Laila - Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Trange forhold - krever sin kaptein Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 En fin fortelling i bildet ditt. Fine farger og en grei eksponering. Men når jeg ser på originalen kan jeg ikke se at det skulle være nødvendig å lage en "fake" HDR av dette bildet. Men nå redigerer jeg i PS, og jeg regner med at LR ikke har så mange muligheter, så med det utgangspunktet skjønner jeg ditt valg Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 21. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2013 Tusen takk Wasco Interessant, tenkte det samme som deg. Stod mellom to ønskedrømmer her. Begge to med mer ro i bildet men på hver sin måte. Det ene var å lysne skyggene og skape mindre kontrast på sidene, noe jeg kan gjøre i Lightroom. Det andre var - har sett noen bilder her på Akam hvor bildet er stappfullt av detaljer, men allikevel klarer å ha en ro i bildet. Tenkte da at kanskje HDR hvor detaljene fremheves mye mer kunne hjelpe meg med det, men den type bruk av HDR ble for overdrevent for dette motivet, og fremdeles uryddig, og endte opp med HDR-Natural. I LR kan du gjøre veldig mye. Du kan ved hjelp av kost eller gradient filter gjøre veldig mye lokalt, som å lysne, mørkne, skarpe/gjøre uskarpt, kontrast, clarity og mye mer. Det du ikke kan er å jobbe lagdelt, bytte ut himler mv. Det jeg savner mest er rammer. Håper på å lære PS etter hvert også, men har veldig mye å lære med tanke på å se ting - før jeg ser stor hensikt i det ennå Men følger selvsagt med på dine og andres bilder Takk for kommentar Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Vakkert bilde med gode kontraster og farger samt god dybde, J1 ! Redigering av HDR i Lightroom er faktisk bedre enn i Photoshop da du kan redigere bilder med fargedybe på 32 Bits sammenlignet med 16 Bits i Photoshop Lenke til kommentar
h-a Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Bra action med vannet som fosser ut og ellers mange detaljer. Lenke til kommentar
Tormod Nordskog Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Fine farger, mye som skjer i bildet som fanger oppmerksomheten på en positiv måte. mvh Tormod Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 Vakkert bilde med gode kontraster og farger samt god dybde, J1 ! :)Redigering av HDR i Lightroom er faktisk bedre enn i Photoshop da du kan redigere bilder med fargedybe på 32 Bits sammenlignet med 16 Bits i Photoshop Tusen takk Birger for hyggelig og opplysende kommentar Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 Bra action med vannet som fosser ut og ellers mange detaljer. Tusen takk for hyggelig kommentar Helge Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 Fine farger, mye som skjer i bildet som fanger oppmerksomheten på en positiv måte. mvh Tormod Tusen takk for hyggelig kommentar Tormod ! Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Her er det jammen meg trangt. Ser for meg at det kan bli en ripe i båten av og til :-) Synes begge bildene var fine, men personlig likte jeg "HDR" bildet best. Grunnen er at jeg synes det virker mer harmonisk og avdempet, samtidig som man får dramatikk ved vannet som fosser ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg