Gå til innhold

Ny PC: Bra oppsett? Vifte? Skjermkort? RAM?

Anbefalte innlegg

:D OK, skal eldelig ha meg ny PC!

Prøver å holde prisen lav, og jeg satser på at det blir overklokking! Prosessoren i oppsettet under er i såfall ikke et dumt valg tror jeg (kommentar?). Trenger tips om kjølevifte! Hvordan er det med kabinett-vifte og greier? Hva bør jeg ha? Hva må jeg ha?

:-? Usikker på skjermkort. Når jeg først kjøper meg ny PC kommer jeg nok til å spille litt (+ en del andre tunge, grafiske applikasjoner) men vil ha et skjermkort i allefall under 1000-lappen!

Noe sier meg at jeg vil ha gForce... Men det er egentlig helt åpent :wink:

Jeg trenger anbefalinger (Radeon eller gForce? Under 1000kr)!

:roll: Så var det en ting med slike billige minnebrikker (slike 256MB DDR til 372,-)... Det er en svært dårlig idé å kjøpe disse har jeg forsått (selv om det er litt peng å spare), spesielt til overklokking? Eller er det mulig å leve lykkelig med slike minnebrikker?

Hovedkort:

Prosessor:

Minne:

Skjermkort:

Harddisk:

Diverse:

Kabinett: Q-Tec Midi tower (ATX 6023MD, Silver)

CD-Brenner: MSI CD-brenner IDE 52x/32x/52x

Floppy: Sony Diskettstasjon 3,5" (1,44MB MPF-920)

Skjerm, tastatur, høyttalere og annet som ikke er nevnt har jeg kontroll på :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var jeg deg, ville jeg først og fremst lagt mere penger i ny pc. spar heller opp 2 tusenlapper til, og du vil bli mye mere fornøyd.

Så over til komentare og tips.

Jeg ville ikke kjøpt Maxtor HDD, kjøp heller en Seagate eller en Western Digital.

Så om du ha et så billig skjermkort, ville jeg prøvd og finne radeon 9000 PRO 128mb.

hvis du kan strekke deg til rundt 1500,- ville jeg gåt for et Sapphire Radeon 9600 PRO.

Så ville jeg ihvertfall skifta til et Abit NF7-S 2.0 hovedkort! Husk at jo bedre hovedkort, jo bedre grunnlag for senere opgraderinger ;)

lykke til :)

Lenke til kommentar

man får vel Radeon 9600 np til rundt 1100 kr... det funker vel greit. God ytelse har det ikke, men men.

Men ser ingen grunn til å ikke skulle kjøpe Maxtor HD. Jeg har hatt flere Maxtor harddisker selv, og har aldri hatt noen problemer med dem (har hatt WD og Seagate også, alle har funket bra).

Lenke til kommentar
man får vel Radeon 9600 np til rundt 1100 kr... det funker vel greit. God ytelse har det ikke, men men.

Men ser ingen grunn til å ikke skulle kjøpe Maxtor HD. Jeg har hatt flere Maxtor harddisker selv, og har aldri hatt noen problemer med dem (har hatt WD og Seagate også, alle har funket bra).

Jeg sier ikke at det er noen "feil" med dem. Jeg liker bare ikke "mellomklasser".

Da mener jeg at enten skal den være stillegående, eller veldig rask ;)

Maxtor er liksom midt imellom.

Sikker ikke dårlig... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...