villmarka Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Hei. Jeg lurer på hvordan HDMI kabel jeg skal kjøpe når jeg vil ha en TV koblet til min PC. Trenger en HDMI kabel med en kontakt som passer til mitt skjermkort (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782150). Jeg vet ikke hva en slik kabel heter, siden skjermkortet trenger en HDMI-plugg som er mindre enn vanlig. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Hei. Jeg lurer på hvordan HDMI kabel jeg skal kjøpe når jeg vil ha en TV koblet til min PC. Trenger en HDMI kabel med en kontakt som passer til mitt skjermkort (http://www.komplett....aspx?sku=782150). Jeg vet ikke hva en slik kabel heter, siden skjermkortet trenger en HDMI-plugg som er mindre enn vanlig. Takk på forhånd! Any one will do. Biltema og Clas selger gode hdmitil en god pris. De Gjør jobben så godt som noen. Bare den er solid bygget så er det gull.... hilsen ekspert på avforum og ellers... Endret 21. juli 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg vet ikke hva en slik kabel heter, siden skjermkortet trenger en HDMI-plugg som er mindre enn vanlig. Informasjonen sier at kortet har 3 typer kontakter: vanlig HDMI, DVI, og DisplayPort. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Any one will do. Biltema og Clas selger gode hdmitil en god pris. De Gjør jobben så godt som noen. Bare den er solid bygget så er det gull.... hilsen ekspert på avforum og ellers... brude du ikke å gullkontakt på endene da? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 brude du ikke å gullkontakt på endene da? Sorry, at det var sa du? Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Sorry, at det var sa du? oi hehe sorry.... sko stå: burde det ikke være gullkontakt på HDMI kabelen? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) oi hehe sorry.... sko stå: burde det ikke være gullkontakt på HDMI kabelen? Det ser mer fint ut, men har ikke noe å si så lenge det brukes metall med god lede-evne. På digital HDMI så funker enten signalet eller det funker ikke. Jeg har ennå ikke funnet en HDMI som ikke funker. Endret 28. juli 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Det ser mer fint ut, men har ikke noe å si så lenge det brukes metall med god lede-evne. På digital HDMI så funker enten signalet eller det funker ikke. Jeg har ennå ikke funnet en HDMI som ikke funker. okay det har jeg ^^ kjøpte en hdmi kable uten gullkontakt også når mi kobla ps3-en opp på prosjektoren så var alt skurrete... (du kunne se litt) også fant mi en me gullkontakt og den funket helt fint menne kan jo bare være at det var produksjons feil på kablen også da.. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 okay det har jeg ^^ kjøpte en hdmi kable uten gullkontakt også når mi kobla ps3-en opp på prosjektoren så var alt skurrete... (du kunne se litt) også fant mi en me gullkontakt og den funket helt fint menne kan jo bare være at det var produksjons feil på kablen også da.. På lange strekker kan det være forskjell. På 10meters avstand ville jeg kjøpt en godkjent kabel. Jeg brukte en fra Monster til min projektor 10meter. Men til vanlig bruk så kan du bruke en hvilken som helst HDMI. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Det er flere ting ved en HDMI kabel som kan påvirke om den fungerer bra eller dårlig. Gull vil ikke påvirke signalet direkte, men vil gjøre den mer holdbar over lang tid. Og en med gull har kanskje bedre generell kvalitet enn en uten. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Båndbredde spesifikasjoner er vel det man i så fal skal se etter på 10m HDMI, men en billig 10m vil mange ganger også klare jobben. Supra er vel en rimelig 10m HDMI, men Monster som jeg hadde kostet heller ikke all verden 250kr for 10m på hifiklubben, synes ikke det er all verden. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Båndbredde spesifikasjoner er vel det man i så fal skal se etter på 10m HDMI, men en billig 10m vil mange ganger også klare jobben. Supra er vel en rimelig 10m HDMI, men Monster som jeg hadde kostet heller ikke all verden 250kr for 10m på hifiklubben, synes ikke det er all verden. 250kr for ein god 10m hdmi kabel e jo dyrt! Va billig synes eg... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 250kr for ein god 10m hdmi kabel e jo dyrt! Va billig synes eg... Er ikke helt sikker på hva du mener, men Hifiklubben pleier som regel å ha bra priser på gode kabler der jeg bor. Så ja, det er rimelig for en HDMI som er garantert og har god båndbredde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå