Gå til innhold

Hva synes du om tiggere? Riktig å gi dem penger?


Bør man gi penger til tiggere?  

196 stemmer

  1. 1. Er det riktig å gi penger til tiggere?



Anbefalte innlegg

De har like mye rett til å være på gata som det du har.

Man kan ikke fjerne alt man ikke liker synet av.

 

Nei. Egentlig ikke. Men om de bryter loven så må man jo ta dem for det. Men det er ikke legitimt å ta dem fordi de sitter med en kopp på gata og ser stusslige ut.

 

De fleste av tiggerne er faktisk uteliggere og har dermed ikke noe som helst i dette landet å gjøre ved mindre de har tillatelse til å være her! Og så lenge de bedriver kriminalitet og forsøpler bybildet er det fult legitimt å jage dem! GJelder både norske og utenlandske tiggere.

 

Og hvordan vil du argumentere for at flesteparten av tiggerne ikke er kriminelle? (og før du prøver med å svare at jeg må argumentere for at flestaparten av dem er kriminelle, sjekk linker både i denne og den forrige tråden).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De fleste av tiggerne er faktisk uteliggere og har dermed ikke noe som helst i dette landet å gjøre ved mindre de har tillatelse til å være her! Og så lenge de bedriver kriminalitet og forsøpler bybildet er det fult legitimt å jage dem! GJelder både norske og utenlandske tiggere.

 

Og hvordan vil du argumentere for at flesteparten av tiggerne ikke er kriminelle? (og før du prøver med å svare at jeg må argumentere for at flestaparten av dem er kriminelle, sjekk linker både i denne og den forrige tråden).

Flesteparten av tiggerne er garantert tyver

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og hvordan vil du argumentere for at flesteparten av tiggerne ikke er kriminelle? (og før du prøver med å svare at jeg må argumentere for at flestaparten av dem er kriminelle, sjekk linker både i denne og den forrige tråden).

De fleste som er kriminelle, har null interesse av å tigge, fordi de bare tar det de vil ha.

 

Det er en helt annen tankegang for de to som ikke er forenelig. Dersom du er smart nok, så synker det nok også inn til deg til slutt.

 

Vet jeg er tålmodig nå....

Lenke til kommentar

Ettersom du forsvarer tiggere burde du ikke snakke om hvem som er smart og hvem som ikke er det...

Jeg forsvarer ikke tiggerne, jeg sier bare at det er andre som er kriminelle.

 

Dessuten mener jeg at tigging ikke bør være forbudt siden handlingen ikke skader andre enn gutter som drikker for mye Cola.

 

I det ideelle samfunn så finnes ikke tigging, men i Europa som vi er en del av både med lover og regler, finnes det fattigdom.

 

Man kunne feks stoppe fler ved grensen, men vanskelig å la turister slippe inn og nekte andre pga utseendet?

 

Det å arrestere tiggere i Norge er et håpløst skattesluk, bare for å tilfredsstille gutter som drikker for mye Cola. Jeg gir ikke selv penger til tigging. Det er en ransbølge i Oslo nå, der norske ungdommer med utenlandsk opprinnelse raner folk. Dette er mye viktigere enn å arrestere tiggere.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Har plutselig cola noe med tigging å gjøre nå? For øvrig er hele innlegget ditt, meningsløst og uten poeng.

 

For øvrig har jeg ikke tatt til ordet for å arrestere andre tiggere enn den norske. De utenlandske bør fratas alle sine eiendeler og kastes rett ut av landet uten noen sinne å få komme tilbake!

Det er jo du som ikke har noen poeng.

 

Det du sier er umulig rettslig og praktisk.

 

Hvem skal avgjøre hva som er tigging, og hvem som er tiggere? Alt de behøver å gjøre er å ta opp koppen når politiet kommer. Vi er da tilbake til løsgjengerloven, altså man må minst ha ca 400kr i lommen for å få lov til å gå fri.

 

Du skjønner vel det at å transportere masse folk også koster penger? Dessuten kan de ikke få noen bøter heller.

 

Som EU borgere har de rett til å være her, like mye som nordmenn.

 

Det er reglene som gjør at de kan oppholde seg her, og disse er ingen interessert i å endre.

Lenke til kommentar

Det er jo du som ikke har noen poeng.

 

Det du sier er umulig rettslig og praktisk.

 

Hvem skal avgjøre hva som er tigging, og hvem som er tiggere? Alt de behøver å gjøre er å ta opp koppen når politiet kommer. Vi er da tilbake til løsgjengerloven, altså man må minst ha ca 400kr i lommen for å få lov til å gå fri.

