Gå til innhold

Hva synes du om tiggere? Riktig å gi dem penger?

Bør man gi penger til tiggere?  

196 stemmer

1. 1. Er det riktig å gi penger til tiggere?

Anbefalte innlegg

Skjønner du det ikke???

Du kan aldri plukke ut EN feit mann å si: Han drikker cola, alle som drikker cola er feite som han.

Det blir akkurat det samme med tiggere.

Man må gjerne ikke like tiggere, jeg er ikke akkurat glad for å se tiggere selv, men forstår ikke vitsen med å lovforby alt.

Det du driver med-: Alle tiggere er feite!!

Er akkurat det samme som naziene drev med: Alle jøder med krokneser er onde og må drepes..... Sikkert med et eksempel der også, ofte en jødisk handelsmann som ikke hadde godt rykte. Dermed så behandles alle jøder som den ENE handelsmannen.

Jo, jeg har skjønt alt sammen for lengst: Tiggerne driver bedrag!

For bare noen dager siden så jeg en utenlandsk kvinne som satt på gaten og solgte Asfalt samtidig som hun satt der med tiggerkoppen sin. Når de selger disse magasinene kalt Asfalt så får de faktisk penger for det så her svindler hun systemet ved å bare sitte rett opp og ned og tigge penger i tillegg til å selge disse bladene. I 10. klasse var jeg i England med skolen og så faktisk tiggere med tatoveringer i London... Har de ikke litt viktigere ting å bruke pengene på enn tatoveringer!? Husker jeg og en kamerat ble spurt om penger til vin av en uteligger/tigger en gang i Stavanger. Det var altså ikke mat han var interesserte i, men vin.

Jo, det er en god grunn til å forby tigging! Man fjerner all kriminaliteten som tigging fører med seg, renser bybildet og unngår at pengene går til kriminalitet. Om de som tigger vil ha penger kan de jobbe for dem. De norske vel og merke. De utenlandske kan dra hjem og bidra til sitt eget land og samfunn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å gi en tigger penger er å gi han frihet. Å gi han mat er å hjelpe mot nød.

En tigger kan spare pengene han får fra offentligheten, så kan han tigge mat på gata, deretter kan han bruke sine egne penger til den friheten han ønsker seg.

Jeg stemmer for at alle tiggere skal få lov å tigge mat, men pengetigging må bli forbudt. Da skal tiggere ha et fat med seg og ikke en kopp. Alle kopper må bli forbudt. (sistnevnte er en spøk, skjenke brus i koppen i stedet for å legge mynter der)

Hvorfor skal det være tillat å tigge mat? La dem heller jobbe slik at de faktisk gjør en innsats. Så kan de selv velge om de vil kjøpe mat for lønnen eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg gir aldri da det ikke gir mening å betale noen for å sitte med en kopp i hånda dagen lang. Penger er noe man får til gjengjeld for den nytteverdien man har i samfunnet, om det så bare er en skopuss eller å bære en koffert. Tigging medfører i beste fall bare et økonomisk svart hull der man betaler noen for å gjøre ingenting og dermed bidrar til at enda flere vil ha betalt for å gjøre ingenting. I verste fall går pengene til stoffmisbruk eller kriminelle bander og man direktefinansierer sykdom og familieoppløsning eller opprustning av kriminelle.

Tigging er også et utpreget demokratisk fenomen på den måten at vi alle "stemmer" på om vi skal ha tigging når vi velger å gi eller ikke. Jeg tror ikke et forbud vil ha noe for seg så lenge det finnes naive og godtroende mennesker som faktisk tror at pengene går til mat og klær.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så nok et eksempel i byen i går: Det sitter en ung, utenlandsk kvinne der med pappkoppen foran seg og en papplate hvor det står at hun trenger penger og samtidig sitter hun der og snakker i en mobiltelefon. Har hun råd til en mobiltelefon har hun i alle fall råd til mat. Altså er det bare løgn at hun lider nød!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så nok et eksempel i byen i går: Det sitter en ung, utenlandsk kvinne der med pappkoppen foran seg og en papplate hvor det står at hun trenger penger og samtidig sitter hun der og snakker i en mobiltelefon. Har hun råd til en mobiltelefon har hun i alle fall råd til mat. Altså er det bare løgn at hun lider nød!

Var det en Iphone eller? Kanskje en Hi-phone?

En sliten gammel nokia er vel verd 10kr... Kontantkort er vel dyrere enn mobilen tenker jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I denne helgen har jeg for andre gang sett en svindler som sitter på gaten og selger magasinet Asfalt, noe som han får betalt for å selge OG SAMTIDIG sitter han der med pappkoppen sin og tigger penger... Hvis disse tilbudene vi har til folk som trenger penger som bla. det å selge disse magasinene skal begynne å bli missbrukt bør man vurdere å fjerne tilbudene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har i det siste til min store glede opplevd færre tiggere her i byen enn det var like før sommertider. (Hvordan det var her i sommer aner jeg ikke da jeg var ute av byen i nesten to måneder). Kanskje tiggerne har innsett at det ikke er det spor lønnsomt å tigge og at de derfor har sett seg ut andre land der befolkningen er like naiv som nordmenn var før eller kanskje de har skjønt at med den nye regjeringen kan de bare pakke sakene sine og forsvinne først som sist... Uansett, det er langt færre av dem og de som er igjen får sjelden eller aldri oppmerksomhet registrerer jeg. FANTASTISK UTVIKLING! :D:thumbup::thumbs:

Lenke til kommentar

Har i det siste til min store glede opplevd færre tiggere her i byen enn det var like før sommertider. (Hvordan det var her i sommer aner jeg ikke da jeg var ute av byen i nesten to måneder). Kanskje tiggerne har innsett at det ikke er det spor lønnsomt å tigge og at de derfor har sett seg ut andre land der befolkningen er like naiv som nordmenn var før eller kanskje de har skjønt at med den nye regjeringen kan de bare pakke sakene sine og forsvinne først som sist... Uansett, det er langt færre av dem og de som er igjen får sjelden eller aldri oppmerksomhet registrerer jeg. FANTASTISK UTVIKLING! :D:thumbup::thumbs:

Hørt om kong Vinter?

Lenke til kommentar

The winter has arrived. De er nok tilbake for fullt til våren. Men de holder forsatt stand foran min lokale Rema, men nå er buskene trimmet, så det er ikke like lett å drite i buskene foran butikken. Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser tiggere gå inn på dassen på bussterminalen og komme ut igjen i moderne klær og med iPhone i hånda. Jævla skuespillere

Nok et bevis... Jeg vet ikke om du har sett gjennom tråden eller den gamle som det linkes til i åpningsinnlegget, men det er haugevis av bevis over alt på at dette bare er løgn og at de ikke lider noen nød. I tillegg til at de også bedriver kriminalitet...

Lenke til kommentar

I tillegg til at de også bedriver kriminalitet...

det driter jeg i, slikt kan alle gjøre. Men jeg skal heller ikke benekte at det finnes de tiggere som faktisk ikke har penger heller. Når svaret er så usikkert, føler jeg meg komfortabel med å la humøret mitt bestemme, om jeg en dag skal kaste en krone ned til dem eller ikke.

Det er uansett dem som må våkne opp hver morgen, å vite at de stjeler

Endret av SonicDragon
Lenke til kommentar

det driter jeg i, slikt kan alle gjøre. Men jeg skal heller ikke benekte at det finnes de tiggere som faktisk ikke har penger heller. Når svaret er så usikkert, føler jeg meg komfortabel med å la humøret mitt bestemme, om jeg en dag skal kaste en krone ned til dem eller ikke

Litt hard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...