SteinarN Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 http://www.komplett....8A-FFB5CB104FA4 Dette er det jeg har valgt for min nye rimelige kontor pc. Jeg har forandret litt på en ferdigbygd fra Komplett. La til et annet hovedkort med flere spor for diverse kort, det har jeg bruk for da jeg har diverse utstyr som må kobles til, gammel printer, utstyr som krever com porter, trådløst nettverkskort osv. Men jeg er usikker på harddisken, jeg har egentlig ikke behov for lynrask oppstart selv om det sikkert kan være kjekt det og. Hvordan er ssd disker, er de driftsikre, mer driftsikre enn roterende disker? Er det uheldig for en ssd om pc-en står på døgnet rundt? Ellers er jeg litt usikker på operativsystem, skal ha W7 og ikke W8. Hva er forskjellen på home og de dyrere versjonene? Tar gjerne i mot råd angående oem versus "full" versjon også. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Fullversjon: -Kan flyttes mellom PCer så lenge kun en er i bruk om gangen -Følger med både 32 og 64 bit versjon -Følger med manual -Inkluderer support fra Microsoft OEM: -Knyttet til maskinvaren (Kan ikke flyttes til ny maskin) -Følger kun med enten 32 eller 64 bit versjon -Følger ikke med manual -Ikke support fra Microsoft -Billigere enn fullversjon -Funksjonsmessig lik fullversjon "Standard" W7 er windows home premium. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 21. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2013 Takker, det var et par opplysninger jeg ikke viste, det med både 32 og 64 bit versjon inkludert i fullversjon. Siden jeg ikke er sikker på om programvare/drivere til det gamle utstyret jeg av og til bruker er kompatibel med 64 bit versjon os, er det noen ulemper med 32 bit versjonen? Et annet spørsmål, må man aktivere os,et på nettet etter innstallering? Lurer også på forskjellen på home, business og ultimate. Jeg skal ikke ha ennet enn et lite hjemmenettverk, og kun kanskje et par harddisker i maskinen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Det mest åpenbare problemet med 32-bit-utgaven er mangelen på 64-bit addressering av minne, som betyr at du ikke kan nyttegjøre deg av mer enn 4GB minne i maskinen. Det må være veldig gamle enheter for at 64-bit ikke er støttet, så gamle at man kan spørre seg om Windows er dette OSet da. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 21. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2013 Det var ei stygg begrensning på minnet det Det jeg har av gammelt utstyr er f.eks en eeprom programmerer, en A3 fargeskriver, programvare for å lage programmer til pls og hmi osv, alt fra ca 2005. I industriverden er ikke dette så veldig gammelt. Men da går jeg for 64 bit og så får jeg bruke en annen gammel pc til disse tingene hvis det skulle oppstå et problem med å installere disse driverene/programvare. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Har brukt 64 bit win7 siden win 7 kom, og drivere og utstyr har aldri vært problemet. Det som er problemet er streaming av f.eks hbo osv. Slike tjenester liker ikke 64 bit. Samme om du skal oppdatere gpser, mobiler osv. Oppdateringsprogrammene hater 64 bit. Men elelrs er det greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå