Gå til innhold

Hva synes du om tiggere? Riktig å gi dem penger?

Bør man gi penger til tiggere?  

196 stemmer

1. 1. Er det riktig å gi penger til tiggere?

Anbefalte innlegg

"En 48 år gammel renholder og hans svigersønn (23) er siktet i oslopolitiets første store menneskehandel-sak med rumenske tiggere."

Fra den første saken.

Hvordan i helvete er det irrelevant i forhold til min påstand om at tiggere er ofre for menneskehandel?

Øøøøøøøøh, nei? Den sier at ikke ALLE er ofre for menneskehandel. Altså er din påstand plutselig mer feil enn min.

Din påstand:

Tiggere er ofre for menneskehandel. Akkurat som horer.

Det er vanskelig å tolke dette som noe annet alle. Men mulig det ikke var det du mente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg stemmer 'Ja' til at det er riktig å gi penger til tiggere og vi antar det er 2 tiggere i verden. Den ene er i nød og den andre later og lurer penger fra andre, så har jeg gjort en stygg feil ved å stemme ja. Og den samme stygge feilen ved å stemme nei. Feilen min ved å stemme ja er at det fins en tigger som lurer folk, feilen ved å stemme nei er at det fins en som er i virkelig nød. Om jeg stemmer "ingen formening" så lyver jeg, for jeg har jo formeninger om både ja og nei. Derfor nøyer jeg meg med dette innlegget

Endret av LonelyMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det er vanskelig å tolke dette som noe annet alle. Men mulig det ikke var det du mente.

Fair enough, mulig jeg var utydelig.

Jeg tror faktisk dog at de fleste tiggerne som ikke er menenskehandelofre er nærkiser, og de kan like gjerne være fra Kautokeino som fra Romania.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er helt åpenbart at det tiggerne tigger etter ikke er penger til mat...

post-131018-0-40003200-1376668577_thumb.jpg

Og før noen kommenterer: Nei, det gjelder så definitivt ikke stoffskifte eller sykdom. Det dreier seg enten om altfor mye feit mat og drikke eller om voldsomme mengder alkohol. Altså ikke noen person som mangler penger og lider av det...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er helt åpenbart at det tiggerne tigger etter ikke er penger til mat...

attachicon.gif526469_10151553811817344_1148030014_n (2).jpg

Og før noen kommenterer: Nei, det gjelder så definitivt ikke stoffskifte eller sykdom. Det dreier seg enten om altfor mye feit mat og drikke eller om voldsomme mengder alkohol. Altså ikke noen person som mangler penger og lider av det...

Du er så lavmåls...

En feit tigger liksom. Det finnes sikkert en dritfeit høyreradikal eller Ap feiting også. Men jeg nevner ikke den bælfeite høyreraddissen fordi det er rett og slett UFINT og har absolutt null med saken å gjøre.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Og du snakker om å være lavmåls... rolleyes.gif

Nettopp, en smellfeit tigger! En tigger som helt tydelig ikke har noe problem med å få i seg mat og drikke. Så hvorfor driver da vedkommende og tigger? Har du noe godt svar på det? At det finnes overvektige politikere her i verden har ingen ting med saken å gjøre ettersom disse politikerne ikke sitter på gaten og tigger og utgir seg for å være fattige og trengende. Hvordan kan du i det hele tatt trekke den sammenligningen?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og du snakker om å være lavmåls... //www.diskusjon.no//public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

Nettopp, en smellfeit tigger! En tigger som helt tydelig ikke har noe problem med å få i seg mat og drikke. Så hvorfor driver da vedkommende og tigger? Har du noe godt svar på det? At det finnes overvektige politikere her i verden har ingen ting med saken å gjøre ettersom disse politikerne ikke sitter på gaten og tigger og utgir seg for å være fattige og trengende. Hvordan kan du i det hele tatt trekke den sammenligningen?

Du skjønte ikke poenget? Du sier du er voksen?

Du må da skjønne at du ikke kan skjære alle over en kam? Dersom en coladrikker er feit eller kriminell hore eller uteligger så Betyr ikke det at DU også er sånn, bare fordi du drikker Cola.

Hvordan er det å møte og slå trynet sitt i døra?

