Gå til innhold

Fortsatt dårlige menyer og forklaringer i smarttelefoner og nettbrett

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Brukte onavo count, den skal jo være riktig. Den viser uansett kun forbruket. Surfet på nettet med opera mobile classic over wifi med mobildata og bakgrunnsdata slått av. På enkelte nettsider, blokkeres jeg ute fordi bakgrunnsdata er slått av slik at reklame ikke kan vises. Enkelte sider krever med andre ord bakgrunnsdata for å vise reklame som igjen gir tilgang til siden.

Onavo count registrerte da databruk over mobilnettet, selv om det var av, men mulig det er en bug i appen.

Lenke til kommentar

Sjekk i stedet forbruk med din leverandør for å være sikker. Slår du av mobildata skal det blokkere all datatrafikk, men har faktisk opplevd tidligere at mms sending/mottak har vært mulig selv om moildata har vært av. Dette krever imidlertid at det finnes en separat apn-konfigurasjon for mms.

Bakgrunnsdata av/på har ingenting å gjøre med mobildata vs wifi ruting.

Det er bare to ting som bruker mobildata selv om du har wifi kobling: agps og mms.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

http://www.droidnytt.no/guider/slik-kan-du-spare-batteri-og-penger/18728/

Slå av bakgrunnsdata

Selv om du har slått av synkronisering på telefonen din, kan du likevel oppleve at enkelte applikasjoner, spesielt systemapplikasjoner har en tendens til likevel å bruke datatrafikk, hvis du har det slått på. Dette kan du også slå av for å spare batteri og penger. Hvis du i punktet over valgte å ha på automatisk oppdatering i Android Market, må du ha bakgrunnsdata påslått for at det skal fungere.

http://socialboards.no/netcom/topics/id=167567

Enten sender de telefonene jeg kjøpte ekstremt mye bakgrunnsdata uten at jeg har bedt om det, og/eller dere må ha noen skyhøye datakostnader for mobildata. Nå har jeg endt med å kjøpe kontantkort for ca. 2000 kr som vi ikke har fått brukt til noe som helst bortsett fra kanskje maks 100 kB med data som har blitt sendt gjennom den appen jeg har laget. Synes 20 kr per kB med data er litt i overkant høy pris!

Andre som sliter med det samme. Slo av bakgrunnsdata og mobildata, så har stoppet mitt forbruk, men opplever da et selv om jeg surfer på nettet via wifi krever enkelte sider bakgrunnsdata og da ble det registrert dataforbruk over mobilnettet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Oppdaget en annen sak.

Når tlf booter varsler den om tilgj. oppdateringer til apper.

For at tlf skal varsle må den sjekke om det ligger ny versjon ute. Med bakgrunnsdata og mobil data slått av, og før den er koblet på nett skjønner jeg ikke hvor den sjekker uten å sjekke via google play som den da ikke skal ha tilgang til.

Varselet kom ikke under bruk av mobil eller app, kun under boot og det var riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...