 

Du skjønner vel det at å transportere masse folk også koster penger? Dessuten kan de ikke få noen bøter heller.

 

Som EU borgere har de rett til å være her, like mye som nordmenn.

 

Det er reglene som gjør at de kan oppholde seg her, og disse er ingen interessert i å endre.

 

Jeg har hatt poeng hele tiden. Det er bare du som overser dem. Dette er faktisk ikke det minste vanskelig uansett om utenlandske tiggere måtte tilhøre EU aldri så mye ettersom alt som skal til er å innføre et totalforbud mot tigging! Og vi må gjerne ta med løsgjengeri i samme slengen om det gjør forbudet enklere. Om det koster penger å kaste dem ut av landet så bruker omsider Norge penger på noe nyttig så greit nok. Dessuten nevnte jeg at alle deres eiendeler burde beslaglegges først. Feks. har de fleste av dem svære biler. Så om man forbyr tigging og de oppholder seg her i landet for å tigge har de altså ikke noen rett til å være her i det hele tatt lenger. Forresten har den nye regjeringen tatt til ordet for et tiggerforbud og undersøkelser har vist at mer enn halvparten av Norges befolkning er for et forbud mot tigging så svært mange er interessert i å endre reglene!

Lenke til kommentar

Ellers synes jeg at de som er lei tigging kunne betalt kostnaden ved å jage,arrestere og transportere sigøynere.

 

Dvs Mathias drikker cola betaler feks 20000 ekstra over skatteseddelen, og vi andre som ikke bryr oss nevneverdig om tigging slipper denne "tiggerskatten".

 

Jeg er for et motsatt system: Alle som forsvarer tigging må betale både for forsøplingen og kriminaliteten som tigging fører med seg. Uansett om de klarer å få øynene opp eller ikke blir det også dem som må betale når utlukingen og utkastelsen av tiggerne setter inn. Og dem som må betale for all evnt. opprydding etter tiggerne når de er kastet ut av landet. For det finnes noe her i verden som heter konsekvenser.

Lenke til kommentar

 

Jeg er for et motsatt system: Alle som forsvarer tigging må betale både for forsøplingen og kriminaliteten som tigging fører med seg. Uansett om de klarer å få øynene opp eller ikke blir det også dem som må betale når utlukingen og utkastelsen av tiggerne setter inn. Og dem som må betale for all evnt. opprydding etter tiggerne når de er kastet ut av landet. For det finnes noe her i verden som heter konsekvenser.

 

Hvorfor skal i all verden vi som ikke bryr oss betale for å bli kvitt tiggere?

 

Det må da være dere som skal betale for dette sluket av penger..

Så en tigger i byen idag faktisk, han spilte trekkspell. Synes det ikke gjorde noenting for min del.

Lenke til kommentar

Har lest litt i denne tråden nå.

Og ærlig talt "Mathias drikker cola", mener du at hvis en del av menneskene som sitter på gata med en kopp forsøpler og slåss, så skal det bli forbudt å sitte på gata med en kopp? Hvis jeg går i klasse med 30 andre elever og fem av dem slåss; skal jeg bli utvist fra skolen da? Og hvordan ser du for deg at det er praktisk mulig å håndheve en sånn lov? Kanskje vi bare skal kaste ut hele dette romfolket, fordi noen av dem slåss?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal i all verden vi som ikke bryr oss betale for å bli kvitt tiggere?

 

Det må da være dere som skal betale for dette sluket av penger..

Så en tigger i byen idag faktisk, han spilte trekkspell. Synes det ikke gjorde noenting for min del.

 

Fordi det er deres holdninger som sørger for at tiggerne både blir og kommer igjen.

 

Folk som opptrer for pengene er for øvrig ikke tiggere heller. Jeg har sagt ganske mange ganger nå at det er tiggerne og ikke de som opptrer eller selger magasiner som Asfalt jeg vil til livs.

Lenke til kommentar

Har lest litt i denne tråden nå.

Og ærlig talt "Mathias drikker cola", mener du at hvis en del av menneskene som sitter på gata med en kopp forsøpler og slåss, så skal det bli forbudt å sitte på gata med en kopp? Hvis jeg går i klasse med 30 andre elever og fem av dem slåss; skal jeg bli utvist fra skolen da? Og hvordan ser du for deg at det er praktisk mulig å håndheve en sånn lov? Kanskje vi bare skal kaste ut hele dette romfolket, fordi noen av dem slåss?

 

Fengsling av de norske tiggerne og total utkastelse av alle de utenlandske som i utgangspunktet ikke har noe her i landet å gjøre! Ikke noe vanskeligere enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...