Lenke til kommentar

Den siste setningen må jo du bedre enn noen andre vite siden du gjør det i hvert eneste, idiotiske innlegg... wink.png

Nå vil jeg vite hvordan denne mannen kan ha blitt så smellfeit uten å ha tilgang til enorme mengder feit, usunn mat og drikke så vel som til alkohol. Og du kan bare spare deg for tøys om sykdommer og diagnoser for det er åpenbart at det ikke er det han lider av.

Dermed koker det ned til en, enkelt ting: Han lider ikke av pengemangel og trenger ikke å tigge penger for å få mat eller andre ting!

PS: Hadde han lidd av en sykdom (noe han ikke gjør) hadde det holdt å gå til legevakt, sykhus eller andre som kunne hjelpe ham å komme i kontakt med disse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den siste setningen må jo du bedre enn noen andre vite siden du gjør det i hvert eneste, idiotiske innlegg... wink.png

Nå vil jeg vite hvordan denne mannen kan ha blitt så smellfeit uten å ha tilgang til enorme mengder feit, usunn mat og drikke så vel som til alkohol. Og du kan bare spare deg for tøys om sykdommer og diagnoser for det er åpenbart at det ikke er det han lider av.

Dermed koker det ned til en, enkelt ting: Han lider ikke av pengemangel og trenger ikke å tigge penger for å få mat eller andre ting!

PS: Hadde han lidd av en sykdom (noe han ikke gjør) hadde det holdt å gå til legevakt, sykhus eller andre som kunne hjelpe ham å komme i kontakt med disse.

Du slutter aldri å slå trynet i døra du???

Det er EN mann,

Hele argumentasjonen din er så på trynet elendig at det er til å le eller gråte av. Man kan finne feite mennesker overalt, I politiet, i AP, På skolen, folk som drikker for mye cola. Etc

Du kan ikke bruke EN feit person, for å dra alle over en kam.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge er det en gang slik at alle som har rett på det får penger av staten uten å måtte gjøre noe nevneverdig for det. Derfor gir jeg aldri penger til tiggere. Staten gir allerede minst en fjerdedel av min lønn til folk som ikke gidder å jobbe og bare driver dank, hvorfor skal jeg gi mer?

Jeg kan en utrolig skjelden gang gi en slant til noen som synger og spiller på gaten hvis jeg synes de er flinke, men aldri til utenlandske gjøker som spiller utrolig stygt på panfløyte eller lambada eller temaet fra gudfaren på trekkspill.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Årsak 1: Sunn mat er dyr, usunn mat er billig. Ganske enkel matematikk.

Årsak 2: Går lenge uten mat, går forbrenningen ned, og får han plutselig mye mat i en periode, så legger han på seg pga lav forbrenning.

Kjøper du usunn mat (dårlig råd) og spiser mat periodevis, så går kroppen i sparemodus mellom periodene, vi mennesker fungerer sånn at å spare energi når det er lite mat tilgjengelig i naturen, da lagrer kroppen opp fett.

Men i tilfellet med mannen over er jeg fristet til å si at det er andre årsaker, den store magen kan tyde på andre helsemessige årsaker.

Endret av LonelyMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du slutter aldri å slå trynet i døra du???

Det er EN mann,

Hele argumentasjonen din er så på trynet elendig at det er til å le eller gråte av. Man kan finne feite mennesker overalt, I politiet, i AP, På skolen, folk som drikker for mye cola. Etc

Du kan ikke bruke EN feit person, for å dra alle over en kam.

Og det sier du... laugh.pnglol2.gifrofl1.gif

Det er en tigger, og dermed en løgner og bedrager! Det er en mann som tigger penger og later som om han er lidende av sult, hvilket han ikke er! Har du virkelig så vanskelig for å forstå dette!?

Argumentasjonen min har hele tiden bygget seg på øyevitneskildringer og dokumentert media. Du derimot har ikke hatt noen argumentasjon så langt og bare drevet et nedlatende nivå og tullete uttalelser som man ikke engang finner i barnehagen.

Dersom du hadde fulgt med og fått med deg alt jeg har skrevet ville du for lengst visst at jeg ikke baserer uttalelser basert på en artikkel, en øyevitneskildring eller et bilde. Men enkelte klarer jo ikke å oppfatte den slags...

• Liker 2
Lenke til kommentar

I Norge er det en gang slik at alle som har rett på det får penger av staten uten å måtte gjøre noe nevneverdig for det. Derfor gir jeg aldri penger til tiggere. Staten gir allerede minst en fjerdedel av min lønn til folk som ikke gidder å jobbe og bare driver dank, hvorfor skal jeg gi mer?

