Gå til innhold

Hva synes du om tiggere? Riktig å gi dem penger?


Bør man gi penger til tiggere?  

196 stemmer

  1. 1. Er det riktig å gi penger til tiggere?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De bryter seg ikke inn i hus og villaer. Dette hadde du vist om du hadde fulgt med på nyhetene. De velger seg ut ofre på gaten og tar dem som er enklest, da gjerne eldre som ikke kan forsvare seg.

Nå snakker du om mindreårige norske barn med utenlandske røtter. Disse har lite å gjøre med de sjuskete Sigøynerne som sitter med koppen.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig at du er morsom nå... :roll:

 

Du må vel skjønne det at fordi du har lest om at det har skjedd en gang sist sommer... LINK TAKK!

 

Så betyr ikke det at det skjer hele tiden.

 

Feks en pensjonist drepte en annen pensjonist og rante ham i det fylket jeg bor for noen år siden. Stor sak, men det betyr ikke at alle pensjonister dreper og raner andre pensjonister med penger i madrassen.

 

Skjønner du hva jeg mener nå?

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du må vel skjønne det at fordi du har lest om at det har skjedd en gang sist sommer... LINK TAKK!

 

Så betyr ikke det at det skjer hele tiden.

 

Feks en pensjonist drepte en annen pensjonist og rante ham i det fylket jeg bor for noen år siden. Stor sak, men det betyr ikke at alle pensjonister dreper og raner andre pensjonister med penger i madrassen.

 

Skjønner du hva jeg mener nå?

 

Det sto i papiravisen til Stavanger Aftenblad. Uansett er det ikke en engangshendelse. Du kan lese igjennom den forrige tråden som det linkes til i åpningsinnlegget og denne tråden om du vil. Sjekk ut alt det som er lagt ut av linker. Jeg skjønner ekstremt godt hva du mener ettersom det er akkurat den samme taktikken folk benytter seg av i oslotråden: Avfeier alt som skjer av kriminalitet som en engangshendelse og bagatelliserer det til de grader...

Lenke til kommentar

 

Det sto i papiravisen til Stavanger Aftenblad. Uansett er det ikke en engangshendelse. Du kan lese igjennom den forrige tråden som det linkes til i åpningsinnlegget og denne tråden om du vil. Sjekk ut alt det som er lagt ut av linker. Jeg skjønner ekstremt godt hva du mener ettersom det er akkurat den samme taktikken folk benytter seg av i oslotråden: Avfeier alt som skjer av kriminalitet som en engangshendelse og bagatelliserer det til de grader...

 

Nei, det er ikke vanlig at tiggere raner, så her er det nok enkelthendelser på samme måte som dette ranet...

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/1998/01/03/49722.html

 

Jeg har aldri bagatellisert ran eller vold, så ikke tillegg med drit uten grunn.

Jeg har aldri opplevd å bli ranet av tiggere selvom byene jeg bor ved har vært fulle av tiggere. Det henger ikke sammen å sitte dagevis med en kopp, når man istedenfor kunne ranet folk i minibanken.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

For å se om det er sånn som Mathias drikker cola sier så kan vi jo benytte google.

 

Først...

 

Tiggere ranet pensjonist

 

https://www.google.no/search?q=Tiggere+ranet+pensjonist&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:unofficial&client=firefox-nightly&channel=sb&gws_rd=cr&ei=TgqBUqORCOnx4QShjYBo

 

Kan ikke se en eneste sak som har hendt, la oss prøve Stavanger da...

 

https://www.google.no/search?q=Stavanger+tiggere+raner&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:unofficial&client=firefox-nightly&channel=sb&gws_rd=cr&ei=dAqBUr-kGIbV4QTyrIHwDA#channel=sb&q=tiggere+i+stavanger&rls=org.mozilla:en-US:unofficial

 

 

Finner ingenting annet enn at Stavangerfolk er veldig gretne mot tiggere.

Lenke til kommentar

 

Nei, det er ikke vanlig at tiggere raner, så her er det nok enkelthendelser på samme måte som dette ranet...

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/1998/01/03/49722.html

 

Jeg har aldri bagatellisert ran eller vold, så ikke tillegg med drit uten grunn.

Jeg har aldri opplevd å bli ranet av tiggere selvom byene jeg bor ved har vært fulle av tiggere. Det henger ikke sammen å sitte dagevis med en kopp, når man istedenfor kunne ranet folk i minibanken.

 

For siste gang: De ser seg ut sine ofre. Så må de selvsagt se ann tidspunktet. Midt på dagen når byen er full av folk kan de jo ikke prøve seg. De må slå til når folk er alene om kvelden. På dagtid er det derfor like greit å sitte med pappkoppen sin og late som om de lider noen nød.

