Gå til innhold

Hva synes du om tiggere? Riktig å gi dem penger?


Bør man gi penger til tiggere?  

196 stemmer

  1. 1. Er det riktig å gi penger til tiggere?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

det driter jeg i, slikt kan alle gjøre. Men jeg skal heller ikke benekte at det finnes de tiggere som faktisk ikke har penger heller. Når svaret er så usikkert, føler jeg meg komfortabel med å la humøret mitt bestemme, om jeg en dag skal kaste en krone ned til dem eller ikke.

Det er uansett dem som må våkne opp hver morgen, å vite at de stjeler

 

Det gjør ikke jeg! Utenlandsk pakk som kommer til Norge for å stjele eller bedrive annen kriminalitet burde kastes ut fra landet øyeblikkelig etter å ha mistet alt han/henne hadde med seg av eiendeler som erstatning for kriminaliteten og uten mulighet til å noen sinne komme igjen! De norske burde fengsles for flere år! Det finnes muligheter for dem dersom de ikke har penger som bla. å selge magasiner som Asfalt. Eller så er det mange som opptrer med musikk eller sang hvis de kan det. De som bare sitter der og tigger penger derimot er ikke engang verdt å stanse for å spytte på!

Lenke til kommentar

 

Det gjør ikke jeg! Utenlandsk pakk som kommer til Norge for å stjele eller bedrive annen kriminalitet burde kastes ut fra landet øyeblikkelig etter å ha mistet alt han/henne hadde med seg av eiendeler som erstatning for kriminaliteten og uten mulighet til å noen sinne komme igjen! De norske burde fengsles for flere år! Det finnes muligheter for dem dersom de ikke har penger som bla. å selge magasiner som Asfalt. Eller så er det mange som opptrer med musikk eller sang hvis de kan det. De som bare sitter der og tigger penger derimot er ikke engang verdt å stanse for å spytte på!

:)

Endret av MathiasOslo
Lenke til kommentar

For å hive bensin og flammer på bålet.....

 

Så synes jeg det er urettferdig med den avslåtte asylsøkeren som etter å ha drept en hel buss får varetekt, sikkert sykehusopphold og behandling...

 

Istedenfor å sende ham rett hjem til Sudan.

 

Da synes jeg det er drittdårlig at asylbarn, og barn med foreldre med delt statsborgerskap kastes ut, mens Mullah Krekar og massemordere får bli med fint hotellopphold og senere sikkert trygdeleilighet med god standard.

 

Det er noe som ikke stemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å hive bensin og flammer på bålet.....

 

Så synes jeg det er urettferdig med den avslåtte asylsøkeren som etter å ha drept en hel buss får varetekt, sikkert sykehusopphold og behandling...

 

Istedenfor å sende ham rett hjem til Sudan.

 

Da synes jeg det er drittdårlig at asylbarn, og barn med foreldre med delt statsborgerskap kastes ut, mens Mullah Krekar og massemordere får bli med fint hotellopphold og senere sikkert trygdeleilighet med god standard.

 

Det er noe som ikke stemmer.

Det beste var å sende han til sitt eget land og la han bli i fengselet der.

Lenke til kommentar

 

Det gjør ikke jeg! Utenlandsk pakk som kommer til Norge for å stjele eller bedrive annen kriminalitet burde kastes ut fra landet øyeblikkelig

 

De som bare sitter der og tigger penger derimot er ikke engang verdt å stanse for å spytte på!

 

De er mennesker som gjør feil slik som alle av oss. Synes ikke du det?

Jeg ville heller spyttet på mordere for eksempel. Tigging er jo bare småtteri sammenlignet, ja? Ville du spyttet på en Norsk, Svensk eller Dansk tigger?

 

Hvis du var innvandrer og gjorde kriminelle handlinger, hva ville du ha ønsket de skulle gjøre med deg? Og ikke svar "jeg ville ikke gjort ulovlige ting". Du skal nå putte deg i deres sko og svare meg :)

 

Endret av SonicDragon
Lenke til kommentar

Nei, jeg mener tiggere og uteliggere som driver med kriminalitet er kriminelle akkurat som mordere, voldsforbrytere, voldtektsforbrytere ol. og den slags er enkelt og greit menneskelig søppel! Nei, jeg gidder ikke å spytte på tiggere fordi de ikke engang er verdt det. Jeg overser dem totalt ved mindre de rasler med pappkoppen sin mot meg og da gir jeg dem fingeren tilbake og rister på den like mange ganger som de rister med pappkoppen. Som jeg var inne på finnes det alternativer til tigging. De kan bla. selge magasiner som Asfalt. Da gjør de en innsats og får betalt for det.

 

Jeg kan ikke sette meg i den situasjonen ettersom jeg ikke ville drevet med tigging uansett og da spesielt ikke i andres land. For nordmenn som havner på gaten finnes det faktisk offentlige kontorer og hjelpetjenester å oppsøke og for utlendinger er løsningen å forsvinne tilbake til sitt eget land der myndighetene deres faktisk plikter å hjelpe dem. Jeg har heller ikke gjort noe kriminelt siden jeg var barn og det verste da var vel å stjele en smurfefigur fra en leketøysbutikk.

Lenke til kommentar

Det er vist til at tiggerne bedriver vold. Bla. i slosskamp med norske narkomaner. De angriper også gamle og andre som ikke kan forsvare seg mot 4-5-6 stykker og stjeler penger og eiendeler av dem.

Nå skjærer du jo alle over en kam.

 

Det synes jeg ikke er særlig smart av deg. Se forskjell på det å tigge, og det å slå og voldta.

 

Du sier jo stadig vekk at du ser disse stakkars tiggerne overalt, dersom du har sett så mange tiggere og ingen av de har slått deg, så motbeviser jo bare dette dine påstander.

 

Ikke har tiggerne voldtatt deg heller tenker jeg?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det er ikke synd på dem! Nei, jeg har ikke blitt utsatt fordi tiggerne som driver med dette går etter eldre eller andre utpekte offre som ikke er vanskelige å overmanne.

 

Forøvrig har jeg nylig skrevet at jeg ikke ser dem stadig vekk lenger. Håper det er et tegn på at de er i ferd med å gi opp selvom enkelte hevder det bare har med vinteren å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er ikke synd på dem! Nei, jeg har ikke blitt utsatt fordi tiggerne som driver med dette går etter eldre eller andre utpekte offre som ikke er vanskelige å overmanne.

 

Forøvrig har jeg nylig skrevet at jeg ikke ser dem stadig vekk lenger. Håper det er et tegn på at de er i ferd med å gi opp selvom enkelte hevder det bare har med vinteren å gjøre.

 

 

Nå snakker du jo om ran og vinningstyveri. Det er annen kriminalitet enn vold og voldtekt selvom ran også kan inneholde vold.

 

Hva er vitsen med å tigge dersom man kan tjene mye mer på innbrudd og brekk i villa?

 

 

Med andre ord så gidder ikke innbruddstyver å tigge, fordi hvorfor i helvete gidder du sitte ute i det sure regnet i dagevis med en kopp kanskje man tjener 20-50kr, om du istedet er frekk nok til et brekk som tar 15minutter og man kanskje tjener 10000-20000 på?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...