Jeg kan en utrolig skjelden gang gi en slant til noen som synger og spiller på gaten hvis jeg synes de er flinke, men aldri til utenlandske gjøker som spiller utrolig stygt på panfløyte eller lambada eller temaet fra gudfaren på trekkspill.

Er i utgangspunktet enig med deg. Men du må huske at flere av dem som mottar og lever på trygd faktisk ønsker å komme ut i arbeid, være uavhengie og bidra til samfunnet. Systemet er elendig og altfor langsomt nr det kommer til dette! Trygdede som faktisk ønsker å komme ut i arbeid og blir hindret av systemet er ikke å anse som tiggere, men som ofre.

Jeg har gitt penger til folk som opptrer en sjelden gang selv dersom jeg liker opptredenen. Men uavhengi om jeg liker det de opptrer med eller ikke så gjør de i alle fall en innsats for pengene. I likhet med dem som selger magasiner som Asfalt for øvrig. Og det er ikke dem jeg angriper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og det sier du... laugh.pnglol2.gifrofl1.gif

Det er en tigger, og dermed en løgner og bedrager! Det er en mann som tigger penger og later som om han er lidende av sult, hvilket han ikke er! Har du virkelig så vanskelig for å forstå dette!?

Argumentasjonen min har hele tiden bygget seg på øyevitneskildringer og dokumentert media. Du derimot har ikke hatt noen argumentasjon så langt og bare drevet et nedlatende nivå og tullete uttalelser som man ikke engang finner i barnehagen.

Dersom du hadde fulgt med og fått med deg alt jeg har skrevet ville du for lengst visst at jeg ikke baserer uttalelser basert på en artikkel, en øyevitneskildring eller et bilde. Men enkelte klarer jo ikke å oppfatte den slags...

Skjønner du det ikke???

Du kan aldri plukke ut EN feit mann å si: Han drikker cola, alle som drikker cola er feite som han.

Det blir akkurat det samme med tiggere.

Man må gjerne ikke like tiggere, jeg er ikke akkurat glad for å se tiggere selv, men forstår ikke vitsen med å lovforby alt.

Det du driver med-: Alle tiggere er feite!!

Er akkurat det samme som naziene drev med: Alle jøder med krokneser er onde og må drepes..... Sikkert med et eksempel der også, ofte en jødisk handelsmann som ikke hadde godt rykte. Dermed så behandles alle jøder som den ENE handelsmannen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Årsak 1: Sunn mat er dyr, usunn mat er billig. Ganske enkel matematikk.

Årsak 2: Går lenge uten mat, går forbrenningen ned, og får han plutselig mye mat i en periode, så legger han på seg pga lav forbrenning.

Kjøper du usunn mat (dårlig råd) og spiser mat periodevis, så går kroppen i sparemodus mellom periodene, vi mennesker fungerer sånn at å spare energi når det er lite mat tilgjengelig i naturen, da lagrer kroppen opp fett.

Men i tilfellet med mannen over er jeg fristet til å si at det er andre årsaker, den store magen kan tyde på andre helsemessige årsaker.

Godt forsøk på å bortforklare slik ekstrem overvekt. Ja, den enorme magen tyder på andre ting enn det du skriver. Feks. daglig inntak av feit og usunn mat som feks. mat fra Burger King eller Mc Donalds og det flere ganger om dagen. I hans tilfelle ser det heller ut som om det er snakk om for mye mat framfor for lite mat...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gir aldri tiggere penger. De fleste bruker bare pengene til dop uansett.

Noen gang har de spurt om å få litt av maten min. Jeg har aldri sagt nei til å gi dem mat.

Å gi en tigger penger er å gi han frihet. Å gi han mat er å hjelpe mot nød.

En tigger kan spare pengene han får fra offentligheten, så kan han tigge mat på gata, deretter kan han bruke sine egne penger til den friheten han ønsker seg.

Jeg stemmer for at alle tiggere skal få lov å tigge mat, men pengetigging må bli forbudt. Da skal tiggere ha et fat med seg og ikke en kopp. Alle kopper må bli forbudt. (sistnevnte er en spøk, skjenke brus i koppen i stedet for å legge mynter der)

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...