Lenke til kommentar

 

For siste gang: De ser seg ut sine ofre. Så må de selvsagt se ann tidspunktet. Midt på dagen når byen er full av folk kan de jo ikke prøve seg. De må slå til når folk er alene om kvelden. På dagtid er det derfor like greit å sitte med pappkoppen sin og late som om de lider noen nød.

Må si du har god fantasi, finn nyhetene med link da. Stavanger har vel aviser???

Lenke til kommentar

1) Dette var fra sommerens papirutgave.

 

2) Både i den gamle tråden og i denne ligger det linker ang. kriminalitet, svindel og bråk pga. tiggere og da spesielt de utenlandske.

 

3) Det er du som bruker fantasien her. Jeg holder meg til fakta.

Det må da ha kommet på nett? Ran er jo såpass alvorlig at det kommer på tv. Du farer med sprøyt og fantasier fra eget hode.

Lenke til kommentar

Det er det du som gjør! Du innbiller deg at tiggerne er lidende når de egentlig har det helt fint, snylter penger og er kriminelle!

 

Jeg kan jo se om jeg finner artikkelen, men siden det er helt fra i sommer og jeg ikke engang vet om den kom i papirutgave kan det bli vanskelig. Dessuten var det ikke et hovedoppslag, men et intervju der hun fortalte at hun hadde blitt ranet av utenlandske tiggere. Men i ettermiddag og kveld for jeg ikke tid pga. at jeg skal på jobb. For se i morgen.

 

I mellomtiden kan du kose deg med å bla igjennom den gamle tråden samt denne og sjekke alt av linker. God fornøyelse...

Endret av Mathias drikker cola
Lenke til kommentar

Det er det du som gjør! Du innbiller deg at tiggerne er lidende når de egentlig har det helt fint, snylter penger og er kriminelle!

 

Jeg kan jo se om jeg finner artikkelen, men siden det er helt fra i sommer og jeg ikke engang vet om den kom i papirutgave kan det bli vanskelig. Dessuten var det ikke et hovedoppslag, men et intervju der hun fortalte at hun hadde blitt ranet av utenlandske tiggere. Men i ettermiddag og kveld for jeg ikke tid pga. at jeg skal på jobb. For se i morgen.

 

I mellomtiden kan du kose deg med å bla igjennom den gamle tråden samt denne og sjekke alt av linker. God fornøyelse...

Mitt poeng er at nettavisene ville vært fulle om tigging kombinert med raning var et problem. Isteden er det null å finne.

 

Derimot er det sant at mange østeuropeere driver kriminalitet i Norge. Later som de har motorhavari/selger juksegull/raner, stjeler kobberledninger eller bryter seg inn i hus og biler.

 

Men de som tigger er ikke de som driver kriminalitet sånn som du påstår. Det er forskjell på å spille surt trekkspill foran en kopp for 40kr i flere dager og ran eller kjappe brekk som drar inn 20-30000 på kort tid.

 

En som stjeler gidder ikke sitte med en kopp... Han stjeler fulltid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er forskjell. Men så har du episoder som alt er linket til. For eksempel. at tre-fire tiggere ser seg ut gamle folk som ikke klarer å forsvare seg og holder igjen bildøren når de skal inn i bilen sin og tar lommebok, klokke ol. Dette er det blitt linket til, men jeg antar at du ikke har giddet å sjekke en eneste link!? Den saken jeg snakket om fra i sommer var flere tiggere (husker ikke hvor mange som var nevnt) som hadde dannet en ring rundt en kvinne så de kunne rane henne før de stak av. Politiet så etter dem, men de ble aldri tatt.

Lenke til kommentar

Ja, det er forskjell. Men så har du episoder som alt er linket til. For eksempel. at tre-fire tiggere ser seg ut gamle folk som ikke klarer å forsvare seg og holder igjen bildøren når de skal inn i bilen sin og tar lommebok, klokke ol. Dette er det blitt linket til, men jeg antar at du ikke har giddet å sjekke en eneste link!? Den saken jeg snakket om fra i sommer var flere tiggere (husker ikke hvor mange som var nevnt) som hadde dannet en ring rundt en kvinne så de kunne rane henne før de stak av. Politiet så etter dem, men de ble aldri tatt.

Jeg har googlet og googlet lenge og vel og ikke funnet fnugg av bevis for at det er slik du fantaserer om.

 

Tror det er snakk om enkelthendelser det du skriver om, dette er gjerne kriminelle som jeg nevnte tidligere... disse utgir seg for å være tiggere der de ser tjent med det, eller motorhavarister, og må ikke misforståes med de som sitter med en kopp eller selger Folk er folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er du som fantaserer her. Kom med et eneste eksempel og et eneste bevis og gjerne (noe som er komplett umulig) en eneste troverdig kilde på at tiggere faktisk lider noen nød!

 

Og ja, jeg har lett gjennom Aftenposten jeg og, men da jeg ikke husker navnet på hun som ble intervjuet og ikke engang vet om det sto i nettutgaven er det mildt sagt vanskelig å finne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...