dumme... (Og særdeles late) Men jeg tviler på at man kan dra alle over en kam å si at: "Disse vil ikke jobbe". Hva slags forutsetninger har vi for å kunne konstatere det? Har de blitt tilbudt jobber?

 

Om de er villige til å påta seg slike "drittjobber", det tviler jeg faktisk litt på.

Ja, vi kan tvile og tvile. Men burde man ikke prøve det?

Kanskje vi slipper å ha så mange av dem på gata? =)

 

Uansett, om vi skaper flere slike arbeidsplasser så bør ikke disse være i første rekke, men våre egne. Det er mange med rusproblemer i Norge som bør stå foran i køen for å få slike jobber foran turrister som de fleste av disse tiggerne er.

Joda... Jeg mener vel det er mulig å skape jobber for alle disse.

Hva de skal gjøre vet jeg ikke. Men om de ikke vil jobbe, så får de vel sitte der på ræva si da.

Jeg mener uansett at barna deres burde blitt tatt hånd om av barnevernet, da det ikke er bra for et barn å vokse opp på den måten de gjør. Kanskje man da også på sikt blir kvitt tiggerproblemet.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...