Gå til innhold

Missfornøyd med LG hjemmekino system.

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte dette her i dag. Det er LG BH7230BWN.. 2013 mod. Jeg hadde tenkt til å kjøpe meg en receiver, og noen orndtlige høytalere, men la det på hylla.. Mest fordi jeg er mye ute og reiser, og det blir litt vaste of money.. Landa på 16k det jeg valgte ut...

Bestemte meg heller bare for å kjøpe et ferdig hjemmekino system. Tittet litt på flere, fant ut at jeg skulle kjøpe LG HX906SBN, som ble best i test, og masse god reviews.. Men de hadde ikke denne på lager, og anbefalte meg å gå for denne 13 mod....

Valgte å gjøre det, og den kostet 5000. De sa det ble veldig god lyd, og gir den en bra film opplevelse. Jeg har satt det opp, og prøvd masse forskjellig, men er ikke fornøyd. Bassen er alt for svak/laber, og synes det er alt for skarp discount. Får ikke en noe god, og fylldig lyd.

NÅ VEIT jeg at dere hifi entusiaster, ikke liker slike system, og ber heller kjøpe receiver, og høytalere. men skulle tro at til 5k, skulle det vært mere futt...

Noen som har dette hjemmekino systemet, eller det forrige jeg linket til?? Har dessverre ikke funnet NOE omtale/reviews, av dette mitt, så det ble bare veldig spontant. ... :)

Vil vite om kanskje det er dette systemet, som ikke er så bra, og jeg har vært uheldig? eller er dette resultate av de fleste billig systemene? i såfall synes jeg synd på de som har slike til 2k....

Jeg har returret, som jeg tror jeg vil benytte meg av. Kanskje prøve et annet, eller bare droppe det. Har fra før et gammel panasonic dvd theater system, som er 10 år gamelt. Å synes jeg får bedre lyd av den, mye mere fyldig. eller gjør ejg bare noe helt feeil?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes en rekke gode satelittsystemer og er tilsvarende mange tragiske.

Som du selv sier vil et satelittsystem aldri låte som et 16 000kr anlegg, men det går da an å få anlegg som låter tilfredsstillende. Problemet til satelittanlegg er blant annet at alle høyttalere baserer seg på bass fra en og samme subwoofer, om denne ikke klaffer med rommet, vil lyd garantert høres platt ut.

Hvis du har testet vinkling av høyttalere og flyttet lundt på subwoofer, samt testet med favoritt film og musikk uten hell, bør du bare returnere.

Sjekk ut denne testen, som har noen forslag til alternativer:

http://www.lydogbilde.no/test/6-surroundanlegg-med-3d-blu-ray

Synes selv at Yamaha og Panasonic anleggene fra testen bør sjekke ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Plassering av sub er veldig viktig, prøv deg frem med litt forskjellig. Vanligvis i hjørne av rommet foran er et godt utgangspunkt. Eventuelt under tv, avstand til vegg har også betydning. Sub bør ikke plasseres bak der du sitter (min erfaring).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode svar!

Da er den pakket sammen igjen, og returneres i morgen. Har prøvd meg fram masse i dag, flere filmer/musikk, og flyttet rundt på sub'n, og surround høyttalerne. Dette er nok ikke noe for meg. Blir rett og slett alt for dårlig lyd. Til høyere jeg skrur på, til mere vil jeg dempe, ubehagelig.

Det som er litt artig er at når jeg koblet opp mitt nesten 10 år gamle panasonic home theater, er at det er MYE mere trøkk, og fyldig lyd i dette. Min erfaring er at panasonic er et meget bra merke, har både tv og bd spiller, kjempe fornøyd. Dette anlegget er også overraskende bra.

Tror jeg bare var uheldig med dette kjøpet. Finnes jo ikke noe tester og reviews av dette på nettet. Vurderer å teste det panasonic du linket til, eller så prøver jeg og finne brukt recivier og høytalere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...